Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel ASTRA 2,0 DTL kontrolka grzania swiecy

Strzala22 28 Gru 2008 12:16 15161 28
  • #1 28 Gru 2008 12:16
    Strzala22
    Poziom 9  

    Witam mam problem z astra DTL motor 82 konny. PO przejechaniu okolo 14 km zapaliły mi sie dwie pomarańczowe kontrolki jedna gwiazdka w kwadracie druga to piorun tez w kwadracie (chyba nie prawdilowa praca silnika ) ustarka z nienacka bo przez 4 miesciace nie bylo zadnych problemów z samochodem po zapaleniu kontorlek silnik oszalał strasznie rwal obrotomierz automatycznie nie działał ledwo dojechalem do domu samochod chwile odstal i po przejcheaniu kolejnych km problem sie powtarzal znajomy mechanik po ogledzinach mowil o wymianie termostatu i czujnika temperatury cieczy silnika ale prosilbym bym o pomoc w diagnozie moze kotos mial podobne problemy z góry dzieki za pomoc.

    0 28
  • #2 28 Gru 2008 12:32
    Romano1982
    Poziom 2  

    Witam,

    Ja miałem podobny problem i okazało się że za katalizatorem i przed końcowym tłumikiem jest elektro zawór który otwiera się i zamyka w zależności od dawki spalin , umie wystarczyło go wymienić i wszystko wruciło do normy

    0
  • #3 28 Gru 2008 12:35
    Strzala22
    Poziom 9  

    KOlego a mniej wiecej ile CIe ta naprawa kosztowala ??pozdrawiam

    0
  • #4 28 Gru 2008 13:55
    Romano1982
    Poziom 2  

    Elektro zawór to koszt ok 600Zł + naprawa w zależności od mechanika ja płaciłem 150zł

    0
  • #5 28 Gru 2008 14:13
    Strzala22
    Poziom 9  

    NO jak dla mnie to troche sporo czytalem na innych forach ze jest mozliwosc przeczyscic ten zawor u Ciebie sie nie dalo ??

    1
  • #6 28 Gru 2008 14:17
    adam7009
    Poziom 38  

    najpierw go zdjagnozuj komputerowo zanim zaczniesz wydawac kasę na części.

    0
  • #7 28 Gru 2008 14:25
    Romano1982
    Poziom 2  

    U mnie ten zawór otwierał się tylko do połowy przez co po dodaniu gazu dławiło silnik i był czyszczony , a po miesiącu było tak samo . Oczywiście najlepiej jest jechać do konkretnego diagnosty i zdiagnozować ten zawór .

    0
  • #8 28 Gru 2008 14:48
    Strzala22
    Poziom 9  

    a Czy twoje objawy podobne byly do tych moich podwójna kotrolka pomaranczowa i niedziałajacy obrotomierz po przejechaniu kilkunastu km ??

    0
  • #9 28 Gru 2008 14:56
    adam7009
    Poziom 38  

    widzę ,że boisz się diagnostyki,a to na pewno nie ten zawór jest winny co kolega miał z nim problem,przy tych objawach co u ciebie to wygląda na czujnik obrotów wału.

    0
  • #10 28 Gru 2008 15:03
    Strzala22
    Poziom 9  

    NIe o tyle sie boje diagnosty co chodzi bardziej o wzgledy finansowe i niechce sie narazac na jakies dodatkowe koszty chociaz opcji usterek pewnie moze byc wiecej takze kazda teoria jest pomocna

    0
  • #11 28 Gru 2008 15:09
    autoas
    Poziom 42  

    Oprócz "adama7009" to reszta to taki obciach że szok
    Jeśli pomoc ma polegać na takich podpowiedziach......
    Przepraszam ale nie mogłem wytrzymać

    0
  • #12 28 Gru 2008 15:11
    Strzala22
    Poziom 9  

    TO moze kolego masz jakas dobra teorie albo pomysl jak rozwiazac mój problem ?

    0
  • #13 28 Gru 2008 15:11
    adam7009
    Poziom 38  

    Żeby ci pomóc to powiem,że teoria z termostatem i czujnikiem temp. wody jest błędna.

    0
  • #14 28 Gru 2008 15:24
    autoas
    Poziom 42  

    Strzala22 napisał:
    TO moze kolego masz jakas dobra teorie albo pomysl jak rozwiazac mój problem ?

