Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

jak zrobić "goto"

SebaLama 24 Dec 2008 09:49 3881 14
    SebaLama
    Level 10  
    Nie znam się na elektronice za bardzo, miałem tylko 1 rok w szkole, ale kilka dni temu zrobiłem pierwszy programator i mrugającą diodę. Powiedzmy , że umiem programować w c++, java, paskal, prolog, lips.

A wracając do tematu to chciałbym zrobić "goto" czyli urządzenie które nakieruje się na dany punkt i będzie za nim podążało:
    statyw który będzie mógł się obracać w osi z (oś do góry) i na nim 2 statyw który będzie się obracał w osi x (poziomej), na nim będzie zamontowany celownik lub kamera. obrót w koło osi z miałby się odbywać cały czas pracy urządzenia z prędkością około 0,004 stopni/sekundę, tą prędkość można by zmieniać i regulować kąt od którego zaczynamy obrót.
    Natomiast oś x miała by zadany kąt w jakim ma się ustawić.

Ja chciałbym ustawić to goto na polu i w domu obserwować obraz na laptopie.

Miało by to być sterowane przez komputer (najlepiej z USB) na odległość jakieś 20m i z samego urządzenia.

Jakie części musiałbym wykorzystać? Czy ATMega16 się nada bo z nim teraz zacząłem przygodę z elektroniką? I mam kilka serw to je chciałbym wykorzystywać do sterowania.

Jakie części były by mi potrzebne do zrobienia sterowania na odległość, jak zrealizować przesyłanie obrazu z kamerki?

Głównie miało by to być wykorzystane do śledzenia dowolnych obiektów na niebie.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
    krzychS
    Level 29  
    0,004 stopni/sekunde - czyli ponad 4 min/stopień ? Czyżby astronomia ?

Jaką chcesz zastosować kamerę ?

ATMega16 można spokojnie zastosować. Problem tylko z zasięgiem 20 m przez USB.
    bogdan_p
    Level 39