Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

RENAULT 21 1,7 Nevada Pływające obroty biegu jałowego POMOCY

glowapio 26 Dec 2008 08:51 3326 6
Wago
  • #1
    glowapio
    Level 10  
    Witam wszystkich i zwracam się o pomoc w ustaleniu przyczyny.
    SAMOCHÓD: Renault 21 Nevada 1991r 1721cm3 pełny wtrysk Benzyna +Gaz
    Sprawa wygląda tak.
    Silnik po odpaleniu na zimno (muszę przytrzymywać chwilkę gaz bo mam zdemontowany silniczek krokowy na dolocie powietrza) chodzi równo i stabilnie po ok 2 minutach nagrzewa się troszkę i ładnie trzyma obroty ale po kolejnej minucie zaczyna się dławić w odstępach czasu co ok 10-15sek obroty spadają z 1000 do ok 500 a czasem 400 i wtedy gaśnie po chwilowym przydławieniu obroty wskakują z powrotem na 1000 i na kolejne 15 sek jest ok. Najgorzej jest przy schodzeniu z wyższych obrotów jak wyrzucę na luz to od razu gaśnie a jeżeli choś chwilkę przyhamuję silnikiem i wykleszczę bieg jest OK. Nauczyłem się już nie używać hamulca nożnego i jeżdzę na ręcznym ale tak nie może być żebym cały czas miał tak jeździć! Zaznaczam że SPRAWA DOTYCZY BENZYNY I GAZU! nie ma znaczenia jakie paliwo (z tym że na benzynie nie muszę trzymać wciśnietego gazu przez 2 min)
    Oto spis tego co wykonałem:
    1)Wymiana świec,
    2) pomiar oporności kabli oraz dokładne umycie ich,
    3) wyczyszczenie kopułki i styków przy palcu rozdzielacza,
    4) sprawdzenie uszczelki pod kolektorem ssącym, (nie tej przy bloku silnika ale tej gdzie łączy się z tą aluminiową 4 rurką na wierzchu silnika) jest OK
    5) wymiana czujnika położenia przepustnicy (takie czarne pudełko BOSCH z 3 kabelkami wychodzącymi )znajdujące się na osi przepustnicy
    6) dokładne mycie i przedmuchanie przepustnicy powietrza,
    7) dokładne dociśnięcie wszystkich opasek metalowych na wszystkich wężach związanych z dolotem powietrza mixerem gazu itp
    8) dokładne umycie gniazd świec zapłonowych
    RZECZY KTÓRE JESZCZE PODEJRZEWAM:
    1) sonda lambda
    2) 2 czujniki znajdujące się w bloku silnika z przodu oniżej linii świec z 2 kabelkami odchodzącymi (odpięcie ich nie powoduje zmian w pracy silnika) Swoją drogą może ktoś wie co to za czujniki? jeden po prawej a drugi polewej stronie bloku.
    3) nieszczelność układu wydechowego
    4) cewka zapłonowa
    Nadmienię że zauważyłem (a właściwie wyczułem) przy odpalaniu na zimno na gazie zapach benzyny który ustępuje po chwili od odpalenia (przy włączonym nadmuchu na kabinę) Nie zauważyłem nieszczelności układu dolotowego benzyny.
    Podczas pracy silnika szarpałem go we wszystkie strony żeby zobaczyć czy to nie jakaś uszczelka która dopuszcza fałszywe powietrze, ale żadnej reakcji nie zauważyłem.
    Proszę o pomoc lub chociaż jak ktoś wie co niepowinno być przyczyną takiego zachowania auta (wówczas metodą eliminacji dojdziemy co go boli) Proszę wszystkich bez względu na posiadaną markę samochodu bo być może ktoś miał podobny przypadek ze swoim.
  • Wago
  • #2
    niuniu36

    Level 27  
    witam a dlaczego nie ma silnika krokowego,wejscie jego zaslepione u mnie tez tak miałem to puszczał jeden wtryskiwacz pdopóki zimny silnik nic sie nie działo dal rade przepalić a jak ciepły to tak to wygładało jak piszesz sprawdz na gazie wyłacz pompe paliwa i czy nie bedzie lepiej,z boku przy sterowniku silnika jest przekaznik jak go wyciagniesz pompa stanie,a resztę czujników to bym zostawił w spokoju
  • Wago
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    glowapio
    Level 10  
    Witam ponownie
    Nie bardzo kojarzę w tym samochodzie "sterownik silnika"
    więc zrobiłem kilka fotek poglądowych
    zaznaczone na czerwono :
    1 mój "silniczek krokowy" jest to zwykła śruba dławiąca ale przez lata funkcjonowała dobrze.
    2 podejrzany czujnik nr 1
    3 podejrzany czujnik nr 2
    jeśli mógłbys wskazać mi na załączonych zdjęciach owy przekaźnik to proszę zaznacz go lub opisz (czerwony przekaźnik jest chyba od gazu) chyba że się mylę
    https://obrazki.elektroda.pl/63_1230295010.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/89_1230295070.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/59_1230295097.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/6_1230295122.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/70_1230295154.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/95_1230295199.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/50_1230295237.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/43_1230295271.jpg
  • Helpful post
    #5
    niuniu36

    Level 27  
    witam ponownie w orginale w miejscu tej twojej sruby,jest silnik krokowy wolnych obrotów,bez tego jak zimny to musiszgo troche potrzymac na obrotach żeby mógł sam chodzić na wolnych a żeby sprawdzić te wtryski zrób tak zapal na gazie i przy akumlatorze masz taka czarną skrzynke a od niej w kierunku chłodnicy wisza na kablach 2 przekazniki i jeden z nich jest od pompy paliwa brakuje tam ci takiej blachy co trzyma te gniazda i nie potrafie ci powiedziec ktory to ten własciwy,można inaczej od pompy paliwa odkręć jeden przewód pompa jest pod spodem auta,potej stronie co tankowanie przed belka dostep w miare łatwy powodzenia

    Dodano po 3 [minuty]:

    a te czujniki spalania stukowego to zostaw w spokoju
  • #6
    glowapio
    Level 10  
    Silniczek krokowy posiadam leży w piwnicy (ale bez niego lepiej chodził więc nie zdecydowałem się na założenie go)
    Jutro rano postaram się powypinać te przekaźniki i zobaczę co z tego wyjdzie)
    Ale zacząłem się tak zastanawiać , przecież jeśli instalacja gazowa odcina zasilanie listwy wtryskiwaczy to chyba sam z siebie wtryskiwacz nie zacznie podawać paliwa (chyba że znowu się mylę) ale oczywiście jutro zaraz temat przećwiczę i napiszę co wyszło. (Chciałbym żebyś miał rację) oznaczało by to wówczas wymianę wtryskiwacza tylko znowu jak zdiagnozować że to ten akurat (hardcorowa opcja wymiany wszystkich nie bardzo mi się podoba)
    No cóż zobaczymy jutro a tymczasem wesołych świąt i pozdrawiam