Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pierwsze kroki w programowaniu(LD) MELSEC FX - różne pytania

29 Gru 2008 12:22 7422 14
  • Poziom 24  
    Witam!
    Zamierzam zderzyć się z programowaniem w drabince ze sterownikami MITSUBISHI MELSEC FX. Jestem w tej materii początkującym i w pewnych, zapewne banalnych kwestiach, będę potrzebował Waszej pomocy.

Soft: GX Developer 7.06E
    Kabel: o ile zadziała to ten https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...ghlight=&sid=32507b38632aa537fcb8fb65e8d617de
    PLC sterownik: jeszcze nie mam, ale to będzie jakiś starszy FX

1). Załóżmy, że mam sterownik FX0-14MR-ES 8In/6Out.
    Pisze najprostszy program przepisujący wejścia na wyjścia.
    Rozumiem, że X oznacza wejście, Y wyjście.

Zakładając nowy projekt wybieram FXCPU i FX0(S)
    Dziergam program

|..X000 ....................Y000....|
    |---||---------------------()-----|
    |..X001 ....................Y001....|
    |..X002 ................... Y002....|
    ...
    |..X005 ................... Y005....|
    |..X006 ....................Y006....|
    |-----------------------[ END ]--|

Konwertuję F4
    Ustawiam połączenia z PLC przez RS232 i z menu Online -> Write to PLC.

Coś będzie nie tak, gdyż skąd program wie, że używam sterownika FX0-14MR-ES 8In/6Out, przecież na wstępie projektu podałem tylko typ FX0(S), mam tylko 6 fizycznych wyjść a w programie użyłem Y006 czyli siódmego wyjścia? Gdzie to się posypie? Czy może jeszcze gdzieś deklaruje się jakie mam do dyspozycji we/wy? Może nie rozumiem adresowania We/Wy?
    Proszę o jakieś słowo pojaśnienia
  • SterControl
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Witam.