Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Technics ST-GT 630 RDS a AN7472S

30 Gru 2008 15:46 2937 15
  • Poziom 15  
    Witam.Chodzi o tuner taki jak w temacie.Tuner dostraja stacje bardzo dobrze większość chodzi w stereo jednak jest brak sygnału na RCA.Zrobiłem pomiary napięć i wiem że prawdopodobnie jest uszkodzony układ AN7472S ponieważ na tych pinach z których powinno wychodzić napięcie na wzmacniacz końcowy nie ma napięcia prawie w ogóle.Lecz chociaż tuner stroi bardzo dobrze i łapie wyskoki sygnał brak jest RDS.Czy ten uszkodzony układ może być też odpowiedzialny za brak RDS?Pozdrawiam serdecznie.
  • Poziom 34  
    Ramzes one napisał:
    chociaż tuner stroi bardzo dobrze i łapie wyskoki sygnał brak jest RDS.Czy ten uszkodzony układ może być też odpowiedzialny za brak RDS?



    Tak, w tej kostce możliwe że jest zintegrowany demodulator RDS. Ewentualnie kość wymontuj i sprawdź bez niej czy ruszy RDS (może być jednak na osobnej kości), a uszkodzony ANxxxx blokuje Ci sygnał MPX.

    p.s. Jaka przyczyna uszkodzenia..?
  • Poziom 15  
    Przyczyny uszkodzenia nie znam ponieważ kupiłem juz uszkodzonego.Był bardzo rozdłubany i musiałem przywrócić mu całe zasilanie i tez wymienić układ odpowiedzialny za syntezę LM7001.Próbowałem już bez układu MPX (owy AN7472S) ale wtedy tuner kompletnie nic nie łapie.
  • Poziom 34  
    Wymień AN-a - jest względnie niedrogi.
  • Poziom 15  
    Szukałem tego układu i znalazłem dwie sztuki w sklepie internetowym north.jeden kosztuje niecałe 20zł drugi prawie 100zł.Jaka jest miedzy nimi różnica?Dodatkowo ten AN posiada jakieś dodatkowe oznaczenie a mianowicie pod symbolem AN7472S widnieje jeszcze "27.6".Co to oznacza?
  • Poziom 34  
    Ramzes one napisał:
    Dodatkowo ten AN posiada jakieś dodatkowe oznaczenie a mianowicie pod symbolem AN7472S widnieje jeszcze "27.6".Co to oznacza?


    Na 99,9% oznaczenie technologiczne/produkcyjne.

    Kup AN-a w North, za te niecałe 20pln.
  • Poziom 15  
    Po długiej przerwie zamówiłem tego An-a w NORTH i na dniach powinien do mnie dotrzeć.O efektach na pewno napisze :) pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Niestety wymiana układu nie rozwiązała problemu.Niby napięcia są takie jak powinny ale tuner w ogóle nie stroi.Na wyjściach słychać tylko buczenie.Zamontowałem z powrotem ten uszkodzony AN i tuner znajduje stacje łapie w stereo lecz cisza na wyjściach.Jeśli chodzi o ten nowy AN może nie jest taki jak trzeba?W North dostepne są dwa układy AN7472S a ja kupiłem ten "tańszy" ponieważ oryginalny kosztuje ok.100zł.Czy to możliwe ze te układy są po prostu inne?
  • Poziom 12  
    Witam
    Mam podobny problem, tzn mam tuner ST-GT550RDS i nie łapie mi żandej stacji stereo, nie ma RDS. Natomiast sygnał jest dobry patrząc po wskaziku bo w granicach od 30 do 40 dB takze bez problemu powinien na takim sygnale złapać stacje. Zaniosłem go do naprawy i powiedzieli że prawdopodobnie moze być uszkodzony ten układ AN-7472S i nie wiem czy to pomoże, bo czytając tutaj to forum zwątpiłem?? Moze ktoś miał podobny problem??
  • Poziom 34  
    tomcio1199

    Twój tuner może mieć tylko uszkodzony układ AN i skoro zanosiłeś do serwisu, to zostaw im i sprawdzą dokładnie.

