Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Berlingo 2000r sterownik zamka centralnego

29 Gru 2008 15:04 36050 41
  • Poziom 11  
    Gdzie w tym Citroenie znajduje się sterownik zamka centralnego. Mój oryginalny pilot uległ uszkodzeniu, a nowy kosztuje ok. 500 zł. Chcę zainstalować nowy sterownik z tych dostępnych na rynku ( komplet jest znacznie tańszy niż płytka nadajnika oryginalnego)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 24  
    Nie rozwazales opcji zakupu nowego kluczyka - zaprogramujesz go i po problemie.
    Cena nowego nie powinna byc wieksza jak 100 - 150 PLN.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    Witam
    No tak dla mnie ten skrót ( BSI) jest obcy. Przypuszczam , że jest to komputer. Jeżeli chodzi o sterownik w nadkolu to szukałem ale .. nie znalazłem niczego co by przypominało sterownik.
    I w tym jest mój problem.
    1.Gdzie szukać sterownika?
    2. Jeżeli zamkami steruje BSI to czy można zastosować nowy sterownik niezależnie od tego w BSI?
    3. Jak zamontować nowy?
  • Poziom 24  
    Przepraszam za link do aukcji.


    Po co sobie utrudniac zycie ?

    Usunąłem nieaktywny link do eBay. Mod.[CameR]
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Dziękuję
    Przepraszam za późną odpowiedź - czasami praca nie pozwala mi na sprawdzanie wiadomości.

    Więc sprawdziłem .
    W tym miejscu nie ma takiej skrzynki.
    Po lewej stronie kierownicy mam tylko bezpieczniki. obok nich z lewej przekaźniki, a z prawej gniazdo chyba do podłączenia zewnętrznego komputera i przekaźnik- sygnalizator

    Skrzynkę ( ok 20x20 cm) przypominającą komputer mam pod maską po prawej stronie zaraz za akumulatorem. Wychodzi z niej dość gruba wiązka i zaraz nad skrzynią biegów łączy się z pozostałymi wiązkami.

    Czy ten opis pozwoli już na podjęcie decyzji czy mam w BSI sterownik czy osobno ??

    Dołączam życzenia powodzenia w nowym roku
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Witam jeśli auto nie ma BSI to nie ma co szukać oryginalnego sterownika ,tylko po odkręceniu listwy progowej dostępna będzie wiązka która wchodzi w słupek a następnie w drzwi,tam trzeba znależc dwa przewody na króre podając masę zamknie się lub otworzy zamek.Przewody pewnie są wszystkie zielone dlatego najlepiej poszukać ich kontrolką podłączoną do masy. Jeśli auto ma BSI sytuacja nieco się komplikuje ale też możma podłączyć sterownik zamka z własnymi pilotami. Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Witam kolegę Golax.
    Tak już myślałem o takim rozwiązaniu jednak nie do końca jestem do tego przekonany.
    Mój samochód (jeżeli Citroena można nazwać samochodem-to taki mój przypisek bo nie do końca jestem z niego zadowolony) ma 4 zamki (drzwi przednie lewe, prawe. tylne i klapa z tył.
    Jeżeli każdy siłownik jest sterowany promieniście z czterech różnych przekaźników CZ to myślę, że łatwiej będzie się podpiąć z nowym sterownikiem w miejscu zamontowania oryginalnego CZ niż prowadzić "kilometry" kabla od poszczególnych drzwi do nowego sterownika.

    Dlatego wolałbym najpierw poszukać sterownika CZ i mam pytanie do georgesgr.
    Jak już wcześniej mówiłem rozglądałem się w tym miejscu za CZ ale bez skutku.
    Czy mógłbym poprosić o jakieś dokładniejsze namiary na prawdopodobne umiejscowienie sterownika CZ?
    Czy sterownika CZ szukać od środka samochodu? Tam jest tylko skrytka na podnośnik. No mogę spróbować rozkręcić plastyki , które się znajdują po prawej stronie ale są to części do przymocowania żaluzji i nie podejrzewam, żeby tam był sterownik.
    Czy może zabrać się za rozkręcanie listew progowych przy tylnych drzwiach?
    Proszę o jakiś dokładniejszy azymut
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Tak Rzeczywiście problem leży w tym, że zepsuty jest nadajnik ( w kluczyku). CZ myślę, że działa poprawnie gdyż jak zamykam samochód kluczykiem to automatycznie zamykają się wszystkie 3 drzwi i klapa z tył.

    W niedzielę poszukam samego odbiornika.
    Czy możesz mi napisać jak rozebrać tą część deski rozdzielczej.
    Załączam scan z rysunkiem tej części deski może ułatwi to opis rozebrania deski.
    Radio mam umieszczone w schowku (nr 9)
    https://obrazki.elektroda.pl/9_1231023756.jpg
  • Poziom 15  
    Witam wystarczy wyjąc schowek oznaczony numerem 7 (jest on na wcisk)i powinien byc widoczny moduł odbierający wysoką częstotliwośc z oryginalnego pilota(prostokątne podłużne pudełko)można go wypiąc i podłaczyc tam inny sterownik z pilotami. Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Wielkie dzięki.
    Wreszcie ( dzięki Twojej pomocy) coś znalazłem w tym samochodzie.
    Mam odbiornik do sterowania CZ.
    Teraz pozostaje rozszyfrowanie przewodów.
    Czy wiesz może jaka jest funkcja poszczególnych przewodów.
    Odrysowałem rozmieszczenie przewodów we wtyczce do odbiornika.
    Załączam rysunek widok od strony przewodów - wtyczka
    https://obrazki.elektroda.pl/38_1231067085.jpg

    Pin górny po prawej nie jest podłączony
    Pin środkowy dolny -podłączone są dwa przewody
    Kolory są nijakie ale starałem się je odwzorować na rysunku.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Rzeczywiście to nie jest pogoda na robienie w samochodzie - mogą palce poodpadać z zimna.
    Dziękuję za informacje - myślę , że jestem już coraz bliżej celu czyli zamontowania nowego pilota.

