Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

land rover freelander-przekładka

czarny01101991 30 Dec 2008 16:29 86986 37
Wago
  • #1
    czarny01101991
    Level 2  
    potrzebuje jak najwiecej informacji o przekladce freelandera najlepiej krok po kroku
  • Wago
  • #3
    czarny01101991
    Level 2  
    dzieki mam nadzieje ze jeszcze ktos napisze...czytalem na tym forum o przerobce innego samochodu odpowiadal na pytania mechanik ktory sie tym zajmowal czy przerabia tez freelandery??jesli tak prosze go o porady
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • Wago
  • #5
    czarny01101991
    Level 2  
    dzieki ale mi to nie pomoglo o ile wiem lamp nie trzeba wymieniac bo mam freelandera ale jescze kierownica po prawej;p
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    czajkagor
    Level 14  
    Zajmuję się przeróbkami Anglików i chciałem coś dodac odnośnie instalacji elektrycznej. W większości samochodów wymienia się wiązki na europejskie bo tak wygodniej łatwiej i piękniej, ale jeśli chodzi o freelandera jest to niemożliwe bo wiązki nie są puszczone przez cały samochód bez łączenia, a nie jak w innych gdzie są rozpinane np. pod konsąlą. A wymiana całej instalacji wydaje mi się mało prawdopodobna więc moż by nie wprowadzac innych w błąd. Pozdrawiam!
  • #8
    paga2
    Level 2  
    Jezeli kolego zajmujesz sie profesjonalnie przekładkami landrovera to prosze o kontakt paga2(malpa)wp.pl
  • #9
    invx
    Level 25  
    Quote:
    jest to niemożliwe bo wiązki nie są puszczone przez cały samochód bez łączenia, a nie jak w innych gdzie są rozpinane np. pod konsąlą.


    kolega wie co napisał ?
  • #10
    rox1
    Level 18  
    witam ...zajmuje sie przeróbkami samochodów o 6 lat i wyglada to tak ze przeróbka zalezy tylko i tylko od klijenta króremu wykonujemy przekładke, jezeli jest to człowiek który chce tym jezdzić to on dołozy zeby miec orginalną instalacje i czesci wizułalnie wmiare dobre.
    Osoby tzw.sprzedajace duze ilosci samochodów podchodzą do tego z perspektywy a ch.j tak zeby sie tylko sprzedało i mamy piekna rzeznie z pocieta instalacja i np.scianą po wypadku z duza iloscią gumy..................... pozdro
  • #11
    czajkagor
    Level 14  
    Witam!
    Zgadzam się z kolegą, że wszysto zależy od klienta. Ale jest też coś takiego jak etyka i branie odpowiedzialności za wykonaną pracę. Uważam że nie można wykona przekładki byle jak bo tak chciał klient, ponieważ wrazie wypadku klient zawsze stwierdzi: (zapłaciłem i miało byc wszystko idealnie) niestety nie powi że chciał obciąc koszty.
  • #12
    gh_joker
    Level 1  
    Witam. Jestem bardziej niz bardzo zaintersowany ta przekladka wiec przejdzmy do meritum: mozecie wyslac cennik takiej imprezy i tak "pi razy drzwi" ile czasu taka przekladka zajmuje - nr GG: 10539793

    I zalozmy ze autko juz przerobione, fachowo i na blysk i co dalej...????? Orientuje sie ktos moze jak cala ta sprawa akcyz i rejestracji auta wyglada bo domyslam sie ze tutaj pewnie jest najweikszy ból...

