Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Car 400 - nie znika data na wyswietlaczu

24 Gru 2008 16:53 4080 8
  • Poziom 9  
    witam,
    kupiłem właśnie radio philips car 400 do corsy b (rocznik 96). Jestem 3 właścicielem auta więc nie wiem czy miał fabryczne zamontowane radio. Zakupiłem autko z innym radiem philips z tym że nie było ono fabryczne. Po włożeniu okazało się, że nie gaśnie środkowa część wyświetlacza (data). Z elektrody wyczytałem, że problem może tkwić w tym, że auta bez fabrycznego radia mają zablokowany wyświetlacz. Sprawdzałem w Astrze i wyświetlacz działa.
    Niestety nie sprawdziłem kostki w tej Astrze. Moja Corsiawka ma oczywiście kostkę ISO a w części C odpowiadającej za komunikację z wyświetlaczem są 4 piny ( w radiu 6).
    Mam piny: 1. SDL, 2. SCL i 4. MRQ (z tego co wiem to one idą do wyświetlacza) i 6. DDL (diagnostic link). Nie mam 3. TIS (to chyba do telefonu) i 8. masy.
    Sprawdzałem miernikiem i pomiędzy SDL, SCL i MRQ a masą jest zawsze 5v. Pomiędzy masą i DDL brak napięcia.

    Czy zatem pomoże tylko Tech-2 czy też może coś z moją kostką nie tak?
    Ile kosztuje ewentualne odblokowanie wyświetlacza?

    Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt!
  • Poziom 43  
    Zapewne masz najprostszy wyświetlacz i nie spotkałem jeszcze zablokowanego. Sprawdź czy nie ma zimnych lutów w kostce wyświetlacza i czy plus sterujący anteną automatyczną dochodzi do wyświetlacz, on przełącza w tryb obsługi radia i gasi datę.

    SławeK
  • Poziom 9  
    witam,
    a jak sprawdzić czy plus sterujący anteną automatyczną dochodzi do wyświetlacza? Dysponuje tylko miernikiem uniwersalnym i nie za bardzo sie na tym znam :D
  • Poziom 43  
    Ja w takim momencie posługuję się prostszym testerem, lampką probierczą ale miernik też może być a nawet oscyloskopem można, byle rozumieć co przyrząd pokazuje i co się robi. Pomiar napięcia to najprostsza czynność elektronika, przykładasz jeden kabel testera do masy bo w stosunku do niej mierzysz a drugi do miejsca w którym chcesz sprawdzić. Ten plus ma wyjść z radia i dotrzeć do wyświetlacza a pojawia się on po włączeniu radia. Chyba prościej już nie można.


    SławeK
  • Poziom 9  
    Witam,
    okazało się, że w kostce A (zasilanie) w pinie nr 5 powinny być 2 kable - jeden z nich to czerwono-szary - u mnie właśnie on był przecięty. Jak tylko go włożyłem w swoje miejsce (na razie prowizorycznie go wcisnąłem) to data znika, więc obejdzie się bez Tech-2.
    Teraz mam nieco inny problem. NA TId pojawia mi się SAFE co oczywiście znaczy że radio trzeba odkodować.
    Przy włączonym zapłonie włączam radio trzymając przycisk AS. Na wyświetlaczu pojawia mi się 8 SAFE. Puszczam przycisk AS i czekam przy włączonym zapłonie. Otóż czekałem około 1 godzinę i nic - cały czas 8 SAFE.
    Wcześniej miałem podany błędny kod (sprzedawca na allegro upierał się że ma być 5-cyfrowy) i przy 10 SAFE i 9 SAFE czekałem tylko chwilkę ale to było inne auto (Astra).
    Aha - w mojej Corsie czekając godzinę nie miałem podłączonej anteny, ale czy to mogło mieć jakiś wpływ?
    Jak długo mam czekać? Czy coś zrobiłem nie tak?
  • Poziom 43  
    8 SAFE powinno po minucie, góra dwóch odpuścić. Wygląda na to że radio ma namieszane w pamięci. Ja bym to szybko poprawił w jednej komórce pamięci i cieszył się działającym radiem. Nie podmieniaj całej pamięci, reszta może być dobra a po podmianie być gorzej.

    SławeK
  • Poziom 9  
    SlaweK napisał:
    8 SAFE powinno po minucie, góra dwóch odpuścić. Wygląda na to że radio ma namieszane w pamięci. Ja bym to szybko poprawił w jednej komórce pamięci i cieszył się działającym radiem. Nie podmieniaj całej pamięci, reszta może być dobra a po podmianie być gorzej.

    SławeK


    A jak długo należy trzymać AS przed włączeniem radia? Jak trzymam chwilkę i nie słyszę w głośnikach tego beep. Ide za chwilkę jeszcze raz sprawdzić.

    Dodano po 4 [godziny] 5 [minuty]:

    witam ponownie,
    sprawdziłem i dłuższe wciśnięcie AS przed włączeniem radia nic nie pomaga - cały czas świeci się 8 SAFE i cisza.
    Sprawdziłem napięcia w kostce ISO (złącze A). Car 400 - nie znika data na wyswietlaczu
    Otóz pomiędzy pinami 4 i 8 nie ma napięcia nawet po włączeniu zapłonu! Czy nie powinno się pokazać napięcie po włączeniu zapłonu?
    Radio raczej dobre bo dało się wpisać kod w Astrze znajomego ale wówczas miałem zły kod.
    Doradźcie cos ...


    Jeszcze jedno ... w pinie 7 (12v z aku) są 2 kabelki (bodajże czerwone). Z tego wynika że ktoś już grzebał w tej instalacji.
    W jaki sposób moge doprowadzić napięcie ze stacyjki. Nigdy tego nie robiłem i niezbyt się na tym znam :]
  • Poziom 43  
    Jak widać na tym schemacie to plus po stacyjce masz jeszcze na wyświetlaczu, obok w puszce immo na bodaj 5 lub 9 styku, dokładnie nie pamiętam ale postaraj się znaleść usterkę i to co nie firmowe jest. Ostrożnie ze zwieraniem kabli, po prostu przełącz go do innego plusa po kluczyku. Do stacyjki też nie masz daleko.

    SławeK
  • Poziom 9  
    Witam,
    udało mi się podłączyć radio choć na razie tylko prowizorycznie.
    Zwarłem na chwilkę piny 7 (12 v z akumulatora) i 4 (ze stacyjki). Po kilku sekundach od włączenia pokazało się miejsce do wpisania kodu, radio się odkodowało. Wyłączyłem radio, wyjąłem kabelek łączący piny 4 i 7 i teraz włącza się normalnie.
    Prowizorka polega na tym, że ucięty przez kogoś kabel czerwono-szary który daje 12v do TID i powoduje wyłączenie daty, wcisnąłem na siłę pensetką. Jak wyjmuje się kable z kostki ISO? Oprócz tego nie mam lutownicy żeby podciągnąc 12v ze stacyjki. A czy można podciągnąc to ze skrzynki bezpieczników?