Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

flying injection szarpanie

Norcio12 10 Mar 2009 18:46 11690 54
  • #31 10 Mar 2009 18:46
    ziomal77
    Poziom 9  

    Witam mam dokładnie ten sam problem zdejmuje gwaltownie noge z gazu i silnik gasnie byłem u paru gazowników i wszyscy jednogłonie mówią że to smart .Znalazłem na jakims czeskim forum post gdzie sa fotki rozebranego smarta moze jest tez podpowiedz jak go naprawić ale po czesku. http://cbc.rs/forum/viewtopic.php?t=25641 Moze sie to przyda

  • #32 10 Mar 2009 22:17
    Norcio12
    Poziom 13  

    Kolego ale opisz dokładniej co u Ciebie jest??Co się dzieje ja akurat w tym temacie mogę Ci pomóc bo też się męczyłem z ta instalacją!Jakie masz auto ile cylindrów??A co do smarta to możesz go rozebrać bez problemu tylko uważaj na te małe sprężynki żeby nie pomieszać tych pałeczek.A jeszcze jedno najpierw sprawdż sobie czy nie masz spalonej cewki którejś najlepiej zmierz sobie impedancje to postaram się Ci pomóc:!::D:D

  • #33 10 Mar 2009 22:55
    ziomal77
    Poziom 9  

    Jest to citroen xsara 1.8 ,4 cylindry 16 v. Dzieje sie tak jak pisałem zdejmuje noge z gazu auto gasnie i na małych obrotach szarpie zeby ruszyc trzeba dac dość duzo gazu , na trasie super bardzo dynamiczny i oszczędny .Dodam ze gdy juz ma te wolne obroty to faluja ,na benzynie auto 100 % sprawne .Instalacja jest z 2001 roku ,tak wynika z papierów . Auto kupiłem w grudniu i raczej na gazie niesmigam bo szkoda mi go męczyć . Dzisiej zaproponował mi gazownik wymiane smarta za 1000 zł na nowego , 800 zł regenerowany . Zerkne jutro na tą instalacjie czy dam rade to porozbierac .Pozdrawiam Michał

  • #34 11 Mar 2009 13:30
    krisrrr
    Poziom 2  

    Witam...Poszukuje używanego Smarta lub gościa który podjął by sie regeneracji tego urządzonka.Jesli wiecie coś na ten temat to będę wdzięczny z odpowiedzi...

  • #35 11 Mar 2009 14:31
    Norcio12
    Poziom 13  

    krisrrr Witam jak widzę jesteś z rzeszowa to nie daleko mnie to mogę Ci dać wskazówki jak go naprawić wyczyscic!!!

    Dodano po 6 [minuty]:

    ziomal77 napisał:
    Jest to citroen xsara 1.8 ,4 cylindry 16 v. Dzieje sie tak jak pisałem zdejmuje noge z gazu auto gasnie i na małych obrotach szarpie zeby ruszyc trzeba dac dość duzo gazu , na trasie super bardzo dynamiczny i oszczędny .Dodam ze gdy juz ma te wolne obroty to faluja ,na benzynie auto 100 % sprawne .Instalacja jest z 2001 roku ,tak wynika z papierów . Auto kupiłem w grudniu i raczej na gazie niesmigam bo szkoda mi go męczyć . Dzisiej zaproponował mi gazownik wymiane smarta za 1000 zł na nowego , 800 zł regenerowany . Zerkne jutro na tą instalacjie czy dam rade to porozbierac .Pozdrawiam Michał


    Według mnie najpierw zmierz impedancje na pinach a wtedy Będziemy myśleć a sprawdzałeś parownik programem??Jakie ma Ciśnienie?P1 i P2??pozdrawiam

  • #36 11 Mar 2009 17:22
    krisrrr
    Poziom 2  

    wiesz ja chce zalożyć nowego smarta bądz jakas używke dlatego bo z mojego już nic sie nie da zrobić.Poprzedni własciciel mojego peugeota 406 strasznie tam nakombinowal.Kable ktore wychodza z płytki sa pourywane.No i nic sie nie da zrobić bo smarta sie w tym miejscu już nie da rozebrać że juz nie wspomne o ich wlutowaniu.Zastanawiam sie nad nowym smartem tylko ze cena jest KOSMOS.Dzisiaj byłem w Czakramie i powiedzieli mi że jakbym chciał nowa instalacje to najpierw musiałbym silnik troszke podremontować bo wspólczynnik HC jes za duży i mi jej nie beda mogli wyregulowac...A ja nie mam zamiaru zbyt długo tym autem jezdzić więc nie chce sie pchać w inwestycje. Jakbyś miał na zbyciu tego smarta to bardzo chetnie bym go kupił bo wczśniej ta instalacje chodziła całkiem nieżle. Mogłbym podjechać do łancuta i bysmy na miejscu zobaczyli czy to bedzie chodziło...