    Z góry dzieki Grzegorz
  • #13
    ariel_160
    Level 1  
    powiedzcie mi koledzy sa jakies zmiany w przeróbce jesli chodzi o rok powyzej 2004 lampy napewno ale co jeszcze
  • #14
    szczesnyLR
    Level 12  
    kolego
    odpuść sobie tą przekładkę
    freelander się do tego nie nadaje
    zawodowo je naprawiam i kilka sztuk po tej " RZEŻNI " widziałem
    nadwozie zbudowane jest albo do LHD albo do RHD
    elementów nadwozia do przeróbki nie kupisz w sklepie bo producent nie przewiduje ich wymiany , w tym wypadku grodzi pomiędzy komorą silnikową a przestrzenią pasażerską
    do niej mocowana jest kolumna kierownicza , przekładnia , pedały
    jakiekolwiek zmiany w układzie kierowniczym ( dopasowana przekładnia z Opla , widziałem to dopasowanie , równie dobrze jeżeli coś włożysz do komory silnikowej i zamkniesz pokrywę silnika to jest dopasowane ? ) to raczej sprawa dla prokuratora
    o instalacji elektrycznej , światłach itd. szkoda słów
    stanowczo Ci odradzam
    chyba że chcesz mieć jeżdżącą bombę
  • #15
    szczesnyLR
    Level 12  
    za dużo zmian jest w każdym freelanderze
    bez względu na rocznik
  • #17
    szczesnyLR
    Level 12  
    tak widać demolke
    widać też że gródż nadal nie będzie symetryczna mimo przełożenia kilku wsporników
  • #18
    wodawoda
    Level 13  
    witam, trochę późno, ale mam pytanie do "szczesnyLR", po co Ci ta symetria?, oryginalnie ściana jest symetryczna?
  • #19
    szczesnyLR
    Level 12  
    grodzie LHD i RHD są lustrzanym odbiciem
    wyjaśniłem ? :D
  • #20
    rox1
    Level 18  
    Widzę koledzy że rozwineliście problem filandera ......właśnie taki wyjechał z mojego warsztatu po przeróbce i z cała odpowiedzalnością udzieliłem gwarancji na jego wykonanie ,przeróbka trwała 7 dni ,ktoś powie dlaczego tak długo skoro gdzieś tam przerabiają 7 godzin ...........bo właśnie chodzi o tą dokładność wykonania i tylko i tylko na maglownicy orginalnej nie na jakimś oplu ,plastiki można pociąć i pokleić ,instalacje polutować skrzynkę przenieść na druga strone (jak ktoś się uprze 100 przewodów do lutowania),ale jak chłop się rozbije to go niepokleisz ani nie polutujesz!!!!!!!!!

    Myślę jednak że takie przeróbki jak filander ,passat,bmw,audi od 98-2005 są słabe i mało "zesekjonowane" prawdziwym wyczynem jest przerobić np.audi a6 w starej pace (cygaro) zajeło mi to 5 miesiecy albo volvo s40,peugeat 406 stary takich samochodów niepowinno sie przerabiać(ale klijent chce!!!!!).............

    Jesli chcecie coś przerobić piszcie na pw!!!!!!!!!

    pozdro rox..............
  • #21
    sentcar
    Level 16  
    stary freelander jest jednym z najprostszych aut do przelozenia kierownicy ( nie mylic z przerobieniem an europe ) deska zostaje , elektryka tez , fotele . idzie drugi magiel , nagrzewnica i lampy . wspornik kierownicy mozna latwo przelozyc , grodz idzie dostosowac .
  • #22
    mrcn1
    Level 12  
    Freelander wcale najprostszy w przekładce nie jest- to wyzwanie dla ludzi chcących zrobić coś z niczego:). Jedyną dostępną częścią wymienianą podczas przekładki jest układ kierowniczy ( pisze o oryginalnym LR, nie maglu z astry) reszta to klejenie, spawanie, lutowanie, łączenie i kombinowanie. Zajmuję się przekładkami aut z uk ale freelandera robię niechętnie przede wszystkim ze względu na znikomą dostępność części, poza układem kierowniczym zdobycie pozostałych gratów takich jak chociażby chłodniczka/skraplacz klimatyzacji, mechanizm wycieraczek, wentylator nawiewu, pedały jest dość ciężkie. Da się to wszystko poprzerabiać ale wg mnie to nie to...
  • #23
    rox1
    Level 18  
    według mnie też ale co zrobić......trza kleić ...............

