Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1,5 99r GAZ Akumulator trzyma 1 dzień.

28 Gru 2008 12:34 4841 3
  • Poziom 10  
    Witam. Panowie mam następujący problem. W sierpniu kupiłem Lanosa. Sprzedawca zapewniał że jest w nim nie dawno kupiony akumulator (swoją drogą na taki nie wyglądał a ja z tego pośpiechu zapomniałem zapytać o gwarancję na niego). Samochód dzień w dzień odpalał bez jakichś tam poważniejszych objawów, problem się pojawiał gdy stał jeden dzień bez odpalania, wtedy można było zapomnieć o odpaleniu, alarm ledwo słyszalny i ledwie świecące kontrolki. Akumulator do ładowania. I tak historia parę razy się powtórzyła. W tym czasie sprawdziłem ładowania akumulatora, jest ok 14,5V. Zaryzykowałem kupno nowego akumulatora, no i po miesiącu historia się powtórzyła, rozładowało mi nowy akumulator. Parę dni temu wyjąłem wszystkie bezpieczniki ze skrzynki w kabinie pasażera i zacząłem sprawdzać wartość prądu poszczególnych bezpieczników w czasie postoju, i tak np. wyszło mi że na bezp. F1 (ośw. wnętrza i bagażnika, antena, tylna lampa przeciwmgłowa) pokazało wartość 73mA (żadne światło się nie paliło), na F2 (zegar, sygnalizator dźwiękowy, lampa sygnalizacyjna otwartych drzwi, immobilizer) 0,53mA, a na F6 (radio) 160mA :szok:

    Zmierzyłem całkowity prąd jaki akumulator oddaje w stanie czuwania i wyszło 0,36A
    - po odłączeniu alarmu spadło do 0,21A
    - po odłączeniu radia do 61mA
    Pozostał immobilizer i komputer z gazu ...i dalej nie wiem co robić? Co może być przyczyną tak dużych poborów prądu?
  • Poziom 23  
    0,36A to nie jest duży pobór prądu. Przy akumulatorze o pojemności 55Ah wystarczy na ok 150 godzin tj. prawie tydzień w spoczynku. Z tego co piszesz to spory prąd pobiera radio. Sprawdź to radio. Reszta prądu po odpięciu radia jest ok.
    Dodatkowo można sprawdzić pojemność akumulatora w teście. Jak nie masz czym sprawdzić to jedź do warsztatu samochodowego.
  • Poziom 43  
    Witam!
    Wartość ładowania 14,5V jest nieco duża (nie powinno przekraczać 14,4V), rozumiem, że to na pełnym gazie, bez włączonych lamp?
    Jeśli radio Ci bierze 160mA, to pobór dobowy jest 3,84Ah, taki ubytek ładunku nie powinien być zauważalny (chyba, że akumulator jest kiepski i sam ma duże samorozładowanie), ale 2-tygodniowy postój z takim poborem rozładowuje akumulator "do zera"!
    Rada: odłączać radio na czas postoju (odchylić panel przedni, sprawdź, o ile będzie mniejszy pobór), albo wymienić radio na mniej prądożerne. Radio jest tańsze, niż akumulator.
    Podejrzany jest również pobór na F1. Sprawdź, co będzie po odłączeniu anteny.
  • Poziom 10  
    kaczmarj, jak więc ma się to do tego co przeczytałem w innym temacie na tym forum z podobnym problemem, że całkowity pobór prądu powinien oscylować gdzieś w granicach 20mA? 160mA dla alarmu to norma? Te 140mA poboru przez radio spowoduje że po jednym dniu postoju nie dam rady odpalić samochodu?

    Edit:
    Rzuuf, wartość ta była między 14,4 a 14,5 na biegu jałowym z włączonymi światłami mijania. Problem w tym że dzieje się to na nowym akumulatorze i nie po 2 tygodniach a po 1,5 dnia. Co do radia, przy włączonym radiu pobór wynosi 1,62A (przy odpiętym już alarmie i przy wyłączonym silniku), przy wyłączonym radiu, w stanie czuwania (bez panelu) tak jak pisałem 0,20A a po odłączeniu w ogóle radia od instalacji spada do 61mA.