Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

A6 2,5TDI Problem z odpalaniem po nocy

killerek 27 Dec 2008 15:09 3309 8
  • #1
    killerek
    Level 14  
    Jak w temacie - zapowietrza sie pompa paliwa
    Gdy samochod stoi ok 6-8 godz nie silnik nie zapala
    Po podaniu bezposrednio paliwa poprzez pompke paliwowa od spryskiwaczy do dolotu do filtra zakreci 2-3 sekundy i odpala bez problemu nawet jak temp jest na minusie
    Po odpaleniu siwy dym z rury - ale wystarczy ze zassie paliwo i juz nie kopci wogole
    Pozniej pali na dotyk - problem jest tylko po nocy

    Wezyki dolotowe i powrotne wymienione na nowe
    Wymieniony zaworek na filtrze paliwa
    Podczas odpowietrzania ciagle ida drodbne pecharzyki powietrza i dodatkowo gdy przestane ssac paliwo cofa sie ono powoli na powrocie

    Odpowietrzalem zgdonie z opisem zamieszczonym na stronce :
    http://www.k-k-s.pl/printview.php?t=421&start=0&sid=22bbd9e587972f66afec132758ef4c6c

    Gdzie szukac przyczyny ??
    Vag nic nie pokazuje
  • #2
    vikis4
    Level 10  
    Miałem to samo! Zatankuj paliwka do pełna i zobaczysz co wtedy,bo wg. mnie masz padniętą pompe paliwa w zbiorniku-dodam,że ta pompka pracuje dopiero wtedy gdy w zbiorniku masz poniżej 3/4 paliwka
  • #3
    killerek
    Level 14  
    Kolego oczywiscie to juz przerabialem bo czytalem duzo postow na ten temat - jest to samo przy pelnym zbiorniku jak i na rezerwie
    Tak samo temperatura na zewnatrz nie ma znaczenia
  • #4
    vikis4
    Level 10  
    W takim razie zostało ci tylko sprawdzenie wszystkich przewodów paliwowych(!!!) Na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze raz zaworek zwrotny na filtrze paliwa-wiem,że masz nowy,ale przy montarzu bardzo łatwo go uszkodzić!
  • #5
    killerek
    Level 14  
    Kolego na pewno nie zostal uszkodzony - oring takze zostal wymieniony
    Wiem ze siadaja takze zawory w samej pompie

    Tylko kto mi powie gdzie sa umiejscowione ??
  • #6
    polonez15
    Level 33  
    Jeżeli masz zawór na filtrze to nie powinno się cofać nawet, jak uwalony jest ten w pompie. U mnie takim samym problemem co prawda w 1.9D było to, że był założony lipny filtr paliwa FILTRON przez którego to paliwo cofało się do zbiornika, a zimą to w ogóle nie było jazdy... Skup się raczej na samej pompie.
  • #7
    killerek
    Level 14  
    Wiec sprawa mam sie tak ze po scisnieciu na noc przewodu zasilania pompy w paliwo na odcinku filtr paliwa pompa sciskiem stolarskim samochod odpala
    Ta sama procedura na przewodzie powrotnym nie daje zadnego rezultatu

    Moze teraz ktos bedzie w stanie naprowadzic gdzie szukac przyczyny cofania sie paliwa ? Zawor w pompie czy tez sama nieszczelnosc samej ??
  • #8
    polonez15
    Level 33  
    Najprościej i najtaniej jest wstawić zawór zwrotny koszt ok. 40 zł przy filtrze, na dojściu ze zbiornika. Bo robiąc nieszczelności na pompie itp. to będzie spory koszt....
  • #9
    killerek
    Level 14  
    Wyciagnalem zaworek powrotny pompy i analizujac budowe to owszem jest kulka na sprezynce ktora spelnia swoje zadanie ale obok niej jest otwor o srednicy 0,2 mm a moze nawet 0,1 mm i chyba to jest powodem cofania sie paliwa Jak zatkam ten otworek zawor jest 100% szczelny

    Moze po prostu zakleje ten otwor ??

    Kto doradzi czy tak jest oryginalnie i w jakim celu zawor ktory jest nieszczelny ??