Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat 2003 rok problem z ABS

johny604 25 Gru 2008 11:54 10767 19
  • #1 25 Gru 2008 11:54
    johny604
    Poziom 13  

    Witam. mam problem z moim passatem .mianowicie ,włączająć stacyjkę zapala się kontrolka ABS który oczywiście nie działa, po przejechaniu paru metrów włancza się sygnał dzwiekowy (trzy razy) i zaczyna dodatkowo migać kontrolka od hamulca ręcznego. po podłączeniu vaga wyskakuje błąd 18057 .jest to passat 1,9 tdi 2003r 130km silnik AVB. proszę o pomoc bo zwarjuję z tym autem pozdrawiam

  • #2 25 Gru 2008 12:04
    fructon
    Poziom 33  

    masz problem z magistralą danych napędu, konkretnie jest to bład związany z nieprawidłowym przekazem danych ze sterownika abs w pierwszym kroku sprawdz połaczenia lini z tego sterownika

  • #3 25 Gru 2008 13:07
    johny604
    Poziom 13  

    dzięki za zainteresowanie. muszę jeszcze dodać że było już to sprawdzane przez znajomego elektryka.w pierwszej kolejności była niby jakaś przerwa w okablowaniu w progu od strony kierowcy po naprawie parę dni było ok i znowu to samo.póżniej niby wszystkie przewody były ok i elektryk założył bezpośrednio przy pompie ABS bezpiecznik i okazało się że pali ten bezpiecznik czyli 100% pewne pompa ABS więc zmieniłem ,i co się okazuje działa ale po miesiącu to samo chyba go zezłomuję bo już nie mam siły.dodam że autko ma przebieg 1000% 102.000km

  • #4 28 Gru 2008 11:17
    johny604
    Poziom 13  

    Nikt nie miał podobnego przypadku ????????fructon a co dokładniej trzeba by sprawdzić przy tym abs

  • #5 28 Gru 2008 11:40
    budzio18
    Poziom 9  

    tj albo jest jakis problem z zasilaniem sterownika od ABS tzn za niskie napiecie ktore do sterownika dochodzi ... moze byc problem z ktoryms z czujnikow ... hmm.. narazie nic wiecej nie przychodzi mi do glowy ....

  • #6 28 Gru 2008 12:33
    darekjanusz
    Poziom 1  

    Witam. Mam ten sam problem, po uruchomieniu auta zapala sie kontrolka abs i esp. Po ruszeniu z miejsca słychać potrójny sygnał dźwiękowy i zapala sie kontrolka hamulca ręcznego. Walcze z tym 3 miesiące i nic. Passat 1.9 TDI 131 KM (automat). Zrobiłem wydruk i komputer znalazł następujące błędy:
    1. Kod: 18258 - Napęd magistrali. Brak info. z jednostki sterującej
    2. Kod: 18031 - Brak komunikacji z magistrali danych
    3. Kod: 00532 - Napięcie zasilania (zbyt niski sygnał)
    4. Kod: 18057 - Brak komunikatu z jednostki sterującej ABS
    5. Kod: 18158 - Zbyt niskie napięcie
    Wszytko to wiem ale żaden elektronik nie potrafi sie za to zabrać. Cały problem jest w tym, że nie wiadomo gdzie szukać błędu i w jaki sposób go wyeliminować.

  • #7 28 Gru 2008 13:32
    johny604
    Poziom 13  

    w,moim jest w zasadzie tylko błąd 18057.u mnie na początku zabrał się za okablowanie w lewym progu ponoć to dość częsta przyczyna niesprawności z ABS .w poniedziałek znowu jadę do elektryka będziemy dalej myśleć ale pomału tematy się kończą,mam nadzieję że drugiej pompy coś nie zepsuło ,albo też i ta pierwsza nie była winna,pozdrawiam i zachęcam do drążenia tematu arcy trudnego

  • #8 29 Gru 2008 22:53
    johny604
    Poziom 13  

    panowie jak to nikt nie ma pomysłaaa, nawet mistrz elektrit . bo ja jestem bez słów. jedno wiem jest to mój pierwszy i ostatni passat

  • #9 29 Gru 2008 22:59
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    johny604 jeżeli myślisz że to forum wróżek to chyba się pomyliłeś. Zostałes naprowadzaony w 2 poscie gdzie szukać i teraz zależy jak kumaty jest mechanik.
    Tu się nie bardzo da coś podpowiedzieć nie mając auta przed sobą. Zostaje sprawdzić wszystko po kolei i nie miernikiem a oscyloskopem też. Masz błąd komunikacji CAN - ABS.

