Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Turbosprężarka WSK 125

tomoo2 25 Gru 2008 12:50 60265 60
  • #1
    tomoo2
    Poziom 11  
    Witam.Mam problem mianowicie, chciałbym założyć turbinę do mojego motoru.Macie jakieś pomysły na to jak to zrobić???
  • #2
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Między gaźnikiem a cylindrem.
    Może razem coś porobimy i zatrzemy twoja glośną wsk??
  • #3
    tomoo2
    Poziom 11  
    No możemy coś porobić !!!!!!!Tylko daj mi najpierw projekt.
  • #4
    adamiixx
    Poziom 15  
    Jeżeli chcesz miec turbo w wsk 125 musisz:
    1.Chłodzenie cieczą zrobic
    2.Zrobic smarowanie turbiny
    3.Zamontowac intrcooler
    PS:
    Z czego ta turbina?
  • #5
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    A mój bład wsk nie ma smarowania :o
  • #6
    adamiixx
    Poziom 15  
    Rozwiązac problem smarowania to najmniejszy problem(na obrazku),ale co z chłodzeniem??
    Turbosprężarka WSK 125
  • #7
    Andzrej2
    Poziom 10  
    Raczej nie wykonalne. Silnik tego nie wytrzyma. Wał odrazu wysiądzie, tłok nie wytrzyma ciśnienia i pęknie, nawet komora spalania z silnikiem z turbiną jest inna. Układ zapłanowy na przerywaczu nie da odpowiedniej iskry. A po zatym to 2-sów, nie wiem jak to ma sie do turba. Pomysł dość ciekawy ale wykonanie raczej nie realne. Na kilka km mozna sprobowac o ile tyle przejedzie bo watpie ze przezyje przygazowanie. Dorobienie innego wydechu też nie prosta sprawa, a do tego zawor upustowy żeby turbo cały czas nie pompowało, w tym przypadku raczej nic sie nie stanie bo wsk i nie ma tak duzego cisnienia spalin.
  • #8
    adamiixx
    Poziom 15  
    A nie lepiej wziąc buteleczke,podpiąc pomkę od spryskiwaczy np z poloneza,a pomkę podpiąc pod cylinder.Do butelki nalej benzyny lotniczej,ale
    można silnik zatrzec!!Wtedy jak by wsk była na wysokich obrotach nacisnoł by przycisk,a pompka wtrysneła by bęzyne do cylindra.To byłoby by tamkie nitro
  • #9
    loodvis
    Poziom 14  
    adamiixx napisał:
    Jeżeli chcesz miec turbo w wsk 125 musisz:
    1.Chłodzenie cieczą zrobic
    2.Zrobic smarowanie turbiny
    3.Zamontowac intrcooler
    PS:
    Z czego ta turbina?


    1 i 3 nie potrzebne

    Pozatym pomysł bez sensu, chyba że masz akurat jakieś turbo do zajechania i zaplecze warsztatowe to kombinuj.
  • #10
    Lechu_AF1
    Poziom 15  
    Ale wy jesteście dziwni :/
    Przecież WSK 125 ma silnik dwusuwowy, konia z rzedem dam temu kto mi wytłumaczy jak chcecie doładować taki dwusów turbosprężarką :lol: . Klasycznych dwusuwów z kanałmi przepłukującymi i "komorą wstepnego sprężania" w skrzyni korbowej nie da się doładować turbosprężarką. Jeżeli są jakieś doładowane dwusuwy to ewentualnie okrętowe czy agregatorowe diesle i to wszystko, ale one działają zupełnie na innej zadadzie i mają rozrząd. NIE DA SIĘ tego zrobić - to ejst fizycznie nie możliwe. Widać że macie małą wiedzę o silnikach i o ich działaniu. Z resztą nawet gdyby tak się dało, to przecież dwusuwy potrzebują rozprężynika na wydechu i rezonansu spalin żeby było jakiekolwiek napełnianie (dlatego śmieszą mnie ludzie rozpruwający i patroszący rozprężniki w swoich komarkach/motorowerach w celu zwiększenia mocy a realnie ich moc spada). Podobną plagą byli goście sprzedający NITRO do motorowerów w formie 8g nabojów z podtlenkiem azotu normalnie stosowanym w celach spożywczych. Biedacy montowali to u siebie, ale oczywiście poza działaniem silnika na bardzo ubogiej mieszance (bo do podtlenku azotu trzeba też dodać dodatkową dawkę paliwa która wykorzysta dodatkowy tlen - tylko wtedy to ma sens) i przegrzewaniu się nic nie było. Z tym że każdy udawał że "jest git" bo nie po to wydał na magnetyzery i "nitro" kilkadziesiąt złotych zeby przyznać sie że nie ma o niczym pojęcia i zmarnował pieniądze.

