Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e36 320i 1992 rok. ABS pompa sterowanie

mrm sa 22 Gru 2008 21:34 5590 9
  • #1 22 Gru 2008 21:34
    mrm sa
    Poziom 10  

    Witam wszystkich.

    Ostatnio mam problem z moim ABS-em w BMW.
    Już opisuję caly problem.

    Gdy przekręcam kluczyk w 2 położenie i komp testuje układ lampka ABS gaśnie po około 2-3 sek. czyli wszytstko jest OK.
    Zapalam ruszam i w chwili gdy samochód przekroczy prędkość 6-8 km/h system uruchamia na chwilę pompę ABS gdyż slyczę dźwięk jak pompa na chwilę startuje i w tym momencie lampa ABS się zapala i koniec nie gaśnie.

    Sprawdzałem wszystko wg AutoDaty i danych technicznych ABS MKS Teves IV.
    Czujniki OK sprawdzane omomierzem i oscyloskopem, przekaźniki sprawne, elektrozawory w pompie reagują na podanie napięcia, pompa rownież rusza po podaniu napięcia, jednak jest maly problem bo na silniku pompy ABS jest czujnik który przesyła info do modułu ABS że pompa w danym momencie działa i u mnie zamiast rezystancji na tym czujniku 10-40 ohm jest przerwa. Czasem jak delikatnie stuknę w pompe na danym czujniku jest rezystancja 33 omy. jednak gdy podłącze 12 V na pompa, pompa ABS działa ale czujnik nie generuje żadnego impulsu. Wg mnie przyczyną zapalania sie kontrolki ABS jest właśnie wadliwe działanie tego czujnika pompy ABS, gdyż w momencie jak układ testuje pompę czyli słychać start pompy to lampka się zapala.

    Miał ktoś podobny problem? Można jakoś rozebrać tę obudowę z silnika pompy i naprawić ten czujnik czy będę zmuszony zakupić nową.

    Pozdrawiam.

    0 9
  • Sklep HeluKabel
  • #2 22 Gru 2008 21:58
    sq4ffp
    Poziom 15  

    Witam, czy ten czujnik wskazuje ciśnienie pompy (typowy czujnik ciśnienia), czy też jej pracę, lub temperaturę?
    W jakim układzie pracuje (sposób pomiaru)?
    Jednym ze sposobów wykluczenia usterki jest oszukanie w tym miejscu "komputera".
    Pozdrawiam Cezary.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 22 Gru 2008 22:23
    mrm sa
    Poziom 10  

    Czujnik ten wskazuje tylko pracę pompy a dokładnie jej napędu czyli silnika. Na schemacie elektrycznym ABS jest on opisany jako motor pump sensor i jest to symbol cewki. Z opisu układu wynika że w chwili gdy silnik pompy pracuje powinien on generować napięcie minimum 0,5 V, wtedy moduł ABS wie że pompa pracuje prawidłowo.

    0
  • #4 23 Gru 2008 10:06
    mrm sa
    Poziom 10  

    A jak oszukać komputer ABS, i obejść ten czujnik, w jaki sposób zasymulować jego pracę?
    Pozdrawiam

    0
  • #5 23 Gru 2008 17:55
    sq4ffp
    Poziom 15  

    Będzie to cewka, w której najprawdopodobniej urwał się jeden z końców. Cewka pracuje w podobnym układzie jak czujnik ABS w kołach (ma magnes w środku).

    0
  • #6 23 Gru 2008 18:44
    mrm sa
    Poziom 10  

    czyli muszę odkręcić tą czarną obudowę pompy ABS pod którą jest silnik pompy i posprawdzac stan przewodów a dokładnie końce cewki i przyczepione do niej przewody. No ale wierzyć mi się nie chce żeby tam coś mogło odpaść albo się coś poluzować pod wplywem czego drgań? pracy?

    0
  • #7 23 Gru 2008 18:53
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    mrm sa napisał:
    A jak oszukać komputer ABS, i obejść ten czujnik, w jaki sposób zasymulować jego pracę?
    Pozdrawiam


    Ja bym nie obchodził, chyba że do testów, bawisz się przy hamulcach

    0
  • #8 23 Gru 2008 19:30
    mrm sa
    Poziom 10  

    Na stałe nigdy nie obszedłbym tego czujnika, bo to byłaby głupota tak jak napisałeś. Ale mi chodzi tylko do testów. Przecież układ hamulcowy to bezpieczeństwo moje i pasażerów także takiej magii w układzie nigdy bym nie zrobił.

    0
  • #9 23 Gru 2008 23:42
    sq4ffp
    Poziom 15  

    Tak! ABS jest, lub go nie ma! To potrafi zwodzić kierowcę. Piszesz, bo nie czytasz! Walczysz aby naprawić ABS! Hamulce działają! Podmiana cewki nie jest taka niebezpieczna. Chodzi nam o jednoznaczne ustalenie, że przyczyną zgłoszenia przez "komputer" błędu jest uszkodzenie czujnika obrotów pompy ABS.
    Ten czujnik zgłasza dwa błędy. Uszkodzenie elektryczne pompy, ta nie startuje, bo nie ma zasilania, uszkodzony silnik itp! Oraz zbyt wysokie ciśnienie w układzie i zwyczajnie pompa nie da rady wystartować (to raczej mało prawdopodobne!). W poważnych maszynkach stoi czujnik ciśnienia za około 2000pln, i wskazuje jednoznacznie kondycję pompy, a nie czy ta warczy. O ile ten czujnik nie padnie co naprawdę potrafi robić często.
    Organoleptycznie stwierdzasz, że pompa staruje!
    "Komputer" pokładowy nie wie o tym i zgłasza błąd w postaci zapalenia czerwonej lampki opisanej ABS!
    Nikt nie karze Ci z tym jeździć!
    Ogólne zalecenie, to serwis firmowy, a gdy ten polegnie to czas na nowy pojazd! (stary nie może trafić na drogi, bo jest niebezpieczny!).
    Ustalmy sobie jakiej porady szukasz! Bezpiecznej, czy skutecznego rozwiązania problemu!
    Tak poza nawiasem, wiesz, że elastyczne przewody hamulcowe należy wymieniać co najmniej raz na trzy lata?

    0
  • #10 24 Gru 2008 02:34
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Trzeba by zerknąć oscyloskopem na sprawny czujnik, a potem w Twoim aucie podłożyć taki sygnał z generatora. Ale czy ta zabawa jest warta zachodu, nie prościej poszukać drugiej pompy i albo podmienić całość lub czujnik?

    0