Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 2.0 Diesel 2001 - pompa paliwa niewyłącza się.

grantif 25 Gru 2008 22:39 12461 6
  • #1 25 Gru 2008 22:39
    grantif
    Poziom 9  

    Witam. Otóż mam taki problem że pompa paliwa się nie wyłącza gdy wyjęte są kluczyki ze stacyjki(obojętnie czy samochód jest otwarty czy zamknięty). Jest to uciążliwe bo muszę wyciągać bezpiecznik (gdy zostawiam samochód w spoczynku na dłuższy czas) pompy ponieważ rozładowuje mi akumulator. I myślę że:
    1. W stacyjce się coś nie rozłącza jak wyjmę kluczyk
    2. Trzeba wymienić przekaźnik który jest pod maską w skrzynce głównego komputera bo się zapiekł
    Czy ktoś może mi powiedzieć dlaczego pompka dostaje prąd
    Szukałem podobnych tematów ale nic nie znalazłem. Pozdrawiam i dziękuję zainteresowanym.

    Peugeot 406 2.0 Diesel 2001 - pompa paliwa niewyłącza się.

    -3 6
  • #2 25 Gru 2008 22:56
    autoas
    Poziom 42  

    Wypnij wtyczkę od komputera.
    Jeśli pompa przestanie działać, to raczej komp podtrzymuje pracę przekaźnika lub zwarcie do masy, jeśli dalej będzie pracować to sklejone styki, albo zwarcie do masy

    0
  • #3 26 Gru 2008 07:57
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 26 Gru 2008 12:19
    artur_diag
    Poziom 10  

    tak jak mówi kolega, wypnij sterownik nic mu nie będzie nawet możesz na włączonym zapłonie. wiem co mówię naprawiam zawodowo francuskie auta, i takie sadystyczne metody są opisane w technologiach napraw PSA

    0
  • #5 26 Gru 2008 17:57
    grantif
    Poziom 9  

    Witam.. Właśnie na wyłączonym zapłonie odpiąłem komputer główny pod maską i pompa dalej chodzi, odpiąłem przekaźnik koło kompa głównego ten co jest powyżej w pierwszym poście na zdjęciu i pompa przestaje działać. Nie wiem ale ten przekaźnik jak wkładam lub wyjmuję bezpiecznik to wyraźnie jakby stuka co jest oznaką że chyba działa. Już sam nie wiem, czy przekaźnik się zapiekł na jednym styku bo jeden stuka, czy mase gdzieś łapie. Prosiłbym może oto co może być bardziej prawdopodobne. Bardzo dziękuję za zainteresowanie.

    Dodano po 53 [minuty]:

    georgesgr napisał:
    Po wyłączeniu stacyjki należny sprawdzić
    napięcie na bezpiecznikach F3 pod deska
    rozdzielcza i F24 w komorze silnika. Jeśli jest
    +12V, to problem w stacyjce, jeśli nie, to do
    wymiany jest przekaźnik podwójny.

    Właśnie sprawdzę jeszcze to co ten kolega mi podrzucił z tym że jak tylko sklepy otworzą bo muszę miernik kupić ponieważ jestem na wygnaniu hehe dokładniej w Anglii. pozdrawiam

    0
  • #6 26 Gru 2008 19:52
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 30 Gru 2008 11:48
    grantif
    Poziom 9  

    Witam. Właśnie już doszedłem do wniosku że ten temat powinien już być zamknięty. Udało mi się po długiej analizie dojść dlaczego auto się tak zachowywało jak wyżej w opisach problemu.
    Otóż opiszę zachowanie i dlaczego jeszcze raz:

    1. Pompa działała i rozładowywała akumulator gdy ze stacyjki były wyjęte kluczyki ponieważ podwójny przekaźnik który jest zaznaczony na zdjęciu się zapiekł i powodował cały czas przekaz prądu.

    Peugeot 406 2.0 Diesel 2001 - pompa paliwa niewyłącza się.

    2. Po wymontowaniu podwójnego sterownika musiałem nim lekko stuknąć gdzieś i zespawany styk się odłączył. Auto po tym rozłączeniu się styku nie chciało już odpalać bo pompa się nie załączała ponieważ podwójny styk był już brudny i po odłączeniu spawu nie przewodził prądu. Rozciąłem go (bo już nie miałem nic do stracenia bo sklepy pozamykane w święta a ja do pracy musiałem jeździć) tak jak na zdjęciu i najpierw przeczyściłem preparatem WD40 i pilniczkiem. Po tym zabiegu auto parę razy odpaliło i znowu sytuacja się powtarzała że pompka nie dostawała prądu. Więc włożyłem agrafkę. Do tej pory jak czekam na nowy przekaźnik muszę za każdym razem gdy zamierzam gdzieś jechać wkładać tą agrafkę i wyjmować (czyli po prostu załączam pompę ręcznie ;) ).

    Peugeot 406 2.0 Diesel 2001 - pompa paliwa niewyłącza się.


    Więc zamykam temat ponieważ wymieniam tylko przekaźnik podwójny i cieszę się automatycznym włączaniem pompy ;). Dziękuję wszystkim za zainteresowanie pozdrawiam serdecznie i życzę jak najmniej usterek.

    0