    I jeszcze to słownictwo typu :lol: : "turbina". Czyli mam z tego rozumieć że założycie turbinę na wydech, ale ze sprężarki już zrezygnujecie :lol: ? Przypomina mi to ludzi o wieś-tuningu którzy nie przeczytali ani jednej książki o silnikach spalinowych, ale operują <fachowymi> zwrotami typu: "turbina", "amory", "zakuty", "uturbiony", "zgazowany", "odprężony"...
    Polecam ciekawe serwisy o silnikach spalinowych, a nie kupowanie pseudonaukowych magazynów typu "Tjunink" etc.
  • #11
    adamiixx
    Poziom 15  
    Nie obrażaj mnie i innych,może ty znasz się na teori ale my na praktyce!!I może to zrobimy!!
  • #12
    tomoo2
    Poziom 11  
    Po świętach umieszczę zdjęcie turbiny którą mam i innych fantów.Zapraszam do współpracy!!!!
  • #13
    bruns
    Poziom 30  
    adamiixx napisał:
    Nie obrażaj mnie i innych,może ty znasz się na teori ale my na praktyce!!I
    Sądząc po twojej poprzedniej wypowiedzi i pomyśle z butelką benzyny i pompką od spryskiwacza to nie znasz ani teorii a tym bardziej praktyki . Widzę ze nie wiesz co to jest benzyna lotnicza .
    Wtryskując dodatkową dawkę paliwa bez dostarczonej dodatkowej ilości powietrza wywołasz tylko zalanie świecy a nie żadne "nitro" .
    Zrób sobie tą pompką lepiej lewatywę z "bęzyny lotniczej" to może przestaniesz fantazjować i pisać głupoty.
  • #14
    Moulder
    Poziom 23  
    Czy wy wiecie jak działa silnik dwusuwowy (z kanałem przepłukującym) ? Sądząc po wypowiedziach zdecydowana większość nie wie....

    Spójrzcie na zdjęcie modelu takiego silnika:
    Turbosprężarka WSK 125

    Przecież kanał wylotowy zamyka się później niż przepłukujący więc jakim cudem miało by powstać jakiekolwiek nadciśnienie ? A przecież o to chodzi w doładowaniu.

    A z innej strony patrząc gdyby udało Ci się zwiększyć moc nawet o 100% innymi metodami (doładowanie jest nie wykonalne) to i tak będzie tylko mikre 12KM o żywotności nie wspominając.

    "Tuning" tego motocykla mija się z jakimkolwiek celem. Osobiście proponował bym doprowadzić motor do 100% oryginału i takim pozostawić.
  • #15
    MacGyver.
    Poziom 21  
    adamiixx napisał:
    Nie obrażaj mnie i innych,może ty znasz się na teori ale my na praktyce!!I może to zrobimy!!

    Niestety ale Lechowi przyznaję rację. Może i zrobicie ale turbosprężarka w dwusuwie to dodatkowy opór, a chyba jest wiadome że na moc dwusuwa wydech ma główny wpływ, gdyż spaliny nie są wypychane bezpośrednio tłokiem jak w czterosuwie, lecz mieszanką.
    Jak chcecie wylecieć WSKą w kosmos to taniej wyjdzie zgłosić się do NASA.
  • #16
    adamiixx
    Poziom 15  
    bruns napisał:
    adamiixx napisał:
    Nie obrażaj mnie i innych,może ty znasz się na teori ale my na praktyce!!I
    Sądząc po twojej poprzedniej wypowiedzi i pomyśle z butelką benzyny i pompką od spryskiwacza to nie znasz ani teorii a tym bardziej praktyki . Widzę ze nie wiesz co to jest benzyna lotnicza .
    Wtryskując dodatkową dawkę paliwa bez dostarczonej dodatkowej ilości powietrza wywołasz tylko zalanie świecy a nie żadne "nitro" .
    Zrób sobie tą pompką lepiej lewatywę z "bęzyny lotniczej" to może przestaniesz fantazjować i pisać głupoty.