    pozdro rox..........
  • #24
    wodawoda
    Level 13  
    szczesnyLR wrote:
    grodzie LHD i RHD są lustrzanym odbiciem
    wyjaśniłem ? :D

    I co z tego?
    Żadna z nich nie jest symetryczna, wiec co Ci przeszkadza przeniesienie wsporników z prawa na lewo, o jakiej symetrii piszesz?.
  • #25
    bartycho2038
    Level 9  
    a ja mam jeszcze jedno pytanie... Przerobiłem land rovera wszystko działa tylko nie wiem jak przerobić puszkę klimatyzacji ... Szukałem wszędzie i nigdzie nie ma ... a na allegro europejskiej puszki nie ma nigdzie

    a wygląda to tak (to jest angielska )
  • #26
    rox1
    Level 18  
    Witam............puszke kolego to trza przerabiać z "fantazją" czyli wszystko co było od strony sciany w angliku musisz mieć z drugiej w europie ,brzeszczot w dłoń albo kontówka i jazda z tym plastikiem ,kilka lasek kleju na gorąco i maty do wygłuszeń (są ogólnie dostepne w sklepach lakierniczych),a jesli nie masz na tyle fantazji to śą ludzie którzy ci to przerobią ..............

    pozdro rox..........
  • #27
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A później takie auto pocięte, posmarkane, sztukowane, klejone na kit i gumę do żucia ma się prawidłowo zachowywać i jeździć bezawaryjnie? I oczywiście BEZPIECZNIE! Czego to polaczki nie zrobią, byle tylko mieć FURĘ na pokaz...
  • #28
    carrot
    Moderator of Cars
    Jednym z nielicznych samochodów, które można przerobić bez żadnej rzeźby, cięcia, spawania itd jest Vauxhall master, czyli Renault master, ma symetryczną gródź, więc kwestia przełożenia pedaliery to 8 śrób, kokpit jest symetryczny, zegary lądują w miejsce schowka i vice-versa, wsporniki kolumny kierowniczej są dwa, wystarczy ją przekręcić na drugą stronę, nagrzewnica jest na środku i nie dam sobie głowy uciąć czy nie jest czasem symetryczna. Do wymiany mamy zatem tylko wiązkę, maglownicę, przewody hamulcowe i wspomagania. Jedyny mankament takiej przeróbki będzie taki, że boczne drzwi odsuwane będą z lewej strony.

    Natomiast takie rzeźbienie freelandera, do którego w dodatku ciężko dokupić jakiekolwiek szpeja to dla mnie nieporozumienie
  • #29
    bartycho2038
    Level 9  
    Błążej Auto jest 100% sprawny mój znajomy miał wypadek freelanderem przerobionym aucie dużo się nie stało (wgniecione drzwi , maska itd) a drugie auto które przywaiło w landrowera poszło do kasacji makabra całe rozwalone (chyba hyuanday (czy jak to sie pisze) 2008 rok!! Więc nie wypowiadaj się jak się na tym nie znasz !!! Zresztą wyobrażam sobie twoje auto...
  • #30
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wiesz :bartycho2038, ty może zacznij się wypowiadać, jak poznasz tajniki posługiwania się językiem polskim, to raz. Dwa, nie musisz sobie wyobrażać mojego auta - zwykła NIEPRZERABIANA osobówka, w której WSZYSTKO jest sprawne, a nie poklejone na klej na gorąco, trzymające się na matach i druciarstwie. I widziałem kilka aut przerobionych twoją metodą - ma być jak najtaniej, ale efekt musi być zaj**isty. Dziwnym trafem, każdy z ich właścicieli najchętniej by się tego czegoś pozbył. Ciekawe dlaczego...