Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Niedomagania palnika w Buderus Logano G115

dariusz Ryziewicz 27 Gru 2008 10:31 49494 108
  • #1 27 Gru 2008 10:31
    dariusz Ryziewicz
    Poziom 1  

    Mam problem z palnikiem w kotlr Buderus Logano G115 + sterownik Logamatic 2107.
    Pojawił się PALNIK BLA. Serwisant wymienił dyszę i przeczyścił piec( nie było sadzy). Piec odpalił i było wszystko OK, kilka razy był uruchamiany. Po pracy nocnej z rana pojawił się taki sam błąd. Znowu wezwałem serwisanta i ponownie wymienił dyszę-piec od razu zapalił.
    Praca w ciągu dnia normalna, podgrzewa wodę i CO. Rano ponownie błąd jak zawsze. Udało się uruchomić palnik przyciskiem. W ciągu dnia jak zwykle OK. Ponownie rano błąd taki sam, ale woda została prawie przygotowana ( priorytet ). Udało się ponownie zapalić palnik, ale musiałem zwiększyć temp. na zdalnym sterowaniu. Po odpaleniu mogłem zmniejszyć. Praca w ciągu dnia OK. Takie problemy ze 2 razy. Myślałem, że to czujnik zdalnego sterowania bo zawsze przy przejściu noc/dzień. Zmobilizowałem się i czekałem na teą chwilę przed piecem, ale wtedy nie pojawił się błąd. Myślałem, że wszystko wtróciło do normy, przecież kilkakrotnie wyłączałem cały piec. Ale na następny dzień ponownie taki sam błąd.
    Serwisant ( raczej specjalista od Vailanta ) nie może dojsć, a juz zima. Nie wiem jak się zachowa gdy wyjadę na ferie zimowe.
    W pierwszej wersji myślałem, że to może być problem z czójnikiem sterowania pokojowego, ale ostatnio przy odpalaniu nie zawsze działa zwiększenie temperatury.
    Prośzę bardzo o pomoc, może ktoś spotkał się z takim problemem.

    2 29
  • #2 27 Gru 2008 14:52
    ecovector
    Poziom 14  

    Witam.
    Przyczyną może być cofanie się paliwa do zbiornika( zacięty zaworek zwrotny na systemie zasysu, nieszczelność instalacji paliwowej).W ciągu dnia bieg jałowy pompy uzupełnia paliwo w obiegu, a po postoju nocnym pompa nie nadąża uzupełnić paliwa i wyskakuje brak płomienia. Sprawdź również ustawienie ilości powietrza podczas startu palnika. Start powinien być "miękki" a nie wybuchowy.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 3 [godziny] 41 [minuty]:

    Dodam również, że istotna jest czystość filtrów. Mam nadzieję, że serwisant to sprawdził. Jeżeli nie to możesz to zrobić sam.

    0
  • #3 27 Gru 2008 15:32
    mauri_b
    Specjalista - systemy grzewcze

    Niech ten serwisant ściągnie sobie DTR-kę z internetu i ustawi porządnie palnik. Poza tym, niech sprawdzi to co napisał kolega powyżej. Codzienna wymiana dyszy raczej mija się z celem. On nie stara się dojść przyczyny awarii, tylko próbuje na chybił-trafił. Kolego ecovator, w tych palnikach ustawia się tylko jedną przesłonę powietrza na ssaniu i ciśnienie oleju. Nic poza tym.

    0
  • #4 27 Gru 2008 18:28
    ecovector
    Poziom 14  

    Witam.
    Istnieje również coś takiego jak tarcza (dla wtajemniczonych słoneczko), które reguluje ilość przepływu powietrza wewnątrz tarczy ( obok dyszy) i przez zwężkę. Mała szczelina na zwężce powoduje zdmuchiwanie iskry i utrudniony zapłon.
    Dariusz nie podał typu palnika. Czy to zwykły "żółty" czy niebieski " rakieta".
    Pozdrawiam.

    0
  • #5 28 Gru 2008 00:29
    MirekL1958
    Poziom 10  

    Witam.
    Nie pracuję w serwisie Buderusa od 3-lat, ale jeżeli dobrze pamiętam to przy palniku znajduje się czujnik optyczny płomienia palnika który wystarczy przeczyścić z sadzy (co dzieje sie przy źle wyregulowanych piecach) i przeważnie wszystko wracało do normy.
    Pozdrawiam.
    Mirek

    0
  • #6 28 Gru 2008 10:32
    serwisant73
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kolega ecovector trafił z diagnozą-tak myślę,ale regulacji palnika bez analizatora nikt nie zrobi dobrze.Więc potrzeba wezwac fachowca ze sprzętem.

    0
  • #7 15 Gru 2009 20:30
    56mamar
    Poziom 2  

    Miałem podobny problem . Po wielu bojach sam przestawiłem wewnątrz pieca wkładki z pozycji ukośnej na poziomą. Tak "naprawianych" jest chyba wiele innych pieców.