    Już miałeś radzone - chociaż odczytaj kody błędów, chociaż....
    Powinna być po prostu zrobiona diagnostyka, DTL to nie zwykły "kałatek"
    Podaj błędy i wtedy może coś podpowiemy

    0
  • #15 28 Gru 2008 15:30
    Strzala22
    Poziom 9  

    NO jutro rozgrzeje go az wyskoacza kontorlki i podjade do diagnosty to sie wszystko okaze dzieki za trafne opinie

    0
  • #16 28 Gru 2008 15:33
    autoas
    Poziom 42  

    Jedź, ale kontrolki nie muszą się pokazać wszystko jest w pamięci sterownika

    0
  • #17 29 Gru 2008 11:59
    Strzala22
    Poziom 9  

    Jezdzilem z rana po miescie zalatwialem sprawy kontrolki wyskoczyly po jakis nabitych 30 km pojecahlem pod komputer wyskoczyly 2 błedy
    P0725 - czujnik predkosci obrotowej fałszywy sygnał i P 1335 niewiem co on oznacza w kazdym razie po kasowaniu bledów z pamieci i odpaleniu auta jeszcze raz pod podlaczonym kompem caly czas te dwa błedy ale odziwo po kilku minutach bledy znikły i samochod dzialal idealnie a komputer wykazal zero błędów. KOlesc z serwisu mowil ze to prawdopodobnie jakies zwarcie w instalaci musi powodowac jakas kostka zasniedziala albo cos nie styka ja szczerze mowiac niewiem co jest grane ?? prosze o pomoc pozdrawiam

    0
  • #18 29 Gru 2008 20:19
    michael82
    Poziom 15  

    Witam!
    Strzala22 - wymień czujnik obrotów wału i wszystko powróci do normy. Dość typowa usterka, występująca przy nagrzanym silniku. A koleś z serwisu niech jedzie na Śląską do Warszawy na szkolenie GM:-D

    0
  • #19 29 Gru 2008 20:54
    Strzala22
    Poziom 9  

    czujnik obrotów wału a orientujesz sie kolego czy to kosztowna impreza ?? ogolnie dzieki za podpowiedz ale jestes tego pewien da sie to jakos sprawdzic bo i tak po nowym roku dopiero to rusze

    0
  • #20 29 Gru 2008 23:06
    Tomcar007
    Poziom 10  

    Witam.koszt takiego czujnika dedykowanego do tego samochodu to około 145 zł.nie jest to cena co prawda oryginalnej części,ale nowego zamiennika w 100% działającego.faktycznie potwierdzam diagnoze Strzały,częsty przypadek.pozdrawiam

    1
  • #21 17 Sty 2009 00:44
    JanuszSad
    Poziom 2  

    w mojej aucie paliła się żóta kontrolka zgwizdką w środku to uszkodzony był komputer odpowiedzialny za temperature silnika wentyltory i klimatyzacje natomiast obrotomierz wskazywał błedne obrotyi zilepracował silnik nielączyło złącze czujnika obrotów wału (pomiędzy chłodnicą a silnikiem pozdrowienia Janusz

    Dodano po 6 [minuty]:

    komputer w zderzaku zalany wodoą ( niedziała wenylator i klimatyzacja ) Janusz

    0
  • #22 11 Kwi 2009 18:05
    poland
    Poziom 12  

    Witam!
    W którym miejscu dokładnie jest ten czujnik, mam identyczne objawy-obrotomierz nie działa i świecą się dwie kontrolki: check i kontrolka układu chłodzenia.
    Czy mozliwe jest, że ten czujnik raz działa a innym razem nie i potem znów działa?

    2
  • #23 08 Gru 2009 16:10
    lider888889
    Poziom 2  

    Cześć po badaniu auta wyszły takie błędy i ich parametry:

    P0400 Recyrkulacja spalin
    P0725 Czujnik prędkości obrotowej
    P1335 Sygnał DZG MSG/PSG

    Obroty silnika 636 1/min
    Sygnał prędkości obrotu pompy wtryskowej 549 1/min
    Czujnik położenia pedału 0%
    Regulacja początku wtrysku 0 NW

    Co to oznacza??

    Mam nadzieje, że to nie pompa wtrysku paliwa.

    Proszę o pomoc

    3
  • #24 01 Lut 2010 14:44
    mateuszekkk206
    Poziom 9  

    Witam mam problem z astra DTL motor 82 konny mam z nia nastepujacy problem wyskakuje mi blad P0400 (krytyczny) jaka jest dokladnie przyczyna tego bledu ?? wiem ze nie jest to pompa bo mam wymieniona co moze byc po za tym??

    0
  • #25 01 Lut 2010 15:10
    autoas
    Poziom 42  

    mateuszekkk206 napisał:
    jaka jest dokladnie przyczyna tego bledu ??


    Chciałbyś.......
    Przyczyn mnóstwo i dużo jest opisów na forum, szukaj

    0
  • #26 01 Lut 2010 15:19
    maxmax77
    Poziom 23  

    P0400 EGR do czyszczenia ( wykręcić i wymyć )

    1
  • #27 03 Lut 2010 14:23
    mateuszekkk206
    Poziom 9  

    jesli was to troszke naprowadzi okazuje sie ze to blad P0400 krytyczny 2 a nie pierwszy
    macie moze jakis teraz pomysl??

    0
  • #28 04 Lut 2010 09:09
    gregorianin
    Poziom 27  

    P0400 często (albo najczęściej) jest następstwem nieszczelności w układzie VAC.

    0
  • #29 04 Lut 2010 12:37
    mateuszekkk206
    Poziom 9  

    a jesli VAC jest ok pompa ok to po za tym co moze byc??

    1