    Nie wiem czy dobrze rozumuję ale te te liczby (6270A itd) będą napisane na przewodach przy wtyczce. Widziałem tam jakieś liczby ale nie przypuszczałem, że to mogą być oznaczenia przewodów.
    Jutro po południu sprawdzę te numery bo dzisiaj syn mi wziął samochód i sobie nie popatrzę.

    Teraz jak kupię nowy sterownik z pilotami to:
    - zasilanie nowego odbiornika podłączam pod przewód B14 lub A300
    - masę pod przewód M6231
    - wyjście z odbiornika pod 6270A- tu się zastanawiam czy na ten przewód w celu zamknięcia/ otwarcia drzwi podaje się plus 12 v czy masę?
    - inne wyście z odbiornika jeżeli takie będzie podłączam pod przewody do kierunkowskazów ( 2339/2349) i znowu dylemat czy na te przewody podajemy plus 12 czy masę.
    - Pozostałe przewody będą niewykorzystane

    Tak na marginesie chcę kupić sterownik radiowy typu TRACKPRO CP-1000 albo REMOTRONIX.
    Mają one nadajniki w kluczyku (scyzoryk) i można dokupić grot pasujący do Berlingo.
    Czy masz może jakieś informacje o tych sterownikach ( dobre , czy raczej tandeta)
    Pozdrawiam PN
  • Moderator Samochody
    Takie same, jak każda inna Chińszczyzna :). W sumie tanie i dość niezawodne, za te pieniążki nie ma co się zastanawiać.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Dziękuję
    Wszystkie numery kabelków się zgadzają z tymi ze schematu.

    Czy wiesz może jakie sygnały z odbiornika się podaje na te kabelki - plus 12 V czy masę- a może inne?
    Głównie chodzi o kabelki do kierunkowskazów i na zamykanie i otwieranie.

    Na czym polega to super ryglowanie - bo widzę , że we wtyczce też jest podłączony ten kabelek??

    Pozdrawiam
    PN
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witam
    Mimo mrozu ( -17 st.) część kabelków sprawdziłem.
    Więc :
    6072A do masy M6231 - otwieranie
    6275A do masy M6231 - zamykanie drzwi.

    przewody kierunkowskazów zwierałem do masy przez kontrolkę i na zwarcie ale nie było żadnych efektów. Na razie zacząłem studiować ścieżki w oryginalnym odbiorniku- może coś wymyślę.

    Zastanawiam się nad konfiguracją nowego odbiornika
    - jeden kanał otwieranie drugi zamykanie?? czyli w nadajniku muszą być dwa przyciski ( dwa kanały) ??
    Czy nowy odbiornik to obsłuży??
    W oryginalnym pilocie jednym kanałem otwierałem i zamykałem(na przemian) samochód.
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    Zastanawiam się nad konfiguracją nowego odbiornika
    - jeden kanał otwieranie drugi zamykanie?? czyli w nadajniku muszą być dwa przyciski ( dwa kanały) ??
    Czy nowy odbiornik to obsłuży??
    W oryginalnym pilocie jednym kanałem otwierałem i zamykałem(na przemian) samochód.


    Nie, sterujesz jednym przyciskiem. Przyjrzyj się na opis i schemat instalacji nowej centralki i będziesz wiedział, jak to zrobić. Będziesz musiał użyć przekaźników, lub dokupić moduł wykonawczy, ewentualnie wpiąć się w stary sterownik.
  • Poziom 11  
    Witam
    Tak już zacząłem myśleć nad tym problemem. Wysłałem już do sprzedawcy zapytanie w tej sprawie. Niestety nie mogę nigdzie znaleźć dokładnego opisu funkcji sterownika.

    Rozszyfrowałem przewody do migaczy.
    2349 zwarcie z B14B - plus - zał migacz lewy
    2339 zwarcie z b14B - plus - zał. migacz prawy

    Czyli w zasadzie rozpracowaliśmy wszystkie przewody
    Teraz poczekam na odpowiedź i pomyślę o sposobie zainstalowania nowego sterownika.

    Mam jeszcze pytanie w sprawie punktów.
    Czy za pomoc jaką mi udzieliłeś mogę Tobie dać jakieś punkty??
    Jak to się robi??

    Temat jeszcze zostawię otwarty gdyż nie wiem co wykombinuję (i kiedy) z nowym sterownikiem. O efekcie pracy poinformuję.

    Jeszcze raz dziękuję za pomoc i proszę o info jak to jest z tymi punktami.

    Pozdrawiam
    PN
  • Poziom 9  
    ja tez mam problem z centralka w mojej cytrynie tez berlingo 00' bez BSI.chodzi o to ze pilot dziala(chyba bo dioda na nim swieci), a zamek nie reaguje na wcisniecie guzika.co moze byc przyczyna tej usterki?
  • Poziom 15  
    Na początek trzeba spróbowac zsynchronizowac pilota-włączyc stacyjkę w drugą pozycję i nacisnąc na przycisk zamykający pilota przez 10 sekund,następnie wyłaczyc stacyjkę i odczekac chwilę.
  • Poziom 9  
    niestety sychronizacja nic nie dala.jest jeszcze cos co mozna zrobic?