    1
  • #8 15 Gru 2009 21:37
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Regulacja/naprawa palika olejowego nie polega zmianie usytuowania zawirowywaczy w komorze spalania. :)

    1
  • #9 16 Gru 2009 06:39
    serwisant73
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ot - pomyslowy Dobromir...

    1
  • #10 16 Gru 2009 07:06
    dziubek102
    Specjalista - systemy grzewcze

    Te palniki są trudne po pierwsze jest tam inna dysza (kąt) i zastosowanie "zwykłej" na 99% doprowadzi do błędu. Nawet idealnie ustawione palniki potrafiły się wyłączyć w nie kontrolowany sposób.
    Co do zmiany położenia płytek w komorze, to ma sens zmniejszy ciśnienie dynamiczne podczas odpalenia palnika,(a jak wiemy zbyt duże ciśnienie cofa płomień jest to działanie podobne do wyciągnięcia rury palnika z kotła czego się nie da uzyskać w tym palniku) ale to działanie powinno być traktowane raczej jako środek dorywczy a nie sposób na palnik. Niestety wtedy zmienia się rozkład przepływu i spada sprawność całego kotła.

    Odnośnie wypowiedzi o płytce spiętrzającej: w tym palniku nie ma możliwości regulacji położenia płytka-dysza, jest to ustawienie fabryczne dlatego ważny jest rodzaj dyszy.

    reasumując:
    odpowiednia dysza !
    czyste filtry paliwa (wszystkie! ten na pompie też)
    czysta siatka płytki spiętrzającej (bardzo lubi się pozaklejać)
    odpowiednie ciśnienie paliwa
    odpowiednia ilość powietrza
    czysty fotoelement
    szczelna ścieżka olejowa
    dobry ciąg kominowy


    dają dobre spalanie oraz brak kłopotu przy zapłonie.

    0
  • #11 17 Gru 2009 16:22
    neodym
    Poziom 13  

    Czy ma ktoś namiar do palnika od tego pieca tego rakietowego ? Gdzie tam się ustawia ilość powietrza ?

    2
  • #12 17 Gru 2009 20:30
    mauri_b
    Specjalista - systemy grzewcze

    Na stronie buderusa są dostępnę wszystkie DTR`ki - wystarczy poszukać.

    2
  • #13 18 Gru 2009 13:47
    fastservice
    Poziom 10  

    niestety takie są realia polskiego paliwa, w 80% przypadków wina jest filtra oleju i po wymianie wszystko chodzi.

    1
  • #14 19 Gru 2009 10:39
    neodym
    Poziom 13  

    mauri_b napisał:
    Na stronie buderusa są dostępnę wszystkie DTR`ki - wystarczy poszukać.


    Na stronie Buderusa jest logowanie dla serwisantów, a ja ich partnerem nie jestem i nie posiadam hasła do instrukcji serwisowych. Może podpowiesz ?

    0
  • #15 19 Gru 2009 13:39
    mauri_b
    Specjalista - systemy grzewcze

    Masz rację. Miałem wrażenie, że po zalogowaniu jako anonim jest dostęp do całej dokumentacji. Jednak się myliłem.

    0
  • #16 19 Gru 2009 17:21
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Regulację powietrza w tym palniku dokonuje się poprzez ustawienie przysłony która znajduje się pod czarną osłoną z prawej strony palnika, tam gdzie pobierane jest powietrze (ale ostrożnie, bo można się palców "pozbyć")

    Jeśli podasz moc palnika to napiszę jakie mają być jego ustawienia fabryczne :)

    0
  • #17 20 Gru 2009 09:15
    56mamar
    Poziom 2  

    Witam
    Nadal mam problem.Przestawienie wkładek " zawirowywaczy" wewnątrz pieca nie pomogło. Co jakiś czas{jeden do trzech dni) po dłuższym postoju Palnik BLA.
    Sprawdzałem ciąg w kominie jest ok.
    Fachowcy mają mnie dość i mówią , że piec ma prawo się wyłączyć .
    Odkryłem jeden śmieszny drobiazg, ale znów może się nie sprawdzi.
    Napiszę jak piec mi się przez miesiąc nie wyłączy.

    0
  • #18 23 Gru 2009 21:01
    56mamar
    Poziom 2  

    Witam
    Nie czekam miesiąc.Może pomogę innym. Problem tkwił w kondensatorze silnika wentylatora . Przewód jednej końcówki dotykał izolacją do drugiej.
    Przez lata nic się nie działo. Czas spowodował , że coraz częściej szczególnie po dłuższym postoju silnik wentylatora ( wina kondensatora) nie startował i wtedy pojawiało się PALNIK BLA.
    Ręcznie dawało się uruchomić i zabawa zaczynała się od nowa.
    Pozdrawiam.

    1
  • #19 24 Gru 2009 02:50
    neodym
    Poziom 13  

    wawrzeczko_t napisał:

    Jeśli podasz moc palnika to napiszę jakie mają być jego ustawienia fabryczne :)


    Palnik ustawiony na 28KW chyba ... dysza 0.65 ale głowy nie dam, bo serwis wstawił raz 0.55, a raz 0.65 i nic nie regulowali.

    Czy możesz podzielić się manualem do tego palnika?

    2
  • #21 24 Gru 2009 12:18
    neodym
    Poziom 13  

    wawrzeczko_t napisał:
    Jeśli to palnik tzw. rakietowy czyli BE to należy stosować się ściśle do nastaw podanych przez producenta - wg załączonego pliku. Wtedy nie ma problemów.


    Wielkie dzięki :-)

    Ah! Ale ten palnik co ja mam ma symbol 1.2-28 a te z twojej instrukcji to 1.1-28. Co w związku z tym ?

    0
  • #22 24 Gru 2009 15:35
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Dlatego pytałem wcześniej o typ palnika. Nie mam instrukcji do palnika 1.2 (mam z kolei do palnika 2.1). Nie wiem - najlepiej przedstaw zdjęcie tego cuda.

    1
  • #24 25 Gru 2009 14:32
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Uważam że nalezy zastosować ustawienia z instrukcji dot. palnika 1.1-28

    0
  • #25 25 Gru 2009 18:28
    neodym
    Poziom 13  

    wawrzeczko_t napisał:
    Uważam że nalezy zastosować ustawienia z instrukcji dot. palnika 1.1-28


    Jak wygląda palnik 1.1? Czy możesz zeskanować cał manual od 1.1 ?

    0
  • #26 28 Gru 2009 20:26
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Palnik 1.2 ma sterownik LMO... i pompę SUNTEC a 1.1 ma LOA... i pompę DANFOSS. Wg mnie to główne różnice.

    2
  • #27 28 Gru 2009 22:42
    neodym
    Poziom 13  

    wawrzeczko_t napisał:
    Palnik 1.2 ma sterownik LMO... i pompę SUNTEC a 1.1 ma LOA... i pompę DANFOSS. Wg mnie to główne różnice.


    OK dzięki. Było za dużo tlenu w spalinach względem pliku co dałeś. CO2 było mniej biż 12% teraz po regulacji tylko ciśnieniem paliwa jest 14% CO2 zgodnie z zaleceniami i jakby temperatura szybciej podchodzi... jakby sprawność lepsza i nie tylko chodzi o ilość paliwa ale spaliny mają normalną temperaturę 180 stopni, a nie 120 :-)
    Dzięki za pomoc :-)

    0
  • #28 28 Sty 2010 14:42
    michal 198
    Poziom 1  

    mam problem z palnikiem. zasysa paliwo ale nie odpala się palnik i paliwo wraca z powrotem do zbiornika zalewając piec. na wyświetlaczu pojawia się (palnik 1 bla).co z tym zrobić?

    0
  • #29 28 Sty 2010 15:41
    neodym
    Poziom 13  

    michal 198 napisał:
    mam problem z palnikiem. zasysa paliwo ale nie odpala się palnik i paliwo wraca z powrotem do zbiornika zalewając piec. na wyświetlaczu pojawia się (palnik 1 bla).co z tym zrobić?


    Czy możesz rozwinąć wypowiedź? Czy na słuch wszystko idzie dobrze tylko po prostu nie odpala ?
    Może padł automat palnikowy, elektrody albo trafo wysokiego napięcia do robienia łuku.
    Ustal czy jest iskra?
    Może fotokomórka też padła. Nic to wielkiego. Ustal co jest tylko. Skoro sika paliwem do komory spalania to dobrze.

    Jak wyjmiesz fotokomórkę z tyłu palnika to przez dziurę powinieneś widzieć iskrę bez demontowania palnika.

    0
  • #30 29 Sty 2010 08:10
    dziubek102
    Specjalista - systemy grzewcze

    neodym napisał:
    michal 198 napisał:
    mam problem z palnikiem. zasysa paliwo ale nie odpala się palnik i paliwo wraca z powrotem do zbiornika zalewając piec. na wyświetlaczu pojawia się (palnik 1 bla).co z tym zrobić?


    Czy możesz rozwinąć wypowiedź? Czy na słuch wszystko idzie dobrze tylko po prostu nie odpala ?
    Może padł automat palnikowy, elektrody albo trafo wysokiego napięcia do robienia łuku.
    Ustal czy jest iskra?
    Może fotokomórka też padła. Nic to wielkiego. Ustal co jest tylko. Skoro sika paliwem do komory spalania to dobrze.

    Jak wyjmiesz fotokomórkę z tyłu palnika to przez dziurę powinieneś widzieć iskrę bez demontowania palnika.


    A zastanowiłeś się co się stanie ja wyciągnie fotokomórkę i popatrzy przytkniętym okiem w tą dziurę?

    Prawdopodobnie nie doczytałeś że sika paliwem do komory wiesz co się dzieje jak odpala zalany kocioł ? Proszę zastanów się co piszesz i jakie są konsekwencje.

    1