    Dodano po 49 [minuty]:

    No to spoko to jakbyś miał czas w piątek to tak koło południa byśmy się umówili gdzieś w łańcucie przy głównej trasie bo ja nie znam w ogóle tego miasta. Cena to swoja drogą...Na pewno dojdziemy do porozumienia.Ale zależy mi na tym żeby to chodziło...bo mój pożeracz troszke pali a jeżdże nim do pracy.Ja również pozdrawiam

  • #37 16 Mar 2009 16:41
    ziomal77
    Poziom 9  

    Witam rozebrałem dziś mojego smarta i troche sie zdziwiłem bo wygladał jak nowy części ruchome działają bez żadnych oporów ,jedyna usterka smarta która moze byc to uszkodzona cewka bo nie wiem jak to sprawdzic albo jest on sprawny a przyczyna lezy gdzies indziej .
    flying injection szarpanie
    flying injection szarpanie
    Zmierze impedancjie i moze znajde kogos co sprawdzi mi to cisnienie dam znać.

  • #38 16 Mar 2009 22:22
    Norcio12
    Poziom 13  

    Możesz rozebrać ta 2 część 2 zdjęcie i bedziesz widział czy płytka jest zwęglona pozdrawiam

  • #39 17 Mar 2009 13:16
    ziomal77
    Poziom 9  

    rozbierałem tylko nierobiłem fotki wyglada jak nówka .
    pomiar zrobiony wygłada to tak :
    1-2 =11.9
    1-3 =11.9
    1-4 =6.4
    1-5 =11.9
    1-6 =3.6

    2-3 =22.7
    2-4 =17.2
    2-5 =22.6
    2-6 =14.5

    3-4 =17.2
    3-5 =22.4
    3-6 =14.4

    4-5 =16.9
    4-6 =9

    5-6 =14.2
    Norcio12 zerknij moze ci coś to mówi bo mi nic .

    flying injection szarpanie

    i jeszcze mam pytanie moze ktoś wie co to jest i jakie spełnia zadanie ?
    flying injection szarpanie

  • #40 22 Mar 2009 19:29
    Norcio12
    Poziom 13  

    ziomal77 napisał:
    rozbierałem tylko nierobiłem fotki wyglada jak nówka .
    pomiar zrobiony wygłada to tak :
    1-2 =11.9
    1-3 =11.9
    1-4 =6.4
    1-5 =11.9
    1-6 =3.6

    2-3 =22.7
    2-4 =17.2
    2-5 =22.6
    2-6 =14.5

    3-4 =17.2
    3-5 =22.4
    3-6 =14.4

    4-5 =16.9
    4-6 =9

    5-6 =14.2
    Norcio12 zerknij moze ci coś to mówi bo mi nic .

    flying injection szarpanie

    i jeszcze mam pytanie moze ktoś wie co to jest i jakie spełnia zadanie ?
    flying injection szarpanie


    Odnosie drugiego zdjęcia to jest to czujnik ciśnienie P1 i P2 daje on centrali informacje jakie panują na smarcie tzn na wejściu i wyjsciu.A co do pomiarów to wg.mnie masz dobrego smarta weż sprawdz sobie parownik bo jeżeli ,membrana jest już za sztywna to też Ci może na gazie szarpać miałem taki przypadek sprawdz może sobie programem jaki ma wydatek parownik.pozdrawiam

  • #41 08 Maj 2009 09:42
    krisrrr
    Poziom 2  

    Cześc Norcio:) Powiedz mi czy po wymianie membrany trzeba wprowadzać jakieś regulacje w sterowaniu gazem(chodzi mi o komputer sterujący).W mojej instalacji jest taki myk ze na wolnych obrotach faluje obrotami z tendencją do gaśnięcia,oczywiście nie zawsze tak się dzieje.Membrany jeszcze nie wymieniałem a Smarta mam od Ciebie(on jest na 100% sprawny-spalanie mi się zmniejszyło odkąd założyłem twojego) W trakcie jazdy wszystko jest spoko ale przy dojeżdżaniu do świateł albo jakimś postoju silnik zaczyna falować tak jakby nie mógł znaleźć odpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej.Delikatnie mu przygazuje i już chodzi normalnie... Dodam że taka anomalia występuje tylko na gazie... i występowała też przed wymianą Smarta.Zauważyłem też że dzieje się tak gdy silnik ma już normalną temperature pracy. Zastanawiam się też czy to nie jest wina czujnika P1 P2.