  • #10 29 Gru 2008 23:21
    strzalaaa
    Poziom 17  

    standartowo uwaloy ster ABS-u. naprawialne. Szukaj fachowca w okolicy

  • #11 30 Gru 2008 08:16
    johny604
    Poziom 13  

    uwalony tzn. sterownik zepsuty czy jakiś przewód urwany przy sterowniku abs ,bo nie rozumię

  • #12 30 Gru 2008 22:21
    seba24
    Poziom 19  

    ok a patrzyłes komunikacje vag miedzy sterownikami???
    jesli jest to 2003 rok to ma taka opcje a musisz wejsc 01,08 i 125 i tam co zaczyna sie pokazywac

    Dodano po 1 [minuty]:

    tez mozna tak sprawdzic w licznikach czy poduszkach i pokazuje tam komunikacje miedzy sterownikami, to tylko abs a nie czary

  • #13 31 Gru 2008 13:28
    johny604
    Poziom 13  

    we wtorek jadę do elektryka musi gdzieś być zwarcie bo pali bezpiecznik od ABS,co dziwne nie za każdym razem rano zauważyłem spalony wymieniłem włączyłem zapłon i to samo spalony.potem włączyłem zapłon i na włączonym wstawiłem nowy bezpiecznik i narazie wszystko ok. ale rano pewnie będzie to samo

  • #14 31 Gru 2008 13:55
    bazyl1980
    Poziom 2  

    witam
    nalezy pamietac ze slabe lub zanikajace napiecie nasterowniku (jakimkolwiek majacym powiazanie z CAN) zawsze powoduje zaklocenia w pracy magistrali. ABS w "kiblu B5" przeciez to juz obcykany temat tym bardziej ze pompa jest na wierzchu (sorry za przemadrzalosc) i tak jestem w szoku ze komunikuje sie ona z testerem - ba jak pada to przewaznie blokuje nawet linie K silnika.

  • #15 01 Sty 2009 22:37
    grajek1979
    Poziom 16  

    Witam miałem podobny problem to na bank jest połączenie wewnątrz pompy na rosyjskiej stronie są opisy jak się rozbiera taka pompę i jak naprawia, jeśli nie masz super lupy oraz specjalistycznego sprzętu to daj spokój.Ja po prostu kupiłem na jednym ze znacznych portali aukcyjnych używana za 150pln i przełożyłem samą elektronikę teraz śmiga aż miło.Do demontażu trzeba odkręcić nadkole zbiorniczek płynu spryskiwaczy i mamy 6 śrub torx do odkręcenia można spokojnie oddzielić elektronikę od części mechanicznej i jeździć bez niej do czasu naprawy tam jest niezależny zestaw takich cewek od elektro zaworów nic ci nie wyleci nic nie zapowietrzysz ale pamiętaj ze nie będzie abs asr jeździłem tak 2 tyg do czasu aż przyszła używana i przełożyłem ja do siebie.Zwróć uwagę na typ przy zakupie nowej oraz na kodowanie starej bo później trzeba dopasować ja w zależności od wyposażenia pojazdu Pozdrawiam

  • #16 03 Sty 2009 19:33
    johny604
    Poziom 13  

    witaj grajek1979! ja już mam drugą pompę założoną kpl. cała . miesiąc chyba było dobrze i znów to samo . a też ci paliło bezpiecznik od ABS czy miałeś inny objaw. bo ja wkładam nowy bezpiecznik i jadę parą godzin tak jakby nigdy nic i nagle bezpiecznik spali i znowu problem.

  • #17 03 Sty 2009 21:03
    multipos
    Poziom 9  

    może poprostu czujniki sa do wymiany lub coś ze sterowaniem głównym abs trzeba wszystko pokolei posprawdzac w ten sposób można dokładnie stwierdzić usterke proponuje pożądny warsztat który zajmuje się elektryką samochodową

  • #18 03 Sty 2009 21:33
    kazik1234
    Poziom 11  

    Witam.Mam pytanie do kolegów co wymieniali pompę ABS.Czy odpowietrzaliście ja w jakiś specjalny sposób?
    Mam nubirę 2.0 i padnięty modulator tak pokazał skaner,ale biję się to ruszać bo podobno trzeba jakoś specjalnie odpowietrzać.

  • #19 03 Sty 2009 22:44
    adrjan
    Poziom 9  

    Witam.
    Wlasnie ogladam sobie schemat el ABS passata i (choc elektrykiem nie jestem) to jest to bardzo prosty uklad zabezpieczony 3 bezpiecznikami
    1- 10A - F7 - bezposrednio do kompa
    2- 50A - F1-11 - bezposrednio do kompa
    3- 10A - F13 - przez czujnik polozenia pedalu hamulca

    wiec jesli to bezpiecznik nr 13 to czujnik pedalu.

  • #20 05 Sty 2009 15:00
    johny604
    Poziom 13  

    mi nie pali 13 bezpiecznika tylko 7.jak by był problem z czujnikiem pedału to chyba by vag coś pokazał czy się mylę?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME