Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

POMOCY. Opel Kadett C14NZ.

26 Gru 2008 13:53 3668 7
  • Poziom 2  
    Moja historia zaczeła sie od tego ze na benzynie auto zaczeło szarpac, tlumaczylem sobie ze poprostu po intensywnej jeździe na gazie przewody paliwowe i wtryski sie pozapiekały i ze minie to predzej czy pozniej po stosowaniu benzyny plus srodka czyszczacego (STP) i tak było faktycznie auto po takim zabiegu jezdziło lepiej na benzynie. Podczas tego jak auto szarpało na benzynie i zacinało sie, na gazie na zimnym silniku bardzo opornie przyspieszało, po rozgrzaniu było lepiej ale czułem ze silnik nie jest w pełni wigoru. Jeździłem tak któryś miesiąc, bo jakoś specjalnie nie utrudniało mi to jazdy. Któregos dnia po odpaleniu w aucie zapaliła się kontrolka check engine i pojawiły sie dwa bardzo dziwne objawy z których jeden to wysokie i nierówne obroty na biegu jałowym a drugi niestety bardzo uciążliwy - po rozgrzaniu auto w którymś momencie gaśnie i przez powiedzmy +/- minute wogole nie chce odpalić, dzieje sie tak zwłaszcza w korkach które stały się obecnie moją codziennościa wiec jeżdżenie tym autem to tragedia. Zwykle gaśnie podczas postoju i dławi sie podczas ruszania z postoju, zdarza sie równiez w trakcie jazdy ze nagle zaczyna sie dławic (tak jakby odciete zostało paliwo) spadaja obroty i auto jest poprostu unieruchomione na powiedzmy minute (zwykle jest to czas zepchniecia auta z drogi). Dzieje sie tak zarówno na LPG jak i na benzynie, przy czym na benzynie objawy sa znacznie wyrazniejsze, po dłuzszej jezdzie na benzynie auto ma na zimno rówiez problemy z rozruchem. Kontrolka która sie pokazywała awarie to czujnik przepustnicy za niskie napięcie (kod 22). Po wymianie czujnika przepustnicy z aut Opel Vectra C16NZ i Opel Corsa 1.2 (nie wiem jakie ma oznaczenie ten silnik) usterka była identyczna. Mierzyliśmy napięcie przepustnicy wszystko sie zgadzało, mimo wszystko nadal pokazywało kod 22. Zamieniliśmy również czujnik temperatury cieczy (który w końcu kupiłem nowy), zamieniłem czujnik przepływu powietrza od tych aut o których wspomniałem niestety objawy te same ... Dodam że auto miało czyszczoną przepustnice i silnik krokowy.Auto w końcu zostało wstawione do warsztatu, na którym widniał napis Elektromechanika, tam po zmierzeniu wartosći okazało się że wszystko wskazuje na sonde lambde. Bardzo się ucieszyłem i zakupiłem sonde lambde, po zamontowaniu auto niestety chodziło co prawda nieco lepiej ale cały czas były dwa objawy, gaśniecie i podwyższone obroty na biegu jałowym auto z nową sondą lambda wyjechało nienaprawione, pan z warsztatu zamenił przepustnice i silnik krokowy innymi używanymi cześciami które pozostały już w moim aucie. Wiec miałem już nowe inne: przepustnice, silnik krokowy, sonde lambde i czujnik temperatury cieczy. Praktycznie po tych zabiegach w rachubę wchodził jeszcze sterownik. Pojechałem do znajomej osoby która posiada identycny model Kadetta z tego samego roku produkcji w identycznej wersji, jego sterownik wyglądał identycznie - na moim niestety starły sie oznaczenia ale po zamontowaniu jego sterownika nic nie poprawiło sie a nawet pogorszyło ... Wróciliśmy wtedy na początek poszukiwań ku wielkiemu zadowoleniu mój tata zmienił oporność na przepustnicy na troche wiekszą i przestał sie palić check, z nową nadzieją