Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Civic VTEC 1996r dziwny problem z obrotami

29 Gru 2008 22:37 2389 4
  • Poziom 18  
    Witam,
    panowie mam problem z obrotami w hondzie civic 1,5ILS VTEC 1996r.
    Problem wygląda tak: motor zimny ssanie działa prawidłowo, silnik ciepły w trakcie jazdy wyrzucamy na luz i obroty spadają do 1000 następnie rosną do 1500 i spadają do 1100 a po zatrzymaniu pojazdu powracają do wartości prawidłowych.

    Dokonałem następujących zabiegów – wyczyściłem przepustnice, wyczyściłem „silnik krokowy” czyli zawór regulacji powietrza biegu jałowego i wciąż to samo....

    Co zaobserwowałem: otóż gdy przekręcam kluczyk w stacyjce cewka w „krokowym” „pyka”, samodiagnostyka nie pokazuje nic, reset efektów nie daje. 2ga sprawa: zaślepiłem w kolektorze dolotowym otwory krokowego (wtyczki zasilającej od krokowego nie odpinając) i: na zimnym oczywiście ssania brak, na ciepłym trzyma wzorowe obroty nie reagując na elektryczne obciążenie silnika (czyli po włączaniu kolejnych odbiorników prądu obr spadają łącznie do ok. 400).

    Podpinając +12V do „krokowego” „na sucho” widać, że elektromagnes zaciąga zawór. Regulacja obr śrubą na przepustnicy działa ale ona tu nie pomoże. Wyczytałem kilka rzeczy na temat czujnika położenia przepustnicy – napięcia prawidłowe (5V) aczkolwiek nie mogę go wykręcić bo Niemcy coś popapralali i śruby mają pościnane łby (choć wygląda to jak by tak miało być...)

    „Krokowy” na podmianę będę miał dopiero 5stycznia...

    31.bm lecę w trasę 1000km i zastanawiam się (oczywiście jeśli koledzy mi nie pomogą rozwikłać problemu) jaką wybrać opcję (falujące obroty czy zaślepienie otworów krokowego i prawidłowe obroty...co lepsze???)???


    Osiągi samochodu są prawidłowe, nic nie muli, wszystko po za obrotami jest OK...


    Oczekuję wszelkich sugestii...
  • Poziom 19  
    sprawdz obwody elektryczne i wezyki zaworu par paliwa
  • Poziom 18  
    Dzięki za odzew!

    Hmm a więc tak tam są dwa zawory – ale ten od par paliwa to chyba na przegrodzie (idzie do niego waż podciśnienia z kolektora a z niego do kolejnego urządzenia).

    Odnośnie tego zaworu – jakiś tydzień temu ten zawór bardzo głośno strzelał –(cewka) ale przestał i zapomniałem o nim (tym bardziej ze komp. nie pokazywał żadnych błędów no i uznałem, że jaki to ma związek...) Jutro z rana go podmienię bo akurat mam takowy na stanie.

    Wężyki podciśnień pozmieniane...


    A jeśli to nie to...??? Gdzie ewentualnie szukać dalej???
  • Poziom 19  
    to to podcisnienie mozesz eksperymentalnie zablokowac i zobaczyc efekt warto bylo by sie przygladnac na czujnik vss no i pytyanie czy nieprzycina gdzies przepustnica
  • Poziom 18  
    manim napisał:
    czujnik vss no i pytyanie czy nieprzycina gdzies przepustnica


    vss - który to czujnik, bo nie wiem...

    przepustnica "na sucho" po za autem chodziła OK, po za tym nie bardzo wiem jak mogła by sie przycinać (cięgło gdzie przypina sie linkę chodzi prawidlowo) może juz za mocno kombinuje ale 2 dzień walcze z tematem - napewno sprawdze raz jeszcze