Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota corolla E11 wyłącznik zderzeniowy?

28 Dec 2008 11:57 10215 3
  • Level 43  
    Witam, niedawno znajomy miał kolizje corollą, po 2 tygodniach po odebraniu samochodu od blacharza okazało się, że nie można go odpalić. Rozrusznik kręci, na świecach jest iskra, jedynie nie wiem czy dochodzi paliwo.
    Czy w tym modelu corolli zastosowano jakiś wyłacznik zderzeniowy lub odcięcia paliwa etc.? Jeżeli coś takiego jest to jak to wyłączyć żeby można było uruchomić samochód?
    Dodam, iż silnik zaraz po kolizji pracował do momentu jego wyłączenia.
    Pozdrawiam
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 24  
    Informacja o poduszkach i czujnikach w Twoim autku.

    #################################################

    Czujnik satelitarny
    - Zadanie
    Zadaniem czujnika satelitarnego jest wykrywanie uderzeń bocznych i przesyłanie sygnału do zespołu sterowania, jeżeli przekroczona została wartość wcześniej określonego limitu.

    - Działanie
    Podczas uderzenia z boku czujnik satelitarny określa, czy siła kolizji jest wystarczająca do wysłania sygnału do zespołu sterowania. Zespół sterowania wykrywa, po której stronie pojazdu następuje kolizja, i określa czy i które poduszki powietrzne i/lub naprężacze pasów bezpieczeństwa mają zostać uruchomione.

    - Lokalizacja
    Czujniki satelitarne umieszczane są w pobliżu słupka B lub w siedzeniu.

    - Diagnostyka
    System SRS jest ważnym układem ograniczającym i wymaga on szczególnej uwagi!

    Przed przystąpieniem do pracy nad systemami SRS należy przeczytać wytyczne ogólne.

    Poprawną metodą sprawdzania czujnika satelitarnego jest sprawdzanie odczytu wbudowanych elementów diagnostycznych oraz wizualne sprawdzanie czy na czujniku, złączach wtykowych i okablowaniu nie występuje uszkodzenie i/lub korozja.

    Jeżeli czujniki satelitarne zostały zamontowane w siedzeniu, to należy zwracać szczególną uwagę na złącza wtykowe i okablowanie pod siedzeniem.

    Elementy satelitarne przesyłają informacje o działaniu czujnika do zespołu sterowania:

    - działanie elementu satelitarnego
    - awaria elementu satelitarnego
    - wykryto wypadek
    - polecenie rozwinięcia bocznej poduszki powietrznej
    Czujniki satelitarne są kierunkowe i muszą być zawsze zamontowane poprawnie.

    W tym celu poprzez złącze można odczytać dane na wbudowanych elementach diagnostycznych, w niektórych przypadkach przy użyciu kodu błyskowego. Patrz dane dotyczące konkretnego pojazdu.

    ###############################################

    Czujnik wypadkowy
    - Zadanie
    Zadaniem czujnika wypadkowego jest wykrywanie kolizji czołowej i przesyłanie sygnału do zespołu sterowania, jeżeli przekroczona została wartość wcześniej określonego limitu.

    - Działanie
    Podczas kolizji czołowej czujnik wypadkowy określa, czy siła kolizji jest wystarczająca do wysłania sygnału do zespołu sterowania. Zespół sterowania określa, czy i które poduszki powietrzne i/lub naprężacze pasów bezpieczeństwa należy uruchomić.

    Istnieją różne typy czujników wypadkowych, lecz zasada ich działania pozostaje taka sama. W takim czujniku, w przypadku kolizji, sprężyna stykowa zamyka się z powodu ciężaru poruszającego się wzdłuż toru w wyniku siły uderzenia. Siła, z jaką to następuje, jest dokładnie określona i wykalibrowana przez producenta.

    - Lokalizacja
    Czujnik wypadkowy może być zamontowany w komorze silnika, pod tablicą rozdzielczą lub w centralnym miejscu w pojeździe.

    - Diagnostyka
    System SRS jest ważnym układem ograniczającym i wymaga on szczególnej uwagi!

    Przed przystąpieniem do pracy nad systemami SRS należy przeczytać wytyczne ogólne.

    Poprawna metoda sprawdzania czujnika wypadkowego to sprawdzanie odczytu wbudowanych elementów diagnostycznych oraz wizualne sprawdzanie czy na czujniku, złączach wtykowych i okablowaniu nie występuje uszkodzenie i/lub korozja.

    Czujnik wypadkowy, którego nie można przetestować jako oddzielnego komponentu, przesyła informacje do zespołu sterowania.

    Czujniki wypadkowe są kierunkowe i strzałka pokazana na obudowie musi wskazywać w kierunku poruszania się pojazdu.

    W tym celu poprzez złącze można odczytać dane na wbudowanych elementach diagnostycznych, w niektórych przypadkach przy użyciu kodu błyskowego. Patrz dane dotyczące konkretnego pojazdu.
  • Level 43  
    Dzięki wielkie. Poduszka nie wystrzeliła, napiancze pasów, jeśli są, nie zadziałały. Pytanie tylko czy jest jakiś wyłącznik (blokada) pompy paliwa, zapłonu?
    Pozdrawiam

    Dodano po 2 [godziny]:

    Sprawa została rozwiązana następująco: kilkakrotnie(z 10 razy) kręciłem rozrusznikiem po jakieś 10-12 sekund, i za którymś razem załapało, najlepiej podłączyć się pod akumulator innego samochodu.
    Dzięki i pozdrawiam:)
  • Level 14  
    Nie w tym samochodzie nie ma fabrycznie zamontowanych żadnych tego typu urządzeń