Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan 1.9TDI 90 KM 96' - kopci jak się zagrzeje.

28 Gru 2008 14:39 6187 16
  • Poziom 9  
    Po rozgrzaniu puszcza dym, dzieje się to wtedy, kiedy np. stanę w korku, pochodzi chwilę na wolnych obrotach i podczas ruszania puści dym. Spaliny mają kolor biały i czuć je olejem. Jaka może być przyczyna?

    Edytowałem, nie pisz z caps lock! [MS]
  • Poziom 12  
    Witam.
    Uszczelniacze zaworów do wymiany.
    Też tak miałem.
  • Poziom 21  
    Jeśli biały dym to radzę sprawdź uszczelkę pod głowicą. Prawdopodobne uszkodzenie, to nieszczelność do komory chłodzącej. Możesz tez sprawdzić czy w chłodnicy pod korkiem nie widac bąbelków powietrza w czasie dodawania gazu. Obejrzyj też bagnet pomiaru poziomu oleju czy nie ma na nim śladów wody.
  • Poziom 9  
    lukas2000 napisał:
    PO ROZGRZANIU PUSZCZ DYMA DZIEJE SIĘ TO WTEDY KIEDY NP STANĘ W KORKU POCHODZI CHWILĘ NA WOLNYCH OBROTACH I PODCZAS RUSZANIA PUŚCI DYMA SPALINY MAJĄ KOLOR BIAŁY I CZUĆ JE OLEJEM CO TO MOŻE BYĆ :?:
    z płynem nic się nie dzieje niema żadnych bąbelków a w oleju tez czysto niema wody
  • Poziom 39  
    uszczelniacze zaworów ok ale to chyba krótko po uruchomieniu zimnego silnika
    druga przyczyna to uszczelnienia turbinki
  • Poziom 9  
    lukas2000 napisał:
    PO ROZGRZANIU PUSZCZ DYMA DZIEJE SIĘ TO WTEDY KIEDY NP STANĘ W KORKU POCHODZI CHWILĘ NA WOLNYCH OBROTACH I PODCZAS RUSZANIA PUŚCI DYMA SPALINY MAJĄ KOLOR BIAŁY I CZUĆ JE OLEJEM CO TO MOŻE BYĆ :?:
    według mnie uszczelniacze zaworów to raczej nie bo podczas odpalania nie puszcza dyma i jak jest zimny to nie kopci tylko jak się zagrzeje to puszcza dyma i tak jak pisałem tylko jak pochodzi na wolnych obrotach to wtedy puści ale cały czas nie kopci
  • Poziom 12  
    Najprościej to podjechać do mechanika, bo tak na odległość to można tylko wróżyć.
  • Poziom 32  
    witam, jak kopci na biało to nie olej jest spalany , wiec uszczelnienia zaworów i nieszczelnośc turbiny też raczej odpada, po pierwsze sprawdż czy wszystkie połaczenia doprowadzenia powietrza są szczelne i jak masz mozliwość sprawdż ciśnienie doladowania, możliwe ze przycina sie turbina, po drugie mozliwe że po dłuższym postoju np. nocy odparowuje z ostatniego tłumika wilgoć jeżeli dzieje sie to kilku minutach od ruszenia, powodzenia
  • Poziom 12  
    Przecierz wyrażnie kolega napisał , że jak silnik rozgrzany i pochodzi trochę na wolnych obrotach to puści dyma śmierdzącego olejem jak doda gazu.

    więc dlaczego piszecie o turbinie i uszczelce pod głowicą?

    Gdyby uszkodzona była uszczelka pod głowicą dymiłby cały czas.

