Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter-czesto palą się żarówki H7 w przednich ś( mijania )

26 Gru 2008 14:05 8268 10
  • Poziom 11  
    Przynajmniej 2-3 razy w miesiącu wymieniam, kupuje firmy NARVA. Co może być przyczyną, wadliwa instalacja?
  • Poziom 42  
    Drganie lamp lub za duże napięcie ładowania.
  • Poziom 39  
    Czesta przyczyna jest za wysokie napiecie na zarowkach. Za wysokie to nie znaczy ze zle - ale wadliwa konstrucja reflektora, gorsza jakosc zarowki i eksploatacja pojazdu w warunkach nieprzewidzianych przez konstruktora (nadmierne wstrzasy, zla droga) powoduja, ze zywotnosc zarowek przy 14 woltach - a dotyczy to szczegolnie zarowek H7 - jest znacznie obnizona.

    Radykalnym rozwiazaniem jest wpiecie w obwod kazdej zarowki kilkumetrowego odcinka cienkiego przewodu (np. 4m x 0,5mm2, nalezy dobrac doswiadczalnie), tak aby zbic nieco napiecie. Niektorzy tez stosuja diody ale musza byc o duzej mocy by sie nie grzaly za bardzo (10A lub np 3 sztuki zwyklych 3 amperowych polaczone rownolegle).

    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    Wpinając kawałek przewodu z oświetlenia choinkowego , jest szczególnie cienki.
  • Poziom 39  
    Ej, romoo, naprawde nie trzeba az tak cienkiego przewodu, zreszta to ryzyko w obwodach swiatel dawac taka chinska pajeczyne. Ja stosuje zwykly przewod 0,5mm2, zwijam go na dloni kilka metrow, zaciskam opaska do wiazki - mam pewnosc ze to jest solidne i przetrwa tyle co reszta instalacji. Z drugiej strony - nie grzeje sie to bo jest duza powierzchnia kabla.

    Pozdrawiam
  • Użytkownik obserwowany
    Google mówie zeby dać diode ale ja im zbytnio nie wierzę, bo co taka lichutka dioda może dać w silnym prądzie reflektora.
  • Spec od Mercedesów
    Czasami wystarczy zmienić żarówki na takie od innego producenta. Czasami jest wadliwa seria (bardziej podatna na przepięcia)
  • Poziom 39  
    Romoo, jak juz wyzej pisalem, diode mozna dac ale taka zeby wytrzymala prad zarowki i to ze sporym nadmiarem. Zarowka 55W bierze 5 amper wiec powinienes dac diode 10 amperowa. Jesli dasz diode o mniejszym pradzie to sie bedzie gotowac albo sie zwyczajnie spali. Niestety diody 10 amperowe wystepuja w obudowach do radiatora wiec lepiej polaczyc rownolegle trzy zwyczajne diody 3 amperowe, o osiowych wyprowadzeniach (np. typu 1N5401), jakie kazdy elektryk ma w szufladzie. Diody i tak beda sie grzaly przy takim pradzie wiec trzeba je inteligentnie umiescic w wiazce zeby mialy chlodzenie - aby czegos nie przysmazyc.
  • Poziom 11  
    A gdybym założył żarówki lepszej firmy, np. osram lub hella to czy byłoby lepiej? Drgań lamp nie mam ( silnik równo pracuje ) no chyba ze jazda po dziurach. Samochód pracuje średnio do 6 godzin dziennie i myslalem zeby zalozyc swiatla dzienne to by te H7 nie byly tak czesto uzywane.
  • Poziom 17  
    Myślę że żarówki znanej firmy nie pomogą .Żarówki H7 mają bardzo krótką żywotność same z siebie , taki już ich urok. Odsyłam do postu o podobnej tematyce: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=950441&highlight= Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest dołożenie diod. Założenie świateł dziennych to też nie głupi pomysł na pewno wydłuży okresy pomiędzy wymianami spalonych H7.