Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dysk twardy Maxtor 320 GB

matikorcia 27 Gru 2008 13:57 3019 15
  • #1 27 Gru 2008 13:57
    matikorcia
    Poziom 9  

    mam problem spalil mi sie zasilacz i teraz dysk twardy maxtor 320 GB diamond max 21 wogle nie startuje i robi zwarcie po odpieciu go komputer normalnie startuje wielki dzieki za pomc Czy mozna go naprawic domowym sposobem

    0 15
  • #2 27 Gru 2008 14:19
    KSRhaziel
    Poziom 36  

    Dużym młotkiem, wal mocno po elektronice.

    A tak na poważnie, to możesz próbować tą elektronikę wymieniać, ale raczej możesz mieć z tym kłopoty. Zanim jednak zaczniesz działać, opisz problem z zasilaczem, który namieszał Ci w kompie, mimo, że nie powinien. Jaki aktualnie masz zasilacz?

    -1
  • #3 27 Gru 2008 14:51
    matikorcia
    Poziom 9  

    zasilacz byl 600 ale sie spalił bo od początku były z nim kłopoty bo po wyłączeniu napięcia musiałem go resetować czyli zwierać zielony kabelek z czarnym a teraz założyłem zasilacz 300 bo narazie tylko taki mam jak podepne dyski twarde (2) to komputer nie odpala a po odpięciu maxtor komp chodzi tylko bez systemu bo to był dysk systemowy

    0
  • #4 27 Gru 2008 15:00
    KSRhaziel
    Poziom 36  

    Nie chodzi mi o moc, ale o firmę, która wyprodukowała zasilacz. Możesz wsadzić i 1000, a jeżeli będzie to jakiś noname, to zapewniam Cię, że z czasem cały komputer pójdzie Ci z dymem.

    0
  • #5 27 Gru 2008 15:17
    matikorcia
    Poziom 9  

    była to jakaś angielska firma masz załączone zdięcie to 600 a 300 w komputerze jest firmy ISO zasilacz musze kupić jakiś firmowy naj bardziej rozchodzi mi się o ten dysk twardy bo czytałem taki sam przypadek ale z dyskiem segeda na forum elektrody i ten dysk dało sie naprawić po wylutowaniu jakiegoś tranzystora zabezpieczającego

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dysk twardy Maxtor 320 GB

    0
  • #6 27 Gru 2008 15:30
    KSRhaziel
    Poziom 36  

    Używając czegoś takiego nie możesz się dziwić, że coś Ci poszło w komputerze. Ciesz się, że to tylko dysk, który nie jest taki drogi. Byś płakał jakby Ci płyta z prockiem poszły.
    Cytując jakąś tam stronę z google:

    Cytat:
    hmmm wiesz colorsic moze:
    1.wybuchnac odrazu
    2.odejsc po kilku h po wlozeniu nowej grafy
    3.pasc po kilku tygdniach/miesiacach
    4.dzialac bezproblemowo (najmniej prawdopodne).

    Zainwestuj w porządny zasilacz zanim znowu włączysz komputer.

    A z dyskiem ja Ci niestety nie pomogę.

    EDIT
    Bożesz Ty mój, zasilacz ISO? Ludzie (jesteś kolejnym tego przykładem) myślą, że zasilacz tylko prąd dostarcza i wkładają jakieś g.... do komputera. Wywal to za okno i idź do sklepu po nowy. A najpierw przeczytaj to -> http://forum.pclab.pl/index.php?showtopic=142996

    0
  • #7 27 Gru 2008 15:43
    matikorcia
    Poziom 9  

    dzięki wielkie

    -1
  • #8 27 Gru 2008 16:26
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dysku nie wyrzucaj tylko najpierw poszukaj tematów dotyczących transilu zabezpieczającego dysk.

    0
  • #9 27 Gru 2008 17:16
    gsm_virus
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kolego matikorcia, proszę podać dokładniejsze dane tego dysku model, typ; ATA? SATA?, wyraźne foto tej elektroniki również może być pomocne.
    Jeżeli jest to Maxtor z serii ST_, to jest już produkt ze stajni Seagate.

    matikorcia napisał:
    dysk dało sie naprawić po wylutowaniu jakiegoś tranzystora zabezpieczającego
    Jeżeli wylutujesz wspomniany transil (pozbędziesz się zabezpieczenia) i znów podłączysz dysk do marnej jakości zasilacza, który robi przepięcia i zwarcia, to doprowadzi do nieodwracalnego uszkodzenia całego dysku (jak chcesz to ryzykujesz na własną odpowiedzialność).


    PS. Przejrzyj również temat Wklejanie zdjęć.

    0
  • #10 27 Gru 2008 18:30
    matikorcia
    Poziom 9  

    Maxtor DiamondMax 21 STM3320820AS SATA 320 GB

    0
  • #11 27 Gru 2008 21:12
    gsm_virus
    VIP Zasłużony dla elektroda

    matikorcia napisał:
    Maxtor DiamondMax 21 STM3320820AS SATA 320 GB
    Proszę sprawdzić te 2 elementy, które zaznaczyłem na poniższej fotce, miernik (multimetr) ustawiony na pomiar diody Dysk twardy Maxtor 320 GB
    Dysk twardy Maxtor 320 GB
    Sprawny transil będzie przewodził tylko w jednym kierunku, ale jak wspomniałeś ze komputer wcale nie chce się uruchomić z tym dyskiem, to jeden będzie miał zwarcie (będzie przewodził w obu kierunkach).
    Uszkodzony transil wymienić, choćby z innego dysku, który ma bad sektory, lub zakupić samą elektronikę lub same transil'e w dobrze zaopatrzonym sklepie elektronicznym.

    PS. I zaopatrz się w lepszy zasilacz bo uruchomienie dysku bez zabezpieczeń nadprądowych / przepięciowych (bez transila) jest dość ryzykowne.

    0
  • #12 28 Gru 2008 03:03
    matikorcia
    Poziom 9  

    Dzieki za porade zrobie to dzisiaj jak wroce z pracy i napisze jakie sa wyniki WIELKIE DZIEKI narazka pozdrawiam matikorcia

    -1
  • #13 28 Gru 2008 20:37
    matikorcia
    Poziom 9  

    wielkie dzięki dysk dało sie naprawić po wylutowaniu jednego transilu dysk śmiga jak nowy jeszcze raz wielkie dzięki ale mam jeszcze jedną prośbę kolega ma dysk z takim samym uszkodzeniem tylko że jest to samsung sata 160 GB /7200 rpm /8m HD160 JJ i czy mógł bym mieć prośbę o wskazanie transili zabezpieczających na tym dysku z góry za poradę wielkie dzięki matikorcia

    0
  • #15 28 Gru 2008 23:51
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Matikorcia, pamiętaj że dysk nie ma teraz zabezpieczenia żadnego, i skok napięcia na 12V go zabije nieodwracalnie.

    0
  • #16 10 Sty 2009 11:57
    matikorcia
    Poziom 9  

    wielkie dzieki temat uwazam za zamkniety

    0