    A gdyby przycięła się turbina silnik straciłby moc.
  • Poziom 39  
    że coś z uszczelką to też tego nie rozumiem a z turbo chodzi o to że na ośce wirników są uszczelniacze i z czasem się wyrabiają i przepuszczają troszkę oleju ale turbina ma nadal wydajność jak fabryka zrobiła
    jak wydech jest już rozgrzany i silnik chodzi na wolnych to może się nazbierać gdzieś w turbince troszkę oleju bo nie zostanie na bierząco wydmuchany przez spaliny (za mały przepływ ) a jak się doda gazu to nazbierany olej się rozbryźnie po gorącym wydechu i stąd chmurka
    prosty sposób: odłączyć wydech za turbiną i zapalić jak będzie zimny, potem przysłonić troszkę wydech jakimś kartonem, dodać gazu i zobaczyć czy na kartonie będą krople oleju - ma ich nie być
  • Poziom 9  
    odkręciłem tą rurę dolotu powietrza do turbiny i poruszałem wirnikiem [wałkiem turbiny] i wyczułem luz chciałem też odkręcić wydech i sprawdzić tak jak to radził kolega kwok ale niestety nie udało mi się odkręcić śrub bo są bardzo zardzewiałe i nie chciałem ich pourywać żeby nie narobić sobie więcej roboty i nie sprawdziłem teorii Ale tyle w tym dobrego ze znalazłem ten luz na wałku turbiny tylko nie wiem jaki luz ma dobra turbina i czy w ogóle go ma?
  • Poziom 32  
    witam, kolega pisze że puści dyma na biało!!! a olej to rozumiem napedowy, wiec pewnie to skroplona para wodna lub niespalony do końca olej napędowy w poczatkowym okresie pracy silnika,ciekawe po jakim czasie od zapalenia silnika i jakiej temp silnika sie to dzieje, powodzenia
  • Poziom 14  
    odkręć ,zdejmij rurę przy intercoolerze na dole i zobacz ile tego aleju wyleci ,trochę może być ,powiedzmy 50 -siątka "kieliszek".mały luz na turbo też może być.
  • Poziom 12  
    a moim zdaniem jeśli tak jak piszesz że to jest na gorącym silniku to może być nie przepalony ON , a olej silnikowy daje niebieskawy dymek a jeśli po przegazówce jest czarny chwilowo oczywiście to wszystko OK.
  • Poziom 21  
    Skoro jest tak jak mówisz to nie masz się czym martwić. W zimne i chłodne dni potrafi zebrać się dosyć dużo pary wodnej, mgły i innych rodzajów wilgoci na np. filtrze powietrza lub wręcz w gaźniku (jeśli taki jest). Powstaje też wilgoć na ściankach niepełnego zbiornika paliwa spływająca później kropelkami na jego dno i tworząca tam spore ilości. Wszystko to razem musi gdzieś się podziać i podziewa się "przepalając" razem z paliwem w cylindrach a uchodzi razem ze spalinami z rury wydechowej na zewnątrz. Stąd to częsty biały pióropusz pary zalatujący spalinami z wydechu samochodu. PO JAKIMS CZASIE PARA W SPALINACH ZNIKA. Nie usuwaj tylko wody ze zbiornika przy pomocy denaturatu. Ta stara metoda w nowoczesnych jednostkach napędowych może przynieść opłakane skutki w które "starzy" kierowcy nie wierzą. Alkohol metylowy pod ciśnieniem w cylindrach i temperaturze tworzy kwas octowy, który "załatwia" skutecznie układ wydechowy. Często powoduje też rozwarstwienie paliwa i skutki z tego wynikające. Poza tym spalanie alkoholu wymaga innych proporcji mieszanki paliwa z powietrzem. Dopuszczalnym sposobem jest zastosowanie spirytusu izopropylowego (znajdującego się zresztą w preparatach dodawanych do benzyny i (lub) ON przeznaczonych do czyszczenia gaźników, zaworów oraz właśnie do usuwania wody z układu zasilania w paliwo. Jest to szczególnie ważne zimą gdyż zamarznięty przewód możemy "rozgrzewać" nawet do wiosny.
  • Poziom 16  
    U mnie też puszcza obłoki białego dymu tak minute po odpaleniu na mrozie i jak się zagrzeje dym znika.
  • Poziom 10  
    Witam mam taki sam problem puszcza biały dymek i śmierdzi on olejem nie są to kłęby błękitnego dymu a dosłownie biały dym. Płynu nie ubywa kompresja jest turbo ma luzy delikatne. Ciężko stwierdzić co może być. Olej normalny w płynie nie widać oznak oleju pod korkiem nie ma majonezu.