Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

polonez 1.4mpi rover czy to błąd komputera ?

robert45 29 Dec 2008 15:09 5570 26
Relpol
  • #1
    robert45
    Level 21  
    Witam.Problem polega na tym, że sterownik MKC 101610 nie zawsze daje sygnał do przekaźnika pompy paliwa,co uniemożliwia uruchomienie silnika.
    Po przekręceniu zapłonu wszystko jest prawidłowo , tzn jest sygnał i pompa podaje paliwo zgodnie z procedurą.Natomiast przy uruchamianiu silnika, nie zawsze podaje sygnał na przekaźnik.Efektem jest losowe podawanie napięcia przez przekaźnik na pompę paliwa.Jest to zjawisko nieregularne niekiedy odpala za pierwszym razem, ale częściej uruchomienie silnika jest możliwe po kilkukrotnym startowaniu.
    Połączenie pompy na krótko gdy nie chce odpalić .pomimo pracy pompy nic nie daje.Ciśnienie w układzie paliwowym mieści się w normie (o ile to ma jakieś znaczenie).
    Jeśli samochód odpali, to nie występują już żadne problemy z pracą silnika.Może ktoś spotkał się z taką przypadłością w tym pojeździe.
  • Relpol
  • #2
    emeryt2
    Level 42  
    Sprawdz , czy w czasie rozruchu masz 15 po stacyjce.
  • #3
    bromhit
    Level 16  
    Sprawdziwdziłbym czujnik położenia wału jeśli podczas kręcenia rozrusznikiem wskazówka obrotomierza nie unosi się trochę do góry to może być awaria czujnika.
  • #4
    jurekN
    Level 22  
    Częsta przyczyna właśnie to czujnik położenia wału jest uszkodzony.
  • #5
    robert45
    Level 21  
    robert45 wrote:

    Jeśli samochód odpali, to nie występują już żadne problemy z pracą silnika..


    Więc to raczej nie czujnik położenia wału.
  • #6
    bromhit
    Level 16  
    Miałem kilka takich przypadków ,że jeździł bez problemów ,a po zgaszeniu nie chciał odpalić ,czasem tylko z popychu i to była wina czujnika.Objawy napisałem kilka postów wyżej.
  • #7
    robert45
    Level 21  
    Jaką rezystancje powinien mieć sprawny czujnik?
  • #8
    bromhit
    Level 16  
    Niestety nie pamiętam ,ale ja pomiary bym sobie odpuścił. Skoro silnik czasami odpala to pomiary będą zależne od "chęci" działania czujnika ,dawno temu też mierzyłem rezystancję ,przypadek był identyczny. Teraz wole zerknąć na obrotomierz, chwila roboty. U mnie ta metoda zawsze się sprawdza.
  • #9
    emeryt2
    Level 42  
    Czy p[rzy rozruchu , kontrolki na zegarach gasną?
  • #10
    robert45
    Level 21  
    emeryt2 wrote:
    Czy p[rzy rozruchu , kontrolki na zegarach gasną?


    Tylko delikatnie przygasają.
    Proszę wszystkich o zwrócenie uwagi na mój pierwszy post,w którym napisałem o okresowym braku sygnału na przekaźnik silnika ,co powoduje brak zasilania dla pompy paliwa.Sprawdzałem połączenia mechaniczne czujników(kostki). oraz kable szukając uszkodzenia ,i nic nie znalazłem.
    Coraz bardziej skłaniam się do awarii czujnika PWK -poczytałem trochę ,i objawy uszkodzenia są różne, w przypadku niektórych czujników można zmierzyć rezystancję (~1.5kΩ) a w innych pomiar wykazuje 0.
    Pozostaje testbook,chociaż niewykluczone ,że nic nie pokaże.
  • #11
    emeryt2
    Level 42  
    Nic nie piszesz o zachowaniu obrotomierz przy rozruchu. Sprawdz, czy w czasie rozruchu masz napięcie na pinie A11 i 28 sterownika.
  • #12
    bromhit
    Level 16  
    Nawet jak wszystko jest sprawne ,jeżeli zapłon włączamy raz za razem to pompa się nie włączy. Trzeba odczekać dłuższy odstęp czasu wtedy ponownie ruszy pompa.
    Jeżeli uszkodzony jest czujnik pompa nie pracuje podczas kęcenia rozrusznikiem.
  • #13
    robert45
    Level 21  
    emeryt2 wrote:
    Nic nie piszesz o zachowaniu obrotomierz przy rozruchu. Sprawdz, czy w czasie rozruchu masz napięcie na pinie A11 i 28 sterownika.

