Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

merc 124 wtrysk mechaniczny - wolne obroty na gazie

28 Gru 2008 02:06 3447 5
  • Poziom 12  
    merc 124 2000cm3 rok 90/91 mechaniczny wtrysk benzyny.

    Na benzynie wszystko bajka, idealnie trzyma wolne (trochę powyżej 500-ok700-800), jedyny minus to ciężko pali rozgrzany, zimny - pali na dotyk.

    instalacja gazu I generacji.
    NA GAZIE WARIACJA Z WOLNYMI OBROTAMI.
    Nie ma optymalnego punktu regulacji:
    - ustawienie przy niedogrzanym silniku powoduje, że na rozgrzanym są za wysokie
    - ustawienie przy rozgrzanym powoduje gaśniecie zimnego silnika na wolnych
    i powyższe nie jest regułą !!

    przy jakimś "średnio-optymalnym" ustawieniu, przy którym w ogóle jazda na gazie po mieście jest z bólem ale możliwa, obroty utrzymuje w różnych kapryśnych pozycjach albo prawidłowo albo 1500 lub niekiedy ok.2000
    Obroty nie pływają tylko nie wiadomo dlaczego utrzymują się ale na różnych wartościach. Przeważnie za wysoko, jak ustawić mniejsze to gaśnie.
    W trasie można jechać ale po mieście ROZPACZ.
    Dołożony jest też regulator wolnych obrotów od instalacji gazowych (z własną wstępną regulacją ustawienia) i nie daje rady zapanować nad wolnymi.
    Czy wolne obroty przy mechanicznym wtrysku benzyny i bez wtrysku gazu są w ogóle do opanowania w mercedesie? ma zaprojektowane miejsce na wlew gazu przy wlewie benzyny to powinien śmigać na LPG.
    Może to jakieś czujniki w silniku padają ? Wymieniony EBJ.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ile lat i jaki przebieg ma ta instalacja, wcześniej wszystko było OK? Jeśli tak czepiłbym się parownika, np zesztywniałej membrany. Kiedy instalacja była czyszczona???
  • Poziom 12  
    samochód dopiero kupiony więc nie wiem jak było wcześniej z tym gazem,
    na benzynie jest miodowo,
    wymieniłem parownik na nówkę lowato 150 kW, przed wymianą parownika zachowywał się podobnie, dlatego włożyłem nowy parownik bo tak nakazywała logika,
    parownik i filterek wymieniali fachowcy, sprawdzili też klapkę w układzie dolotowym czy jest prosta, regulowali to potem sto razy, dołożyli też moduł do utrzymywania wolnych i jest nadal tak jak piszę.
    przypominam, że zawór wolnych obrotów wymieniłem,
    czy jest tam czujnik położenia przepustnicy i ew. jak go zweryfikować ?
    co tam można oczyścić oprócz wymiany filterka ? (parownik wymieniony na nowy)
    pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Witam zobacz jedną opcję rozłącz za pomocą przekaznika przepływomierz powietrza który znajduje sie pod filtrem powietrza ma on 2 przewody bodajze czerwono niebieski jest zasilanie to ten przewód przetnij i podłacz go do przekaznika pod styki nr 30 i 87a a od zaworu gazowego lub reduktora wez zasilanie i mase te dwa przewody pod styki nr 85 i 86 to powinno rozwiążac twój problem bardzo czesto przepływomierz na gazie podwyszszał obroty tutaj mozesz nabyc taki przekaznik jak nie masz http://moto.allegro.pl/item510961818_przekaznik_rozlaczenia_pompy_paliwa_i_nie_tylko.html
  • Poziom 12  
    sprawdz czy masz zamontowany emulator sondy lambda bo jesli nie to sterownik benzyny dostaje "swira"(pierwsza generacja inst. nie jest w stanie zapewnic prawidlowej mieszanki w calym zakresie obrotow . sterownik "widzi za bogato lub za ubogo"i wszelkimi sposobami probuje to skorygowac i dlatego takie efekty)mialem podobnie w swojej audi80 zakonczylo sie na zamontowaniu ins.II generacji...
  • Poziom 42  
    Nico - gdzie przy wtrysku elektro - mechanicznym masz MAF.