    Cytat:
    Zaniosłem go do naprawy i powiedzieli że prawdopodobnie moze być uszkodzony ten układ AN-7472S i nie wiem czy to pomoże, bo czytając tutaj to forum zwątpiłem


    Nie wątp kolego.., bo w Twoim może to być jedyna usterka, a kol. Ramzes one możliwe że ma jeszcze rozstrojone m.in. filtry p.cz.

    Ramzes one napisał:
    kupiłem juz uszkodzonego.Był bardzo rozdłubany i musiałem przywrócić mu całe zasilanie i tez wymienić układ odpowiedzialny za syntezę
  • Poziom 15  
    Niestety watpie w to ze to wina filtrów bo tak jak juz pisałem na tym uszkodzonym układzie tuner dostraja i łapie w stereo natomiast na tym "tańszym" który kupiłem w north nie znajduje żadnej stacji.Myślę ze po prostu układ musi być oryginalny z tym że ten oryginalny sporo kosztuje.
  • Poziom 12  
    Witam ponownie
    Nie zanosiłem go do żadnego oryginalnego serwisu Technics, tylko taki mały zakład w mojej mieścinie:), pojęcie jakies mają chociaż nie zawsze:). Zakupiłem tez ten układ AN7472S też w NORTH za niecałe 20 zł. Wymienili mi ten układ i tuner juz odbiera stacje i gra, jest RDS ale nie wyświetla sygnału STEREO i nie wyszukuje stacji automatycznie tylko trzeba manulanie. Sygnał niby jest w zależności od stacji 30-38dB także OK antena. Co może być jeszcze nie tak że nie pali się to STEREO i nie szuka sam stacji???
  • Poziom 27  
    Witam. Proszę skorygować zestrojenie dyskryminatora FM. Pozdrawiam. SKORBI.
  • Poziom 12  
    Hmm nie bardzo rozumie o co chodzi można jaśniej???:) Bo jeżeli chodzi o wyregulowanie na tych dwóch filtrach "cewkach"co są koło siebie to nic nie daje i np czyjak jest 0,05mhz w góre czy w dół też nie ma stereo ale Quartz Look sie zapala i przechodzi w tryb szerokopasmowy. Jedynie nie zapala sie stereo i nie można nic znaleźć automatycznie.
    Czekam na dalsze info.
  • Poziom 12  
    Jeszcze mam pytanko czy można gdzieś kupić te dwa filtry "cewki" co są w tym tunerku dokładnie pod T101 i T102. Podstawiłem z innego tunera tą cewke i było OK także tutaj jest uszkodzona. Gdzi emoge takie cos dostać, albo moze ktos ma takie części chetni eodkupie. Pozdrawiam i czekam na odp
  • Poziom 27  
    Witam. Proszę ręcznie wstroić znaną stację( znaną częstotliwość) i cewką dyskryminatora, tą pierwszą, dostroić aż zapali się sygnał dostrojenia.Wtedy też powinna zapalić się dioda stereo.Możliwe , że dekoder stereo będzie wymagał osobnego dostrojenia. Przy prawidłowym wstrojeniu dyskryminatora tuner powinien zatrzymywać się na stacjach podczas strojenia. Prostrzego sposobu już nie ma. Pozdrawiam. SKORBI.

    Dodano po 41 [sekundy]:

    Witam. Proszę ręcznie wstroić znaną stację( znaną częstotliwość) i cewką dyskryminatora, tą pierwszą, dostroić aż zapali się sygnał dostrojenia.Wtedy też powinna zapalić się dioda stereo.Możliwe , że dekoder stereo będzie wymagał osobnego dostrojenia. Przy prawidłowym wstrojeniu dyskryminatora tuner powinien zatrzymywać się na stacjach podczas strojenia. Prostrzego sposobu już nie ma. Pozdrawiam. SKORBI.