  • #42 08 Maj 2009 21:51
    Norcio12
    Poziom 13  

    Nie nic nie trzeba robić:!:Ale przydało by się sprawdzić po wymianie jakie jest ciśnienie na parowniku (trzeba podpiąć się w tym celu pod kompa).Na parowniku jest taka śrubka do regulacji ciśnienia na imbus i tam można właśnie je regulować.A co do falowania to u mnie chwilę było ok ,ale ostatnimi dniami też zaczyna mi falować ale nie gaśnie to (w moim przypadku),a u Siebie może spróbuj podciągnąć na lince od gazu obroty hehe mój kumpel tak zrobił i chodzi mu hehe.jak coś odezwij się na mój tel to pogadamy.Cisze się że działa.A bym zapomniał uważaj na membrany bo jest tragedia w dobraniu bo są dwa typy tych parowników chyba sa po2004roku i przed i różnią się taką "szpilka"co jest na środku w tych nowszych jest ona krótsza i nie będzie Ci parownik prawidłowo działał troszkę jest roboty z tym bo dużo czyszczenia jest w środku.A co do czujników to ma oko tego nie zaobserwujesz tylko program Ci wyjaśni(zilustruje) i pokaże. pozdrawiam

  • #43 02 Cze 2009 12:27
    krisrrr
    Poziom 2  

    Czesc Panowie :) wreszcie przymierzam sie do wymiany membrany w parowniku i teraz mam problem bo nie chce sie zrobić w konia. Chodzi o to ze jak mówił Norcio są dwa typy parowników BRC-GENIUS. Po czym to poznać z zewnątrz jaki ja mam w moim wózku ? Nie znam historii mojej LPG więc nie wiem kiedy była zakładana i nie wiem czy to jest przed 2004 r. czy po....Sądząc po tym że jest zamontowany smart to możliwe że jest to stary typ...co na to powiecie? Aha odczytałem numery jakie są na nim nabite DGM55684GPL może po tym poznacie... https://obrazki.elektroda.pl/3_1243938677.jpg

  • #44 07 Cze 2009 22:52
    davvvid
    Poziom 9  

    Witam.Ja mam także problem z instalacją gazową w BMW E34 wyposażoną we wtryskiwacz SMART BRC.Silnik po załączeniu gazu nie zależnie od temperatury silnika nie ma mocy na gazie.Na benzynie jest ok.Chciałbym zapytać czy jest możliwość sprawdzenia SMARTA poprzez rozkręcenie go i przy zakręconym gazie przy butli obserwować prace elektrozaworków co pozwoli zdiagnozować uszkodzenie np. jednego z nich?Czy będzie to mozliwe?

  • #45 08 Cze 2009 00:11
    Norcio12
    Poziom 13  

    Witam proponował bym najpierw wymianę filtrów.Ale jak już masz to za sobą to rozebranie Smarta co do obserwacji tych cewek to nigdy się nie zastanawiałem czy można tak:!: Wg mnie można ale do niczego to nie będzie prowadzić gdyż auto musi być na gazie (Chyba ze posiadasz sterownik symulujący cykl pracy silnika!) albo inaczej tzn. musi sterownik być włączony (ten co posiadasz) od gazu czyli auto powinno chodzić na gazie w skrócie mówiąc, z kolei jak zakręcisz gaz w butli i rozbierzesz smarta żeby obserwować jego działanie to musisz coś wymyślić,żeby sterownik myślał, że auto przeszło w stan zasilania gazem a w rzeczywistości chodzić musi na Pb(jakimś innym zasilaniu jag LPG). Wg mnie za dużo kombinacji ja bym Ci zaproponował zmierzyć sobie rezystancję na cewkach. Jest już podana w tym wątku:!::!:Albo wyciągnąć go i rozebrać i wyczyścić przemyć w denaturacie.A najlepiej by było podpiąć pod komputer i zobaczyć jakie Ciśnienie panuje na poszczególny podzespołach (tj na wejściu Smarta i jego wyjściu, łącznie z parownikiem):!::D pozdrawiam

    Dodano po 6 [minuty]:

    krisrrr napisał:
    Czesc Panowie :) wreszcie przymierzam sie do wymiany membrany w parowniku i teraz mam problem bo nie chce sie zrobić w konia. Chodzi o to ze jak mówił Norcio są dwa typy parowników BRC-GENIUS. Po czym to poznać z zewnątrz jaki ja mam w moim wózku ? Nie znam historii mojej LPG więc nie wiem kiedy była zakładana i nie wiem czy to jest przed 2004 r. czy po....Sądząc po tym że jest zamontowany smart to możliwe że jest to stary typ...co na to powiecie? Aha odczytałem numery jakie są na nim nabite DGM55684GPL może po tym poznacie... https://obrazki.elektroda.pl/3_1243938677.jpg


