Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Rozładowujący się aku, znalazłem przyczyne pomoc w rozw prob

PrzemoKK 28 Dec 2008 13:05 3686 5
  • #1
    PrzemoKK
    Level 13  
    Witam, moje auto Seat Ibiza 1000 ccm postało 3 dni w garażu i wczoraj niestety już go nie odpaliłem, po naładowaniu akumulatora (4 miesięcznego) sprawdziłem ile pobiera autko na postoju prądu, o zgrozo wychodzi 180 mA! Więc po kolei, zacząłem sprawdzać, doszedłem do następujących wniosków:
    - radio Pioneer nie fabryczne, podpięte na stałe +12 (bez stacyjki) z włożonym panelem 70 mA, bez panela ok 0 mA) - z tym nie ma problemu bo panel i tak prawie zawsze wyjmuje.
    - uniwersalne szyby elektryczne 25 mA - podświetlone na stałem przyciski ledami - lecz wydaje mi się że to jeszcze aku mógłby wytrzymać
    - lecz co najgorsze wyświetlacz który dołożyłem w tym roku jako dodatek, od Opla Corsy C z 2005 r. (ten z datą i temperaturą) pobiera 70 mA! W związku z tym mam pytanie czy on tyle powinien pobierać prądu ? Czy coś może z nim być nie tak (mam termistor zamiast oryginalnego czujnika temp, ale to myślę nie jest żadnym problemem), w Corsach C nie rozładowuje on aku ?
    I co najważniejsze jakie wyjście zastosować, heh albo go wymontować, albo przy dłuższych przestojach odłączać od niego bezpiecznik, a może coś innego mógłby ktoś podpowiedzieć ?
    P.S. Bez tego wyświetlacza, przycisków szyb, wyjętym panelu radia i z załączonym alarmem auto pobiera ok 15 mA więc myślę że tutaj jest ok.
  • #2
    konik83
    Level 16  
    Podlacz ten wyswietlacz tak, zeby mial napiecie dopiero po przekreceniu stacyjki. Zeby podczas postoju byl calkowicie odlaczony.
    Wskazania temperatury nie sa ci chyba potrzebne jak auto stoi w garazu.
  • #3
    ociz
    Moderator of Cars
    Radio i wyświetlacz uszkodzone lub źle podłączone.
  • #4
    PrzemoKK
    Level 13  
    Też tak myślałem żeby on był zasilany dopiero po przekręceniu stacyjki, lecz wtedy za każdym razem zresetuje się data i godzina, na chwile obecną jest on w trybie uśpienia a dopiero po podaniu 12V po stacyjce włącza się podświetlenie, wówczas pobiera w sumie 120 mA (3xLED). w radiu być może ten problem by nie występował gdyby było podpięte +12V nie na stałe, ale po stacyjce, lecz radio to nie problem, gorzej z wyświetlaczem. Lecz co rozumiesz po pojęciem złego podłączenia wyświetlacza ? Jeśli chodzi o radio to instalacja samochodowa fabryczna, kostki ISO, jedynie ominięty stacyjkowy +
  • #5
    Aleksander_01
    Level 42  
    Zrób tak :
    1) radio podłącz aby grało tylko po stacyjce
    2) szyby też tylko po stacyjce
    3) co do wyświetlacza to one gasną dopiero po jakimś czasie (około jednej minuty), jeżeli by nie zgasł to niestety zasilanie też po stacyjce.
    I wszystko będzie OK.
  • #6
    PrzemoKK
    Level 13  
    Zrób tak :
    1) radio podłącz aby grało tylko po stacyjce - wiem, i tu jest sprawa jasna
    2) szyby też tylko po stacyjce - albo rozbiorę przyciski i wymontuje LED-y lub przerobię instalację szyb żeby podświetlenie włączało się po zapłonie gdyż już się przymierzałem do tego wcześniej.
    3) co do wyświetlacza to one gasną dopiero po jakimś czasie (około jednej minuty), jeżeli by nie zgasł to niestety zasilanie też po stacyjce - właśnie w tym szkopuł że on pięknie gaśnie, po ok 20 sek. w trybie pełnego włączenia z podświetleniem 120 mA po przejściu w stan czuwania (wygaszeniu) nieszczęsne 60 mA.

    Dodano po 4 [godziny] 15 [minuty]:

    Zrobiłem szczegółowe pomiary, radio sprawdzone, sprawne, w momencie gdy podłącze jak chciała fabryka 12V po zapłonie wówczas w stanie czuwania ok 1 mA (niezależnie czy panel jest włożony czy nie), jednak bez kluczyka nie mogę go włączyć (brak logiki zapłonu). Gdy obydwa 12V są na stałe wówczas z panelem w stanie uśpienia ok 60 mA bez panela ok 1 mA - wniosek - będę wyjmował panel na dłuższe postoje. Diody podświetlające przyciski szyb wyłączone, jedynie wyświetlacz od Corsy pobiera 60 mA w stanie uśpienia, czyli sumując, bez panela od radia i jeśli nie wyjmę bezpiecznika od wyświetlacza to na postoju jest pobierane ok 90 mA prądu, niestety za dużo. Ciekawe czy od Corsy B też jest taki prądożerny ?