    Nie piszę o obrotomierzu bo samochód stoi w garażu i nie mam kiedy sprawdzić jego zachowania przy rozruchu.
    Masz może rozpiskę poszczególnych pinów w gniazdach komputera.Mam z rovera 214 ,ale to nie jest to co w polonezie.

    Ponowne uruchomienie pompy paliwa po przekręceniu zapłonu. w tym modelu jest możliwe po odbiciu przekaźnika silnika.Tu jest OK.

    Zastanawiam się dlaczego "uszkodzony" czujnik PWK nie działa destrukcyjnie na pracę uruchomionego silnika.Niezależnie od temperatury płynu silnik pracuje równo i wykręca się na obroty.Nie gaśnie ,nie przerywa.
  • #14
    bromhit
    Level 16  
    Czujniki ulegają awarii w różny sposób nie ma na to reguły, jeden się skończy od razu nawet podczas pracy silnika , a drugi będzie działał w kratkę np. jak odpali to działa bez problemu albo co jakiś czas silnik gaśnie, a odpala bez problemu.
  • #15
    jurekN
    Level 22  
    Ja jeździłem siedem lat i nie miałem problemu z tym czujnikiem ale kolega wymieniał po 70tys. i miał podobne objawy.
  • #16
    bromhit
    Level 16  
    Jeździłem 8 lat a samochód miał 12 i 250 tyś. przebiegu i do końca nie było problemu, a w drugim wymieniałem po 60 tyś. i właśnie takie objawy.
    U mojego brata też były takie objawy, a koledze jak zgasł to więcej nie zapalił.
  • #17
    robert45
    Level 21  
    No i klops ,obrotomierz lekko unosi się w czasie odpalania a silnik i tak nie uruchamia się .
    Zmierzyłem czujnik PWK- ma 1.57kΩ.
  • #18
    bromhit
    Level 16  
    Jak wyglądają świece po próbie odpalenia (suche, mokre) i czy jest na nich iskra?
    Może szwankuje przekaźnik wtrysków?
    A jest instalacja gazowa?
  • #19
    emeryt2
    Level 42  
    Wracamy do przekaznika pompy. Jest sterowny minusem, a sprawdzałeś czy w czasie rozruchu jest na uzwojeniu przekaznika PLUS? Jeżeli nie ma , kostka stacyjki do przeglądu lub wymiany.
  • #20
    bromhit
    Level 16  
    Kostka stacyjki zasila tym samym obwodem jednocześnie dmuchawę wycieraczki i całe sterowanie silnikiem, więc wystarczy sprawdzić czy to wszystko działa.
  • #21
    emeryt2
    Level 42  
    Dawno robiłem Poloneza i nie pamiętam. Jeżeli twierdzisz, że tak jest, to pozostał sterownik.
  • #22
    bromhit
    Level 16  
    Najlepiej to ten sterownik włożyć do jakiegoś jeżdżącego poloneza, tak było by najprościej.
  • #23
    robert45
    Level 21  
    bromhit wrote:
    Jak wyglądają świece po próbie odpalenia (suche, mokre) i czy jest na nich iskra?

    Tego nie sprawdzałem.

    Quote:
    Może szwankuje przekaźnik wtrysków?


    I tu mam do zastanowienia ,bo jak wcześniej pisałem podanie napięcia na pompę paliwa nic nie dało, pomimo podawania paliwa silnik nie uruchamiał się,czyli prawdopodobnie wtryski były zamknięte.

    Quote:
    A jest instalacja gazowa?

    Brak.
    Niestety nie mam dostępu do innego sterownika.

    Dodano po 4 [minuty]:

    emeryt2 wrote:
    Dawno robiłem Poloneza i nie pamiętam. Jeżeli twierdzisz, że tak jest, to pozostał sterownik.

    Powoli na to wygląda.
  • #24
    bromhit
    Level 16  
    No to trzeba obejrzeć świece i to będzie krok do przodu.
  • #25
    jurekk55
    Level 36  
    spróbuj podać masę na fioletowy z czarnym paskiem

    Dodano po 1 [minuty]:

    spróbuj podać masę na fioletowy z czarnym paskiem przy ecu
  • #26
    robert45
    Level 21  
    bromhit wrote:
    No to trzeba obejrzeć świece i to będzie krok do przodu.


    c.d. świece sprawdzone (suche,czyste),jest iskra na świecach (także kiedy nie odpala).
  • #27
    Ludwig
    Level 1  
    Proszę Roberta 45 o informację jak zakończyła się ta przygoda.