Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW SHARAN 2002 TDI 115KM silnik AUY problem z ASB TIPTRONIC

hiras 30 Dec 2008 00:31 12178 9
  • #1
    hiras
    Level 14  
    Problem polega na tym,że po nocy lub dłuższym postoju nie chce przełączać
    biegów.Dokładnie to po wrzuceniu trybu D bieg wchodzi ,ale nie przełącza na
    wyższy. To samo w trybie TIP.Po jakiś 3 do 5min na postoju wszystko pracuje ja należy.Na skanerze VAG żadnych błędów.Podejrzewam mały poziom oleju lub zapchany filtr w ASB.Nie wiem jak sprawdzić w tej skrzyni
    poziom oleju i jak ewentualnie uzupełnić brak.Dodam że jest to automat 5-cio biegowy z przebiegiem około 160 000km.
  • #2
    jacek__z
    Level 12  
    Witam.
    Podejrzewam , że sam poziomu nie sprawdzisz, bo miarkę oleju posiada ASO no i kilu kumatych mechaników.

    A jak byś chciał uzupełnić olej to tylko oryginalny , dobierany po numerze skrzyni .
  • #3
    marcinlan
    Level 11  
    co do sprawdzenia poziomu oleju to są dwie czasem trzy możliwości w skrzyniach aut. 1.miarka 2.śruba przelewowa z boku skrzyni 3.śruba w dnie misy olejowej.
    1 i 2 pkt nie ma co opisywać.
    3pkt. - duży imbus : odpal silnik włącz P ,odkręć i zobaczysz czy zaczyna cieknąc olej .Jeśli cieknie to jest ok. Jeśli nie wylewa się przez korek w dnie to zbyt mały poziom oleju.By dolać w razie konieczności używasz tej samej śruby i za pomocą pompki wtłaczasz olej do momenty aż zacznie się wylewać ( wszystko to na pracującym silniku ).
  • #4
    jarecki04
    Level 26  
    marcinlan wrote:
    co do sprawdzenia poziomu oleju to są dwie czasem trzy możliwości w skrzyniach aut. 1.miarka 2.śruba przelewowa z boku skrzyni 3.śruba w dnie misy olejowej.
    1 i 2 pkt nie ma co opisywać.
    3pkt. - duży imbus : odpal silnik włącz P ,odkręć i zobaczysz czy zaczyna cieknąc olej .Jeśli cieknie to jest ok. Jeśli nie wylewa się przez korek w dnie to zbyt mały poziom oleju.By dolać w razie konieczności używasz tej samej śruby i za pomocą pompki wtłaczasz olej do momenty aż zacznie się wylewać ( wszystko to na pracującym silniku ).

    Przy pukcie trzecim należy dodać, że skrzynia nie jest w trybie awaryjnym, temperatura oleju 35-45 st.C i po odkręceniu korka wypłynie olej znajdujący się w rurce a następnie powinno kapać z otworu.
  • #5
    hiras
    Level 14  
    Sprawdziłem typ skrzyni .Jest to JP JC7 prawdopodobnie firmy Jatco nr VW 09 B 321 107.
  • #6
    hiras
    Level 14  
    Minął miesiąc 2 wizyty u mechanika wymiana oleju(i tu mam problem) Dowiedziałem się że wlali czerwonego DEXTRONA a wiem ,że był żółty. Problem nadal istnieje.Tym razem Vag pokazał błąd 652 (nieprawidłowy sygnał biegu)podejrzewam problem w sterowniku ASB(zawór lub elektrozawór).Proszę o jakąś podpowiedź. :cry:Skrzynka to Jatco J506E.:cry:
  • #7
    hiras
    Level 14  
    Wreszcie naprawiłem skrzynkę niestety sam.Oto powody takiego zachowania skrzyni.
    elektrozawory shift A,B,C zatarte.Wystarczy odkręcić miskę przednią(wcześniej spuszczając olej). wymontować elektrozawory psiknąć WD-40 w miejsce pracy rdzenia,a następnie trząść elekrozaworem wzdłuż osi cewki do momentu kiedy usłyszymy jak szpilka lata w środku.Zamontować elektrozawory przykręcić miskę (wcześniej należy zamówić uszczelkę)zalać olejem.Powodzenia.
    Temat uważam za zamknięty.
  • #8
    kaczorx2
    Level 10  
    Mogłbyś bardziej to opisać, jak i gdzie to odkręcać i jak dostać się do tych elektrozaworów? Mam niestety ten sam problem...I jak uzupełniłeś olej?
  • #9
    Mario-78
    Level 8  
    Witam,wiem że temat stary jak świat ale najbardziej podobny do mojego przypadku otóż u mnie po nocy czy po dłuższym postoju w dzień (około 8 g) nie mam wstecznego przez kilka minut,uzależnione jest to od temperatury na zewnątrz im niższa temperatura tym dłużej nie ma wstecznego,biegi do przodu wchodzą wszystkie zaraz po odpaleniu,automat zmienia je dosyć płynnie małe szarpnięcie występuje tylko przy zmianie z 3 na 4 na zimnym silniku,po przejechaniu kilkunastu kilometrów zmiana biegów jest praktycznie nie zauważalna. Sugerując się czyszczeniem elektrozaworów,zrobiłem to samo,efekt żaden.Ma ktoś może jakiś pomysł co może być przyczyną takiego zachowania skrzyni ?
  • #10
    milejow
    Level 43  
    hiras wrote:
    Dowiedziałem się że wlali czerwonego DEXTRONA a wiem ,że był żółty.

    Kolor nie ma żadnego znaczenia, ważna jest specyfikacja oliwy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    hiras wrote:
    Oto powody takiego zachowania skrzyni.
    elektrozawory shift A,B,C zatarte.

    Przy takiej usterce skrzynia nadaje się do kompleksowego płukania i wymiany oleju w niej, sama zabawa z zaworami na niewiele się zda.