Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

carisma - problem z obrotomierzem i nie tylko

28 Gru 2008 18:05 1832 3
  • Poziom 14  
    Auto to mitsubischi carisma 98 rok tdi.
    Problem podstawowy jest taki, że czasami (ale coraz częściej) obrotomierz wskazuje zero pomimo że slinik pracuje normalnie. Zużycie paliwa wzrosło o 1litr. W czasie jazdy gdy obrotomierz spadnie do zera to w momencie skręcania zapala się lampka ładowania i skręcanie jest bardzo ciężkie jakby pompa wspomagania stawała. Na postoju też zauważyłem gdy ktoś mi skręca kierownicą to stają kułka napędzające pompe wspomagania. Czy to pompa się przytyka, czy może jej łożyska się zacierają. Muszę wspomniec jeszcze, że spadające wskazówka obrotomierza wcześniej (3 miesiące) towarzyszyły tylko po włączeniu się klimatronica. Wymieniłem pasek wieloklinowy ale to nie pomogło. Może to problem z jakimś impulsatorem? Ale czy by wtedy stawały kółka pasowe. Za wszelkie rady z góry wielkie dzięki.

    Dodano po 5 [minuty]:

    jeszcze dodam że od kilku dni powyżej 3200 obrotów coś klekota w silniku jakby zawory. Czy mógł przeskoczyc rozrząd???
  • Poziom 14  
    okazało się że uległo uszkodzeniu koło pasowe ze stabilizatorem drgań ktore napędza wszystkie urządzenia.
    rozrząd został wyminiony.
    Klekotanie po przekroczeniu 3000 obrotów pozostało.
  • Poziom 12  
    no właśnie ....bo obroty w dieslach brane są zazwyczaj z alternatorów
  • Poziom 14  
    odnośnie klekotania to była wina pompy wodnej której brakowało 2,5 litra płynu
    Dzięki za zainteresowanie