Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW - Przebieg - kluczyk kontra licznik??

28 Gru 2008 13:06 9483 13
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie.

    Na początek powiem iż badam sprawę pewnego BMW.

    Moim pacjentem jest E39 z 2001 roku, model 525 w diselku.

    tak wiec mam głównie jedno pytanie w tym temacie. a mianowicie:

    Jak się zachowuje przebieg w kluczyku jak skręci się przebieg w aucie?

    czy czeka aż przebieg w aucie dobije do jego wartości i dopiero wtedy idzie dalej
    czy totalnie niezależnie jest naliczany.
    W aucie przybywa tysiąc kilometrów i w kluczyku też?
    przykład
    mamy 120 tys km w aucie i 190 tys km w kluczyku
    to po tysiącu mamy 121 i 191
    czy moze 121 i 190.

    Będę bardzo wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam Serdecznie :D
  • Poziom 12  
    jaki przebieg w kluczyku ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    BigMaxX napisał:
    nie jest możliwe żeby właściciel z 120tys zrobił 190 tys w przeciągu 2 - 4 miesięcy.

    może złodzieje tyle nakręcili?
  • Poziom 10  
    adam7009 napisał:
    BigMaxX napisał:
    nie jest możliwe żeby właściciel z 120tys zrobił 190 tys w przeciągu 2 - 4 miesięcy.

    może złodzieje tyle nakręcili?


    niemożliwe :P
    kluczyki są u biedneg właściciela auta, a auta jak nie ma tak nie ma :(

    chodzi tylko ze ubezpieczalnia niechce zapłacić odszkodowania bo niby przebieg był kręcony.
    bo z kluczyka zczytali inny niż jegomość podawał.
  • Poziom 30  
    Niech się w łeb je..ą dużą pałą w kluczyku masz transporder od immo. :spoko:
    Może z bryloczka z czytali przebieg.:D
  • Poziom 39  
    BigMaxX a może najpierw się pochwal kim jesteś że badasz taką sprawę bo może nie jesteś świadom że możesz szukać prawdziwych info z serwisu BMW i chciałem jeszcze dodać że podobno niektóre BMW zapisywały przebieg w czujniku ABS przedniego lewego koła a potem kopiowały na kartę kredytową właściciela jak odszedł dalej niż 10m od auta
  • Poziom 10  
    ptaszek1975 napisał:
    Niech się w łeb je..ą dużą pałą w kluczyku masz transporder od immo. :spoko:
    Może z bryloczka z czytali przebieg.:D


    tu Cie zazkocze, przy mnie został zczytywany przebieg z kluczyka w serwisie BMW, który mimo wszystko potrafił tylko to zrobic a specjalnie informacji na temat funkcjonowania nie bardzo, nawet specjalnie niewiedzieli co dokładnie mają odpowiedziec, jutro będe dzwonił do BMW Polska i sie zobaczy czy trafie na fachowca.

    a co do zapisywania przebiegu, to BMW serii e39 zapisuje przebieg w 4 lub 5 miejscach, układ sterujący światłami, układ sterujący uruchamianiem silnika EWS (immo), kluczyki i licznik, a w niektórych wersjach w komputerze sterującym automatycznej skrzyni biegów.


    PS. na urządzeniu zczytującym był położony tylko kluczyk bez bryloczka :P
  • Poziom 38  
    są dwa kluczyki ,czy jeden?
  • Poziom 14  
    przebiegi zapisuja sie niezaleznie. Przebieg w kluczyku jest nadpisywany przez ews.
  • Użytkownik obserwowany
    Właśnie w bmw nie tak łatwo skrecic przebieg.
    Jedno co pomysleli w tym autku mądrze.
    Łatwo czytać .
    Przeważnie ponad 500kkm , a na liczniku 180kkm. 5,7 ki.....
  • Poziom 19  
    tak jak już powiedziano przebiegi zapisują się niezależnie, w liczniku
    moduł świateł LCM
    Immobiliser ews który kopiuje przebiegi do kluczyków co ileś tam minut
    oraz sterownik skrzyni biegów - sporadycznie sterownik silnika.

    Prawdopodobnie ktoś amatorsko przerobił tylko przebieg w liczniku z jakiegoś powodu., pytanie jaki przebieg wyświetlają inne moduły bo jeżeli taki sam jak licznik to można przyjąć że moduł ews był zamontowany z innego auta i nie dopasowano w nim przebiegu a jedynie kod immo.
  • Poziom 10  
    adam7009 napisał:
    są dwa kluczyki ,czy jeden?


    dwa kluczyki i oba pokazują tyle samo

    Dodano po 3 [minuty]:

    A teraz mam nowe pytanie ;-)

    czy może EWS ma blokadę która się uruchamia podczas skręcania licznika?
    ta blokada miała by powodować zatrzymanie nadpisywania przebiegu w kluczykach.

    Lub może sabotuje się specjalnie EWS lub jego cześć aby nie zapisywał przebiegu a jedynie zczytywał immo i pozwalał uruchomić auto?

    Podmiana EWS i dostosowanie tylko kodu immo może to spowodować??
  • Poziom 19  
    Nie ma takiej blokady. W bmw liczy wszystko niezależnie. Może i dało by się przerabiając w jakiś sposób wpis aby zatrzymać przebieg w ewsie ale tego się raczej nie stosuje. Najlepiej albo przepisać z powrotem licznik do aktualnego przebiegu o ile ews pokazuje faktyczny, a jak ews był przemieniany to przepisać w nim przebieg do faktycznego z licznika.

    powinieneś pojeździć trochę autem i sczytać ponownie kluczyk na którym jeździłeś, jeżeli przebieg się nie zmienił to znak ze być może sygnał prędkosci jest gdzieś odcięty