    Wiem o tym!!Pisałem o tym na innym forum!Ale tu zapomniałem dodac

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dajesz drugą pomkę która by zasysała powietrze do gaźnika!!W moim nitrze
  • #17
    bruns
    Poziom 30  
    adamiixx napisał:


    Dajesz drugą pomkę która by zasysała powietrze do gaźnika!!W moim nitrze
    Widzę że nadal fantazjujesz . Jaką pompkę chcesz dać ?
    Mieszanka paliwowo -powietrzna aby miała dobre spalanie i energię musi być w stosunku 1 do 15 czyli na jeden kilogram paliwa potrzeba 15 kilogramów powietrza ! Kosmos .nie ? Policz ile to jest 15 kg. powietrza w metrach sześciennych .
    To teraz sobie oblicz ile to trzeba dodatkowo wtłoczyć powietrza i przestań pisać że to zrobisz pompką elektryczną .
  • #18
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    A jak to jest że silniki doładowane benzynowe 2,0 osiągają 400km ????
  • #19
    MacGyver.
    Poziom 21  
    Kompresory, np. typu Rotrex. I przede wszystkim są to czterosuwy - duże pole do popisu.
  • #20
    bruns
    Poziom 30  
    romoo napisał:
    A jak to jest że silniki doładowane benzynowe 2,0 osiągają 400km ????
    Bo nad tym myślą najtęższe umysły naukowców i inżynierów na całym świecie co mają nie ograniczone środki i ośrodki badawcze .
    Nie sądzisz chyba że ktoś Ci to opowie w dwóch zdaniach jak zrobić sobie domowym sposobem w piwnicy ze zwykłego silnika WRC ?
  • #21
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Tak ---- adamiixx ???
  • #22
    bandzior2
    Poziom 26  
    A jak by dać elektryczny wentylator (nie ten co się do procesora do komputera montuje) tylko przemysłowy tylko mieć taki na 12V ze sterowaniem obrotami wraz ze wzrostem obrotów silnika spalinowego? A o dodatkową mieszankę to przez pompkę.
  • #23
    bruns
    Poziom 30  
    Równie dobrze możesz dać do przodu rurę pod wiatr .
  • #25
    robokop
    Moderator Samochody
    O matko boska....
    Chociaż wiecie co ? Turbo w Wsk da się jak najbardziej, trzeba by tylko dorobić wtrysk paliwa i przerobić wydech na prostą dyszę , wyszedł by z tego silnik odrzutowy <rotfl>
  • #26
    kortyleski
    Poziom 42  
    Wszystko to jest NIEWYKONALNE - z racji konstrukcji dwutakta z wueski, NIEEKONOMICZNE - taniej wyjdzie zaimplementować japońską/włoską 125 o mocy koło 30 koni.
    Dwusuwa nie da się uturbić z racji rezonansu spalin, natomiast montaż sprężarki nie ma sensu przy takich mocach - napęd pompy rootsa pożre połowę mizernej mocy silniczka z wsk.
    Proponuję (jako maniak motoryzacji samodziałowej) zrobienie z tego silnika potwora - ale nie na zasadzie dokładania bzdur a tylko na poprawieniu fabryki.
    Co poprawiamy?Hasła
    -gaźnik - zmieniamy na precyzyjny
    -Wydech - zmieniamy na nowy, samoróbkę i stroimy go
    -skrzynia korbowa - jest za wielka - trzeba zmniejszyć pojemność
    -zapłon...
    -hamulce
    -zawieszenia
    -łożyskowanie kół
    To prawie wszystko...
    Co do tuningu silnika - był spory cykl artykułów w świecie motocykli koło 2000 roku - warto poszperać w archiwach i poczytać.
    Dodam jeszcze że bardzo fajne silniki były w CZ cross ...
  • #27
    adamiixx
    Poziom 15  
    Doszłem do wniosku że nie miałem racji i rzeczywiscie taniej wsadzic silnik np z jawy 350
  • #28
    radek310
    Poziom 15  
    Silniki z jawy jest za mocny do ramy od wsk125 zaraz by zaczęła pękać na spawach i jest fizycznie niemożliwe. Jawa175 lub wsk175 ma 4 biegi, jest mocniejsza od 125 pali mniej benzyny od cz350. Ja posiadam teraz motor białoruskiego pochodzenia Mińsk 125, posiada 4 biegi oraz ssanie w gaźniku. Moim zdaniem jest to lepszy motor od wsk125. Droższymi motorami są Mz etzki o poj 150 oraz 250 ale to już koszt 2,000 zł
  • #29
    tomoo2
    Poziom 11  
    Kolego "adamiixx" tu nie chodzi o opłacalność tylko o pomysł
    Czekam na pomysły
    Pozdrawiam
  • #30
    artur_diag
    Poziom 10  
    koledzy.... można jeszcze inaczej :) silnik 2 suwowy ma tym większą moc im większe obroty :) turbo w 2suwie.. niewykonalne ale dlaczego by nie rozwiercić kanałów dolotowych. aa i jeszcze jedna rzecz w silniku 2 suwowym jest układ rozrządu, tylko że zupełnie inczaczej funkcjonuje, i nie mówię tu o wałkach i zaworach...