    Tak na oko to nie powiem Ci ale może jak byś zadzwonił do BRC serwisu to mogą CI powiedzieć jest tez w rze to podjedz do nich i u nich kupisz takową membranę.pozdrawiam

  • #46 08 Cze 2009 08:46
    davvvid
    Poziom 9  

    No niestety filtry juz wymienione instlacja ma ok 4 lata i z tego co wiem to juz raz smart był wymieniany. Objawy byly podobne-brak mocy na gazie i ciężko z odpaleniem.A masz może namiar na serwis który prowadzi sprzedaż wysyłkową zestawów naprawczych do tego nieszczęsnego SMARTA?Byłem u wszystkich gaziarzy w okolicy , mówią że objawy pasują do uszkodzonego smarta- naprawa 500 zl a nowy 1000 lecz gwarancji nie dają.Jest jeszcze opcja ze to parownik.Zmierze rzystancje jeśli bedzie ok to wezme sie najpierw za jego regeneracje.

  • #47 08 Cze 2009 10:14
    Norcio12
    Poziom 13  

    davvvid napisał:
    No niestety filtry juz wymienione instlacja ma ok 4 lata i z tego co wiem to juz raz smart był wymieniany. Objawy byly podobne-brak mocy na gazie i ciężko z odpaleniem.A masz może namiar na serwis który prowadzi sprzedaż wysyłkową zestawów naprawczych do tego nieszczęsnego SMARTA?Byłem u wszystkich gaziarzy w okolicy , mówią że objawy pasują do uszkodzonego smarta- naprawa 500 zl a nowy 1000 lecz gwarancji nie dają.Jest jeszcze opcja ze to parownik.Zmierze rzystancje jeśli bedzie ok to wezme sie najpierw za jego regeneracje.


    Co do części smarta to Serwis sprzedaje tylko kompletne Smarty tam w sumie nie ma co wymienić tylko taką folijke albo jak są cewki spalone to naprawa jest nie opłacalna.A posiadasz tego starego smarta??A że auto Ci ciężko odpala to może być wina świec albo przewodów Wysokiego Napięcia ,nie wina instalacji LPG. Adres ich strony http://www.czakram.pl/index.php możesz do nich się odezwać i dogadać co do części żeby Ci wysłali.A ja bym proponował sprawdzić parownik bo on zrobi auto mulaste i będzie szarpać przy przełączaniu na gaz.Ale to możesz sprawdzić kompem.A jak mnie to wymień membranę w nim koszt coś koło 100zł+własna praca.pozdrawiam

  • #48 09 Cze 2009 07:22
    davvvid
    Poziom 9  

    Problem w tym że na benzynie jest wszystko ok.Mój smart jest podobny do tego który jest przedstawiony na powyższych zdjęciach z tą różnicą że jest jeden dolot gazu i 6 kanałów na wylocie.Naprawe zaczne za tydzień.Dzięki wielkie za pomoc.W razie problemów bede pisał.Jeśli naprawie spostrzeżeniami podziele się na forum.Pozdrawiam

  • #49 09 Cze 2009 18:36
    Norcio12
    Poziom 13  

    Się rozumie że 6 kanałów,ale zastanawia mnie jak została instalacja zmodyfikowana gdyż smart powinien mieć pomiar ciśnienia na wejściu i wyjściu i jest tam tak jak by liczona różnica ciśnień co stanowi sygnał dla centrali aby zwiększyć dawkę gazu lub zmniejszenie.A masz na wejściu Smarta kanał połączony z czujnikiem P1 i P2 ??

  • #50 07 Kwi 2010 13:23
    misiekvx
    Poziom 10  

    Witam. Też mam instalacje BRC Flying Injection. Na gazie, chodzi na wolnych obrotach ok, natomiast po dodaniu gazu, nie ma mocy, gaśnie. Gazownik od BRC powiedział, że to smart i że jest do wymiany. Wcześniej zmieniałem świece filtry i regenerowałem parownik

  • #51 08 Kwi 2010 18:04
    Norcio12
    Poziom 13  

    misiekvx napisał:
    Witam. Też mam instalacje BRC Flying Injection. Na gazie, chodzi na wolnych obrotach ok, natomiast po dodaniu gazu, nie ma mocy, gaśnie. Gazownik od BRC powiedział, że to smart i że jest do wymiany. Wcześniej zmieniałem świece filtry i regenerowałem parownik


