Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

elektrozawór EVAP N115 - problem

gary2007 24 Gru 2008 18:24 8816 16
  • #1 24 Gru 2008 18:24
    gary2007
    Poziom 14  

    VW Passat 1991. Do pojemnika na filter powietrza umocowany jest elektrozawór. Domniemuje, że jest on do odcięcia par benzyny ulatniających się ze zbiornika paliwowego do zbiornika z węglem aktywnym.

    Co do elektrozaworu to niby dobry bo cpyka. Nie wiem jak bez odkręcania sprawdzić czy faktycznie odcina przepływ powietrza. Niepokoi mnie napięcie 13,5V które cały czas utrzymuje się na złączu dołączonym do tego elektrozaworu bez względu na temperature silnika!
    Jak sterowany jest ten zawór? 12 V - zamknięty, 0V - otwarty? Czy są jakieś stany pośrednie np. 7V - zamknięty do połowy?

  • Fibaro
  • #2 24 Gru 2008 19:07
    kybernetes
    Poziom 39  

    Takie elementy zazwyczaj maja na stale zalaczone zasilanie podczas pracy silnika a sterowane sa podaniem masy na drugi pin. Skoro zawor, jak piszesz, "pyka" - to znaczy ze dziala. Czy dziala prawidlowo? - sprawdz czy odcina i otwiera przejscie powietrza przy zasilaniu i bez zasilania.

  • Fibaro
  • #3 24 Gru 2008 19:16
    gary2007
    Poziom 14  

    Gdzieś właśnie czytałem, że sterowanie sprowadza się do podania masy, jednak w moim przypadku cały czas jest na złączu 13,5V. Czy jest otwarty czy zamknięty nie wiem. Żeby sprawdzić go czy odcina powietrze, musiałbym go odłączyć od wężyków, bo jak sprawdze inaczej. Natomiast problemu dopatrywałbym się raczej w tym, że cały czas na nim jest te 13,5V

  • Fibaro
  • #4 24 Gru 2008 19:34
    dabu
    Poziom 31  

    Do opar benzyny masz osobną puszkę w tym Passacie. Musi to być od czegoś innego zawór. Najlepiej daj zdjęcie jego.

  • #5 24 Gru 2008 19:41
    gary2007
    Poziom 14  

    Dam zdjęcie, tylko musze zrobić. Ten zbiornik do opar to jest właśnie chyba taki czarny walec umocowany pionowo w okolicach prawego koła. Dokładnie nie pamiętam, ale chyba do tego zbiorniczka idzie przewód od elektrozaworu. Z jednej strony do tego elektrozaworu jest podłączona przeźroczysta rurka, to chyba od benzyny

  • #6 24 Gru 2008 20:28
    dabu
    Poziom 31  

    Podaj jeszcze jaki masz silnik.

  • #7 24 Gru 2008 21:02
    gary2007
    Poziom 14  

    Passat 1.8 KAT, 1991 rok silnik AAM

  • #8 24 Gru 2008 21:25
    ociz
    Moderator Samochody

    Na tym zaworze ma być cały czas napięie, niezależnie od położenia kluczyka w stacyjce, i nie wymyślaj problemów jeśli ich nie ma.

  • #9 24 Gru 2008 21:30
    gary2007
    Poziom 14  

    Nie wymyślałbym, gdyby po odłączeniu tego zaworu przy zimnym silniku nie poprawiłaby się praca silnika i gdyby nie błąd nr 1241. To od czego ten zawór?

  • #10 24 Gru 2008 21:58
    ociz
    Moderator Samochody

    Opisz lepiej co jest nie tak z tą pracą silnika.

  • #11 24 Gru 2008 22:02
    gary2007
    Poziom 14  

    A odpowiesz mi co do tego zaworu? Silnik pracuje bardzo nierówno jak jest zimny. Czasem, ale nie zawsze jak wciskam gaz, to auto traci momentalnie moc. Stało mi się to 2 lata temu i od tego czasu ciężko wyczaić co jest grane. Wymieniałem świece, kopułke, filter paliwa, pompe paliwa i narazie nic

  • #12 24 Gru 2008 22:25
    ociz
    Moderator Samochody

    Mi to wygląda na lewe powietrze.

  • #13 24 Gru 2008 22:38
    dabu
    Poziom 31  

    Zawór od odpowietrzania zbiornika powinien mieć jakieś 20 Ohm oporu, sprawdź to i napisz wynik.

  • #14 25 Gru 2008 11:31
    gary2007
    Poziom 14  

    Ten zawór ma 42 Omy (pomiar omomierzem)

    elektrozawór EVAP N115 - problem

  • #15 25 Gru 2008 11:39
    adam7009
    Poziom 38  

    gary2007 napisał:
    Żeby sprawdzić go czy odcina powietrze, musiałbym go odłączyć od wężyków, bo jak sprawdze inaczej.
    innej możliwości nie ma,nie raz trzeba trochę popracowac i zdjąc te dwa wężyki,żeby miec pewnośc.

  • #16 25 Mar 2009 10:20
    MU72
    Poziom 2  

    Mam ten sam problem z Renault Megane i nie jest to normalne jak tu piszą. Elektrozawór ten (w samoch. Renault Megane) współpracuje z sondą lambda, czujnikiem temp. zasysanego powietrza i przekaźnikami 1. podgrzewacza zasysanego powietrza 2.pompy paliwa 3.sterowania wtrysku. I mały cytat z jakiejś strony Skody dot. tego "Układ pochłaniania par paliwa. Jest on zamknięty a jego główne elementy stanowią filtr pochłaniacza z węglem aktywnym i elektrozawór recyrkulacji par paliwa, sterujący odsysaniem par paliwa do zespołu wtryskowego. Przy wzroście temperatury powstające pary benzyny przedostają się do filtru pochłaniacza z węglem aktywowanym, w którym następuje neutralizacja węglowodorów lekkich a następnie zmieszanie z powietrzem zasysanym przez układ dolotowy. Odsysanie jest sterowane poprzez elektrozawór. Pozostaje on zamknięty jeżeli temperatura silnika jest niższa niż 60 st C. Powyżej tej temperatury zawór otwiera się w cyklu 90 sekund otwarty, 60 sekund zamknięty"

  • #17 06 Cze 2016 09:37
    krajesiak
    Poziom 8  

    Czyli w każdym aucie zasada działania jest identyczna? Mam z nim problem w Astrze Classic. Komputer cały czas wywala jego błąd. Jak zdjąłem wężyk to czuję, że cały czas zasysa mi palec podciśnieniem nawet jak odłączę od niego wtyczkę.

    Dobrze rozumiem, że przy zdjętej wtyczce z zasilaniem zawór powinien pozostać zamknięty i nie zasysać par z baku?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME