Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat 2003 rok problem z ABS

25 Gru 2008 11:54 14283 19
  • Poziom 13  
    Witam. mam problem z moim passatem .mianowicie ,włączająć stacyjkę zapala się kontrolka ABS który oczywiście nie działa, po przejechaniu paru metrów włancza się sygnał dzwiekowy (trzy razy) i zaczyna dodatkowo migać kontrolka od hamulca ręcznego. po podłączeniu vaga wyskakuje błąd 18057 .jest to passat 1,9 tdi 2003r 130km silnik AVB. proszę o pomoc bo zwarjuję z tym autem pozdrawiam
  • Poziom 33  
    masz problem z magistralą danych napędu, konkretnie jest to bład związany z nieprawidłowym przekazem danych ze sterownika abs w pierwszym kroku sprawdz połaczenia lini z tego sterownika
  • Poziom 13  
    dzięki za zainteresowanie. muszę jeszcze dodać że było już to sprawdzane przez znajomego elektryka.w pierwszej kolejności była niby jakaś przerwa w okablowaniu w progu od strony kierowcy po naprawie parę dni było ok i znowu to samo.póżniej niby wszystkie przewody były ok i elektryk założył bezpośrednio przy pompie ABS bezpiecznik i okazało się że pali ten bezpiecznik czyli 100% pewne pompa ABS więc zmieniłem ,i co się okazuje działa ale po miesiącu to samo chyba go zezłomuję bo już nie mam siły.dodam że autko ma przebieg 1000% 102.000km
  • Poziom 13  
    Nikt nie miał podobnego przypadku ????????fructon a co dokładniej trzeba by sprawdzić przy tym abs
  • Poziom 10  
    tj albo jest jakis problem z zasilaniem sterownika od ABS tzn za niskie napiecie ktore do sterownika dochodzi ... moze byc problem z ktoryms z czujnikow ... hmm.. narazie nic wiecej nie przychodzi mi do glowy ....
  • Poziom 1  
    Witam. Mam ten sam problem, po uruchomieniu auta zapala sie kontrolka abs i esp. Po ruszeniu z miejsca słychać potrójny sygnał dźwiękowy i zapala sie kontrolka hamulca ręcznego. Walcze z tym 3 miesiące i nic. Passat 1.9 TDI 131 KM (automat). Zrobiłem wydruk i komputer znalazł następujące błędy:
    1. Kod: 18258 - Napęd magistrali. Brak info. z jednostki sterującej
    2. Kod: 18031 - Brak komunikacji z magistrali danych
    3. Kod: 00532 - Napięcie zasilania (zbyt niski sygnał)
    4. Kod: 18057 - Brak komunikatu z jednostki sterującej ABS
    5. Kod: 18158 - Zbyt niskie napięcie
    Wszytko to wiem ale żaden elektronik nie potrafi sie za to zabrać. Cały problem jest w tym, że nie wiadomo gdzie szukać błędu i w jaki sposób go wyeliminować.
  • Poziom 13  
    w,moim jest w zasadzie tylko błąd 18057.u mnie na początku zabrał się za okablowanie w lewym progu ponoć to dość częsta przyczyna niesprawności z ABS .w poniedziałek znowu jadę do elektryka będziemy dalej myśleć ale pomału tematy się kończą,mam nadzieję że drugiej pompy coś nie zepsuło ,albo też i ta pierwsza nie była winna,pozdrawiam i zachęcam do drążenia tematu arcy trudnego
  • Poziom 13  
    panowie jak to nikt nie ma pomysłaaa, nawet mistrz elektrit . bo ja jestem bez słów. jedno wiem jest to mój pierwszy i ostatni passat
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    johny604 jeżeli myślisz że to forum wróżek to chyba się pomyliłeś. Zostałes naprowadzaony w 2 poscie gdzie szukać i teraz zależy jak kumaty jest mechanik.
    Tu się nie bardzo da coś podpowiedzieć nie mając auta przed sobą. Zostaje sprawdzić wszystko po kolei i nie miernikiem a oscyloskopem też. Masz błąd komunikacji CAN - ABS.
  • Poziom 17  
    standartowo uwaloy ster ABS-u. naprawialne. Szukaj fachowca w okolicy
  • Poziom 13  
    uwalony tzn. sterownik zepsuty czy jakiś przewód urwany przy sterowniku abs ,bo nie rozumię
  • Poziom 20  
    ok a patrzyłes komunikacje vag miedzy sterownikami???
    jesli jest to 2003 rok to ma taka opcje a musisz wejsc 01,08 i 125 i tam co zaczyna sie pokazywac

    Dodano po 1 [minuty]:

    tez mozna tak sprawdzic w licznikach czy poduszkach i pokazuje tam komunikacje miedzy sterownikami, to tylko abs a nie czary
  • Poziom 13  
    we wtorek jadę do elektryka musi gdzieś być zwarcie bo pali bezpiecznik od ABS,co dziwne nie za każdym razem rano zauważyłem spalony wymieniłem włączyłem zapłon i to samo spalony.potem włączyłem zapłon i na włączonym wstawiłem nowy bezpiecznik i narazie wszystko ok. ale rano pewnie będzie to samo
  • Poziom 2  
    witam
    nalezy pamietac ze slabe lub zanikajace napiecie nasterowniku (jakimkolwiek majacym powiazanie z CAN) zawsze powoduje zaklocenia w pracy magistrali. ABS w "kiblu B5" przeciez to juz obcykany temat tym bardziej ze pompa jest na wierzchu (sorry za przemadrzalosc) i tak jestem w szoku ze komunikuje sie ona z testerem - ba jak pada to przewaznie blokuje nawet linie K silnika.
  • Poziom 16  
    Witam miałem podobny problem to na bank jest połączenie wewnątrz pompy na rosyjskiej stronie są opisy jak się rozbiera taka pompę i jak naprawia, jeśli nie masz super lupy oraz specjalistycznego sprzętu to daj spokój.Ja po prostu kupiłem na jednym ze znacznych portali aukcyjnych używana za 150pln i przełożyłem samą elektronikę teraz śmiga aż miło.Do demontażu trzeba odkręcić nadkole zbiorniczek płynu spryskiwaczy i mamy 6 śrub torx do odkręcenia można spokojnie oddzielić elektronikę od części mechanicznej i jeździć bez niej do czasu naprawy tam jest niezależny zestaw takich cewek od elektro zaworów nic ci nie wyleci nic nie zapowietrzysz ale pamiętaj ze nie będzie abs asr jeździłem tak 2 tyg do czasu aż przyszła używana i przełożyłem ja do siebie.Zwróć uwagę na typ przy zakupie nowej oraz na kodowanie starej bo później trzeba dopasować ja w zależności od wyposażenia pojazdu Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    witaj grajek1979! ja już mam drugą pompę założoną kpl. cała . miesiąc chyba było dobrze i znów to samo . a też ci paliło bezpiecznik od ABS czy miałeś inny objaw. bo ja wkładam nowy bezpiecznik i jadę parą godzin tak jakby nigdy nic i nagle bezpiecznik spali i znowu problem.
  • Poziom 9  
    może poprostu czujniki sa do wymiany lub coś ze sterowaniem głównym abs trzeba wszystko pokolei posprawdzac w ten sposób można dokładnie stwierdzić usterke proponuje pożądny warsztat który zajmuje się elektryką samochodową
  • Poziom 12  
    Witam.Mam pytanie do kolegów co wymieniali pompę ABS.Czy odpowietrzaliście ja w jakiś specjalny sposób?
    Mam nubirę 2.0 i padnięty modulator tak pokazał skaner,ale biję się to ruszać bo podobno trzeba jakoś specjalnie odpowietrzać.
  • Poziom 10  
    Witam.
    Wlasnie ogladam sobie schemat el ABS passata i (choc elektrykiem nie jestem) to jest to bardzo prosty uklad zabezpieczony 3 bezpiecznikami
    1- 10A - F7 - bezposrednio do kompa
    2- 50A - F1-11 - bezposrednio do kompa
    3- 10A - F13 - przez czujnik polozenia pedalu hamulca

    wiec jesli to bezpiecznik nr 13 to czujnik pedalu.
  • Poziom 13  
    mi nie pali 13 bezpiecznika tylko 7.jak by był problem z czujnikiem pedału to chyba by vag coś pokazał czy się mylę?