    Ja bym na Twoim miejscu spróbował pierw na kompie sprawdzić jak działa parownik!!Wg mnie mogą być dwie przyczyny membrany w parowniku lub smart.Smarta możesz łatwo wyczyścić hehe przerabiałem już to kilka razy jak byś coś nie wiedział to pisz na pw.pozdrawiam :D

  • #52 15 Maj 2010 19:54
    mazi882
    Poziom 2  

    Witam -mój problem dotyczy inst. gazowej BRC FLY- jestem posiadaczem Seata toledo 1.8 20v ,
    Problem dotyczy szarpania na gazie na nierozgrzanym silniku, na 90% wiem że ta usterka dotyczy Smarta , tyle że nie wiem jak go wyczyścić i jak w ogóle się zabrać do tego,
    proszę o pomoc i porady z góry dziekuję

  • #53 30 Cze 2010 08:42
    Dadek
    Poziom 12  

    Witam

    Mam przepalone dwie cewki w Smarcie i pytanie czy ktoś nie ma już zezłomowanego smarta żeby spróbować się do nich dostać (tzn usunąć tą zieloną żywicę ). Myślałem o wymianie na nowy ale 1200 zł i brak gwarancji skutecznie mnie zniechęciło do tego pomysłu.

    Pozdrawiam
    Darek

  • #54 10 Lip 2011 17:21
    cenzor24
    Poziom 11  

    Witam.
    W moim Citroenie również miałem problemy z szarpaniem (brc fly injection).
    Wczoraj wyczyściłem smarta i przez pierwsze 50km wsyzstko było ok.
    Teraz tak jakby troche go muli (ale nieznacznie) w zakresie 2000-3000 obrotów.
    Jednak musze powiedzieć, że i tak chodzi dużo lepiej niż przez czyszczeniem bo wcześniej praktycznie nie dało się jeździć na gazie.
    Mam jednak jeszcze inny problem, na biegu jałowym obroty raz mu falują, a innym razem trzyma go mniej więcej na 2000 obrotów.
    Ponadto po wyjściu z samochodu czuć gazem.
    Macie jeszcze jakieś pomysły co to może byc?
    Może reduktor? Ja mam genius 1200, słyszałem że ten reduktor może być zbyt słaby bo mam silnik 2.0 16V, ok. 140KM (dokładnie nie wiem bo jest na chipie)

  • #55 13 Lip 2011 09:45
    Norcio12
    Poziom 13  

    Dadek napisał:
    Witam

    Mam przepalone dwie cewki w Smarcie i pytanie czy ktoś nie ma już zezłomowanego smarta żeby spróbować się do nich dostać (tzn usunąć tą zieloną żywicę ). Myślałem o wymianie na nowy ale 1200 zł i brak gwarancji skutecznie mnie zniechęciło do tego pomysłu.

    Pozdrawiam
    Darek


    Witam taka naprawa nie wchodzi w grę ja kiedyś myślałem ,że zrobię coś takiego nie ma szans aby usunąć tą żywicę trzeba się namęczyć a przy okazji uszkodzisz inne cewki.Proponuję poszukać innego smarta i to powinno załatwić sprawę.

    Dodano po 12 [minuty]:

    cenzor24 napisał:
    Witam.
    W moim Citroenie również miałem problemy z szarpaniem (brc fly injection).
    Wczoraj wyczyściłem smarta i przez pierwsze 50km wsyzstko było ok.
    Teraz tak jakby troche go muli (ale nieznacznie) w zakresie 2000-3000 obrotów.
    Jednak musze powiedzieć, że i tak chodzi dużo lepiej niż przez czyszczeniem bo wcześniej praktycznie nie dało się jeździć na gazie.
    Mam jednak jeszcze inny problem, na biegu jałowym obroty raz mu falują, a innym razem trzyma go mniej więcej na 2000 obrotów.
    Ponadto po wyjściu z samochodu czuć gazem.
    Macie jeszcze jakieś pomysły co to może byc?
    Może reduktor? Ja mam genius 1200, słyszałem że ten reduktor może być zbyt słaby bo mam silnik 2.0 16V, ok. 140KM (dokładnie nie wiem bo jest na chipie)


    Witam reduktor jest dobry w stosunku do mocy ja np mam taki sam w silniku 2.0 24V.Jedyne co w nim możesz mieć to zepsute już membrany około 120zł zamienniki.Ja już 2 razy wymieniałem.Jak auto Ci muli to może być parownik czyli te membrany albo filtry.A na Pb jest ok????

    Pozdrawiam Norcio12