wyjechałem autem na ulice, niestety moja radość trwała krótko auto pomimo lepszej kultury pracy zatrzymywało sie i nadal gasło ... Po którymś przejeździe i próbie dynamicznej jazdy na benzynie pojawił sie kolejny check tym razem - kod 35. Przyjrzeliśmy się wtedy uważniej silnikowi krokowemu, ten wymieniony z orginalnego w warsztacie na inny faktycznie sie zacinał i nie domykał wiec decyzja była szybka - nowy silnik krokowy. Niestety po założeniu nowego silnika krokowego objawy po jednym dniu wróciły ... I ciągle zapala sie (nie na stałe) kod 35. Jestem zdesperowany, cała diagnostyka tego auta i naprawy pochłoneły już sporo pieniędzy i bardzo dużo czasu a w szczególności napsuły dużo krwi i padło wiele niecenzuralnych wyrazów (tysiące). Lubię to auto, nie chce oddawać tego poczciwego siedemnastolatka na złom ani sprzedawać go komuś w takim stanie. Proszę o pomoc, czytałem już wiele podobnych postów w których są podobne objawy i inspirowałem sie tymi postami jednak widocznie moja usterka wymaga innej porady. Pomocy. Dziekuje.
  • Computer Controls
  • Poziom 38  
    co do szarpania i gaśniecia to moduł zapłonowy,lub czujnik w aparacie ,zakładając,że instalacja w porządku.Błąd 35 to poszukałbym czy nie łapie lewego powietrza.
  • Computer Controls
  • Poziom 2  
    Dodam jeszcze że sprawdzaliśmy czy auto nie zaciąga "lewego powietrza". Samochód dostał nowe uszczelki. Sprawdzaliśmy również czy katalizator nie ma wpływu na prace silnika poprostu go zdjeliśmy ale po tych zabiegach nic nie uległo zmianie.
  • Moderator Samochody
    Co do lewego powietrza, to miałem ostatnio Corse tez C14NZ należąca do mechanika, auto nie trzymało obrotów a właściel upierał się że wszystko dokładnie sprawdzał i podmieniał wszystkie częsci. Zdjełem przepustnicę a tam połowy uszczelki brakowało :P
  • Poziom 38  
    ociz napisał:
    Zdjełem przepustnicę a tam połowy uszczelki brakowało :P
    a jak na gazie to widziałem odwrotnie założoną tam gdzie mixer przychodzi i zatykany był otwór gdzie silniczek powinien regulowac ilością powietrza
  • Poziom 2  
    nie wykluczam "lewego powietrza" bo to by bardzo pasowała ale auto na 100% ma dobrze założone i nowe uszczelki. Prosze piszcie jeśli wam coś przychodzi do głowy, mi poprostu opadaja już ręcę. Walcze z tym autem już trzy miesiące, rozważe każdy pomysł.

    Dodano po 1 [minuty]:

    jeśli chodzi o moduł to nie zamienialiśmy go wiec jeszcze moduł został ale wydaje mi sie że to nie moduł zapłonowy
  • Poziom 13  
    witam- kod 35 wyskakuje tez jezeli sa nieszczelne rurki podcisnienia.a kopulka i kable sa ok?. podmien jeszcze cewke.mysle ze wiesz jak sie w opelu ustawia zaplon(na zwartym AiB). podobnie sprawdza sie kontrole regulacji na zwartym AiB wlacz silnik i patrz na lampke check jak wolno miga to oki.
  • Poziom 2  
    Dziękuje za odzew. Jeśli chodzi o zapłon to napewno jest ustawiony dobrze. Mam nowe kable i świece które były wymieniane przed tym jak auto zaczeło jeździć na checku i gasnąć. Kopułka nie została wymieniona i palec ale prawdopodobnie jeszcze się na nią rzuce, nie wygląda na dobrą tak jak (wiadomo może mieć miropęknietacia itd.).W dodatku po dzisiejszym kręceniu silnikiem padł mi rozrusznik, auto czeka na kolejną inwestycje ... Prosze piszcie może mieliście podobne przypadki. Kable podciśnienia moim zdaniem też są szczelne.