Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

prosty problem z silnikiem 1,9 JTD w Stilo

puchalak 30 Gru 2008 12:10 4093 8
  • #1 30 Gru 2008 12:10
    puchalak
    Poziom 12  

    Posiadam to auto ponad rok i mam z nim niewielki problem. Mianowicie ma ciut za niskie wolne obroty. Wszystko co nieumocowane, znajdujące się w schowkach wpada w zabawny rezonans - jest jak w grzechotce. Wystarczy delikatnie tknąć pedał gazu - wskazówka obrotomierza ledwo drgnie, a jest już ok. Problem niezbyt upierdliwy ponieważ występuje tylko gdy się np stoi na światłach w mieście. Wiem że najprostszym wyjściem jest korekta obrotów poprzez interfejs diagnostyczny. Ostatnim razem gdy byłem w serwisie, akurat mieli zepsuty komp.
    Mam pytanie - czy gdzieś w okolicy potencjometru - zadajnika pedału gazu nie ma jakiejś prostej regulacji? Może jest jakieś pozycjonowanie zamontowania tego ustrojstwa? Coś czym w prosty sposób można by minimalnie skorygować obroty. Chyba że przy zapalaniu komp odczytuje pozycje pedału i uznaje ją jako "zerową". Na pewno ktoś z Was będzie wiedział. Z góry dziękuję.
    PS
    Czy skomplikowane jest zbudowanie interfejsu do magistrali CAN?

    0 8
  • #2 30 Gru 2008 16:24
    licho23
    Poziom 20  

    Obrotów nie podniesiesz za pomocą examinera w tym aucie. Pewnie masz wywaloną poduchę silnika i stąd te drgania.

    0
  • #3 30 Gru 2008 16:30
    puchalak
    Poziom 12  

    Poduszki oglądałem kiedyś i wydają się ok. Przejechałem z resztą 35 tyś i nic się z tym problemem nie zmienia - ani na gorsze, ani na lepsze.
    A przy pedale nie ma jakiejś regulacji?

    0
  • #4 30 Gru 2008 16:51
    licho23
    Poziom 20  

    W tzw "pedale" są zintegrowane dwa potencjometry bez możliwości regulacji.

    0
  • #5 30 Gru 2008 17:06
    puchalak
    Poziom 12  

    czyli nie ma żadnej możliwości reulacji? sprawdzę te poduszki jeszcze.

    1
  • #6 12 Sty 2009 00:12
    Zbigniew AC/DC
    Poziom 10  

    podobno jest tam dwumasowe koło zamachowe i ono powoduje drgania na biegu jałowym

    0
  • #7 14 Sty 2009 23:38
    marek_084
    Poziom 2  

    Ja też takiego coś miałem ale przyczyną była urwana poduszka po silnikiem z prawej strony auto lekko oberwało w prawy przód i pewnie to było przyczyną więc proponuje dobrze je obejrzeć bo wolne obroty powinny być na ok 800 i nie powino się nic tłuc

    0
  • #8 15 Sty 2009 06:33
    puchalak
    Poziom 12  

    ok. dzięki serdeczne. Przyjrzę się poduszkom. Nie pamiętasz mniej więcej ile kosztują?

    0
  • #9 15 Paź 2010 21:25
    spectrum7glr
    Poziom 13  

    panowie zaslepianie calkowite egrka prowadzi do tego ze komputer obniza wolne obroty samoczynnie

    0