Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Robot line follewer. Czy schemat jest poprawny?

29 Dec 2008 14:47 3424 20
  • Level 12  
    Witam. To mój pierwszy post. Jestem początkujący więc proszę o wyrozumiałość.;) Chciałbym zrobi robota Line follewer . I zrobiłem rysunek w Paincie i chciałbym się dowiedzieć czy wszystko dobrze narysowalem.

PS: Mam 13 lat. :)
  • Level 18  
    Cześć line follower to nie jest światłolub. Line follower porusza się po linii a światłolubek idzie w stronę światła. To teraz powiedz czy chcerz linefollowera czy światłolubka?
  • Level 12  
    Sorry za pomyłke ale jak mówiłem jestem początkujący. Ja chce Line follewer.
  • Level 18  
    Nie wiem może zadziała spróbuj. Ja na przykład wolę to zrobić na atmedze8. Więcej możliwości. Jak chcesz zajmować się robotyką to radzę się nauczyć bascoma bo c może być za ciężki. Bascom przyda ci się nie tylko do robotów ale do wielu innych rzeczy z mikrokontrolerami. Jest dosyć łatwy i zrozumiały. Przyda ci się.
  • Level 28  
    nie wprowadzaj kolegi w blad, wcale nie musisz umiec programowac zeby zrobic linefollowera. światłolub'ka latwo przerobic zeby dzialal jak linefollower.
    Po prostu podswietlasz linie i tam gdzie jest czarna linia to pochlania ona swiatlo i mniej wpada do fotorezystora. Za to w tym 2 czujniki ktory nie jest nad linia, wiecej wpada swiatla. Wtedy "robot" skreca tam gdzie jest wiecej swiatla
  • Level 12  
    a za miast fotorezystora mogę uzyc fototranzystora IR i przy każdym fototranzystorze diode IR?
  • Level 28  
    krychu1111 wrote:
    a za miast fotorezystora mogę uzyc fototranzystora IR i przy każdym fototranzystorze diode IR?

tak wtedy bedziesz mial mniejsze zaklocenia. Niz przy swietle widzialnym.
  • Level 12  
    aha. czyli że to co narysowałem jest dobre?
  • Level 28