Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel ASTRA 2,0 DTL kontrolka grzania swiecy

28 Gru 2008 12:16 15386 28
  • Poziom 9  
    Witam mam problem z astra DTL motor 82 konny. PO przejechaniu okolo 14 km zapaliły mi sie dwie pomarańczowe kontrolki jedna gwiazdka w kwadracie druga to piorun tez w kwadracie (chyba nie prawdilowa praca silnika ) ustarka z nienacka bo przez 4 miesciace nie bylo zadnych problemów z samochodem po zapaleniu kontorlek silnik oszalał strasznie rwal obrotomierz automatycznie nie działał ledwo dojechalem do domu samochod chwile odstal i po przejcheaniu kolejnych km problem sie powtarzal znajomy mechanik po ogledzinach mowil o wymianie termostatu i czujnika temperatury cieczy silnika ale prosilbym bym o pomoc w diagnozie moze kotos mial podobne problemy z góry dzieki za pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 2  
    Witam,

    Ja miałem podobny problem i okazało się że za katalizatorem i przed końcowym tłumikiem jest elektro zawór który otwiera się i zamyka w zależności od dawki spalin , umie wystarczyło go wymienić i wszystko wruciło do normy
  • Poziom 9  
    KOlego a mniej wiecej ile CIe ta naprawa kosztowala ??pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Elektro zawór to koszt ok 600Zł + naprawa w zależności od mechanika ja płaciłem 150zł
  • Poziom 9  
    NO jak dla mnie to troche sporo czytalem na innych forach ze jest mozliwosc przeczyscic ten zawor u Ciebie sie nie dalo ??
  • Poziom 2  
    U mnie ten zawór otwierał się tylko do połowy przez co po dodaniu gazu dławiło silnik i był czyszczony , a po miesiącu było tak samo . Oczywiście najlepiej jest jechać do konkretnego diagnosty i zdiagnozować ten zawór .
  • Poziom 9  
    a Czy twoje objawy podobne byly do tych moich podwójna kotrolka pomaranczowa i niedziałajacy obrotomierz po przejechaniu kilkunastu km ??
  • Poziom 9  
    NIe o tyle sie boje diagnosty co chodzi bardziej o wzgledy finansowe i niechce sie narazac na jakies dodatkowe koszty chociaz opcji usterek pewnie moze byc wiecej takze kazda teoria jest pomocna
  • Poziom 42  
    Oprócz "adama7009" to reszta to taki obciach że szok
    Jeśli pomoc ma polegać na takich podpowiedziach......
    Przepraszam ale nie mogłem wytrzymać
  • Poziom 9  
    TO moze kolego masz jakas dobra teorie albo pomysl jak rozwiazac mój problem ?
  • Poziom 42  
    Strzala22 napisał:
    TO moze kolego masz jakas dobra teorie albo pomysl jak rozwiazac mój problem ?

    Już miałeś radzone - chociaż odczytaj kody błędów, chociaż....
    Powinna być po prostu zrobiona diagnostyka, DTL to nie zwykły "kałatek"
    Podaj błędy i wtedy może coś podpowiemy
  • Poziom 9  
    NO jutro rozgrzeje go az wyskoacza kontorlki i podjade do diagnosty to sie wszystko okaze dzieki za trafne opinie
  • Poziom 42  
    Jedź, ale kontrolki nie muszą się pokazać wszystko jest w pamięci sterownika
  • Poziom 9  
    Jezdzilem z rana po miescie zalatwialem sprawy kontrolki wyskoczyly po jakis nabitych 30 km pojecahlem pod komputer wyskoczyly 2 błedy
    P0725 - czujnik predkosci obrotowej fałszywy sygnał i P 1335 niewiem co on oznacza w kazdym razie po kasowaniu bledów z pamieci i odpaleniu auta jeszcze raz pod podlaczonym kompem caly czas te dwa błedy ale odziwo po kilku minutach bledy znikły i samochod dzialal idealnie a komputer wykazal zero błędów. KOlesc z serwisu mowil ze to prawdopodobnie jakies zwarcie w instalaci musi powodowac jakas kostka zasniedziala albo cos nie styka ja szczerze mowiac niewiem co jest grane ?? prosze o pomoc pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Witam!
    Strzala22 - wymień czujnik obrotów wału i wszystko powróci do normy. Dość typowa usterka, występująca przy nagrzanym silniku. A koleś z serwisu niech jedzie na Śląską do Warszawy na szkolenie GM:-D
  • Poziom 9  
    czujnik obrotów wału a orientujesz sie kolego czy to kosztowna impreza ?? ogolnie dzieki za podpowiedz ale jestes tego pewien da sie to jakos sprawdzic bo i tak po nowym roku dopiero to rusze
  • Poziom 10  
    Witam.koszt takiego czujnika dedykowanego do tego samochodu to około 145 zł.nie jest to cena co prawda oryginalnej części,ale nowego zamiennika w 100% działającego.faktycznie potwierdzam diagnoze Strzały,częsty przypadek.pozdrawiam
  • Poziom 2  
    w mojej aucie paliła się żóta kontrolka zgwizdką w środku to uszkodzony był komputer odpowiedzialny za temperature silnika wentyltory i klimatyzacje natomiast obrotomierz wskazywał błedne obrotyi zilepracował silnik nielączyło złącze czujnika obrotów wału (pomiędzy chłodnicą a silnikiem pozdrowienia Janusz

    Dodano po 6 [minuty]:

    komputer w zderzaku zalany wodoą ( niedziała wenylator i klimatyzacja ) Janusz
  • Poziom 12  
    Witam!
    W którym miejscu dokładnie jest ten czujnik, mam identyczne objawy-obrotomierz nie działa i świecą się dwie kontrolki: check i kontrolka układu chłodzenia.
    Czy mozliwe jest, że ten czujnik raz działa a innym razem nie i potem znów działa?
  • Poziom 2  
    Cześć po badaniu auta wyszły takie błędy i ich parametry:

    P0400 Recyrkulacja spalin
    P0725 Czujnik prędkości obrotowej
    P1335 Sygnał DZG MSG/PSG

    Obroty silnika 636 1/min
    Sygnał prędkości obrotu pompy wtryskowej 549 1/min
    Czujnik położenia pedału 0%
    Regulacja początku wtrysku 0 NW

    Co to oznacza??

    Mam nadzieje, że to nie pompa wtrysku paliwa.

    Proszę o pomoc
  • Poziom 9  
    Witam mam problem z astra DTL motor 82 konny mam z nia nastepujacy problem wyskakuje mi blad P0400 (krytyczny) jaka jest dokladnie przyczyna tego bledu ?? wiem ze nie jest to pompa bo mam wymieniona co moze byc po za tym??
  • Poziom 42  
    mateuszekkk206 napisał:
    jaka jest dokladnie przyczyna tego bledu ??


    Chciałbyś.......
    Przyczyn mnóstwo i dużo jest opisów na forum, szukaj
  • Poziom 23  
    P0400 EGR do czyszczenia ( wykręcić i wymyć )
  • Poziom 9  
    jesli was to troszke naprowadzi okazuje sie ze to blad P0400 krytyczny 2 a nie pierwszy
    macie moze jakis teraz pomysl??
  • Poziom 27  
    P0400 często (albo najczęściej) jest następstwem nieszczelności w układzie VAC.
  • Poziom 9  
    a jesli VAC jest ok pompa ok to po za tym co moze byc??