Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Matiz pompa i wskaźnik paliwa

piorun0 27 Dec 2008 21:19 17914 21
Automation24.pl
  • #1
    piorun0
    Level 20  
    Jadąc moim Matizem stanąłem na drodze pomimo że wskaźnik paliwa pokazywał że jest benzyna,wskaźnik był powyżej czerwonego pola,a kontrolka rezerwy się niepaliła.
    W garażu chciałem zdemontować pompę lecz niestety mam problem z odpięciem złącza elektrycznego oraz demontażu pompy.
    Proszę o radę jak to zrobić i jakiej oporności jest termistor od rezerwy,czy jest możliwość wymiany samego wskaźnika a nie całej pompy
  • Automation24.pl
  • #2
    Damianryba
    Level 12  
    Pewnie zawiesił Ci się pływak pod wpływem śmieci w paliwie. Trzeba jakoś wyciągnąć czujnik i wyczyścić.
  • #3
    Anonymous
    Anonymous  
  • #4
    piorun0
    Level 20  
    Z przewodami paliwowymi sobie poradziłem,złącze elektryczne ma u góry przesuwany zatrzask lecz w żadnej pozycji niemogę go wypjąć,chodzi mi także o demontaż całej pompy,tak jak widać na zdjęciu jest tam taki duży plastykowy okrąg z ząbkami,niewiem czy ją trzeba odkręcić,próbowałem lecz stoi w miejscu
  • Automation24.pl
  • #5
    utas1
    Level 13  
    Czy przypadkiem na górze nie ma zatrzasku, przynajmniej na zdjęciu tak wygląda, spróbuj przesunąć te zapięcia z boku i podważyć delikatnie góre, i ciągnij z cłych sił:) aż zejdzie.
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    viper555
    Level 39  
    Po pierwsze pływak nie ma prawa się zawiesić -konstrukcja, po drugie odkręcając nakrętkę nie może pompa się obracać - połamiesz mocowania pompy, po trzecie zakręcenie z powrotem to dopiero heca.P
  • #8
    piorun0
    Level 20  
    Jeżeli może się połamać to w jaki sposób odkręcić tę nakrętkę(ciekawe czy gwint jest lewy czy prawy)?Co do złącza elektrycznego to przesuwałem ten zatrzak lecz wtyczki niemogę zdjąć
    Viper napisz więcej na ten temat,wyczuwam że sporo wiesz.
  • #10
    piorun0
    Level 20  
    Viper narazie dziękuje ,jutro będe walczył,dam znać o wyniku
  • #11
    piorun0
    Level 20  
    Wracam do tematu,udało mi się wymontować całą pompe wraz ze wkaźnikiem,wszystko było czyste,sprawdziłem przesuwając ręcznie pływak wskazania omomierzem jest OK,oczywiście termistor od rezerwy zepsuty(kontrolka sprawna)Teraz zastanawiam się czy gdzieś przerwa na przewodzie czy zepsuty wskaźnik na desce.Jeżeli wskaźnik to może zrobić jakiś na diodach led lub wyświetlaczach,moźe macie jakieś propozycje,z góry dzięki.
  • #12
    viper555
    Level 39  
    Oczywiście chcąc sprawdzać na sucho za każdym razem trzeba włączyć zapłon, ponieważ po odłączeniu czujnika i ponownym podłączeniu na włączonym zapłonie będzie brak reakcji na wskaźniku.P
  • #13
    piorun0
    Level 20  
    Viper dzięki za podpowiedź,wiem o tym,gdzie można znaleźć schemat elektryczny takiego wskaźnika,jestem ciekawy jak on jest zbudowany
    Dużo dobrych marek aut ma wskaźniki które niewskazują poziomu paliwa po odłączeniu zapłonu i u nich niema problemu wahań wskazówki podczas jazdy autem,dlaczego tak wymyślono w Koreańskich autach?
  • #14
    jurekk55
    Level 36  
    czujnik możesz kupić np z nexii(kompletny kosztuje grosze) i przemontować do pompy matiza
  • #15
    nubi
    Level 12  
    Coś koło 13PLN kosztuje termistorek pytaj Lanos.Sprzedawany jest z kabelkami,który pasuje do całej gamy daewoo pod warunkiem że żarówka w desce jest 3W.Schemat jest banalny żółty kabelek przekazuje poprzez termistor bezpośrednio masę na żarówkę w desce a ta jest zasilana 12V ON.Pytasz dlaczego tak go wymyślono,bo jest banalny w swej konstrukcji choć wadliwy ale dużo prostszy był w naszym rodzimym samochodzie polonezie.:D
  • #16
    piorun0
    Level 20  
    Dzięki pierwsze pytanie do Jurka 55 czy od Nexi pasuje wymiarowo do całości,drugie pytanie czy ktoś nie zrobił wkaźnika zamiast wychyłowego elektroniczny
  • #17
    jurekk55
    Level 36  
    nubi opisał czujnik dokładnie,benzynowe w daewoo są identyczne,jak łowy się nie powiodą kup czujnik poziomu paliwa nexia lub espero i go przemontuj.co do Twojego pytania o przeróbka w zbiorniku paliwa??!!nie najlepszy pomysł
  • #18
    piorun0
    Level 20  
    Tylko tak jak pisałem kilka postów przedtem,miałem go wymontowanego i przykładając omomierz wartość rezystancji się zmienaiała od ~45 do ~400 ohm,lecz gdy podłączyłem złącze nic się niedziało(dodaję że styki w złączu czyste)zwierając jeden styk złącza po wypięciu jego z pompy do masy wskaźnik poszedł na maxa i tak stoi niezależnie od poziomu paliwa.
    Sam niewiem czy podejrzewać przewód który idzie do deski rozdzielczej czy sam wskaźnik.
  • #19
    piorun0
    Level 20  
    Po rozpięciu złącza przy pompie,wpiełem się rezystorem obrotowym,wskaźnik reagował na zmiany oporności,czyli przewód i wskaźnik OK,miałem na stole wymontowaną pompę ,ręcznie podnosząc i opuszczając pływak,wartość na omomierzu reż się zmieniała
    Całkowicie mam już "kocioł w głowie"gdzie leży problem???
  • #20
    jurekk55
    Level 36  
    sprawdź to:3 kable czerwony fiolet i pomarańczowy z tego co piszesz powinny być ok.sprawdź czy pozostałe mają pewne połączenie z masą.przy sprawdzaniu daj czas układowi na reakcję strzałka wędruje powoli(na zapłonie)
  • #21
    piorun0
    Level 20  
    Co do reakcji wskaźnika to znam problem,masa jest OK ponieważ wpinając się potencjometrem w obwód wskaźnika korzystałem z tego samego złącza które jest używane orginalnie
    Dzisiaj znowu zdemontowałem pompę z wskaźnikiem,przy okazji wymieniłem termistor,sprawdzając miarkę na omomierzu jest OK podłaczając w obwód wskaźnika w aucie zero reakcji,dzięki że chociaż działa rezerwa
  • #22
    piorun0
    Level 20  
    Dziękuje wszystkim za pomoc,kupiłem wskaźni zamontowany,działa poprawnie.
    Temat zamykam