Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Kadett 1.4 wywala mi bezpiecznik dmuchawy

marek_kobra 30 Dec 2008 17:22 3153 11
  • #1
    marek_kobra
    Level 10  
    Witam ,
    tym razem mam taki problem w powyższym samochodzie .
    Pewnego dnia podczas jazdy samochodem chciałem sobie włączyć dmuchawe (nawiew) włączyłem na pierwszy zakres i bezpiecznik mi wywaliło,
    Gdy zajechałem do domu wymieniłem bezpiecznik na nowy , włączyłem stacyjke i przy przekręceniu włącznika wentylatora to samo bezpiecznik mi wywaliło..
    Przed tym wszytkim miałem takie zdarzenie , że pożyczyłem auto bratu, ten miał włączone radio i Cb radio i spod bezpieczników zaczeło mu się dymić ..Radio spalone, założyłem nowe i działa , tylko nie moge poradzić sobie z tym wentylatorem..
    CO może byc winne ??
    i gdzie szukać tej usterki ??
  • #2
    Krzysi0
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wyjmij bezpieczniki i obejżyj je z tyłu. Dziwie się że nie sprawdziłeś tego skoro sam napisałeś że dymiło się. Gdzieś instalacja musi byc przysmażona
  • #3
    marek_kobra
    Level 10  
    Wyjołem całą skrzynke z bezpiecznikami, i sprawdziłem przewody czy nie sa urwane itd. i wszystko jest OK Dobre
  • #4
    andrzej0769
    Level 19  
    Prawdopodobnie silniczek dmuchawy z przodu pod maską,koło silniczka wycieraczek,powodzenia.
  • #5
    marek_kobra
    Level 10  
    Silniczek raczej nie, bo jak przekręcam wolno to słychać jak sie zaczyna kręcić, a jak szybko na pełny zakres to odrazu wywala , a czasami to nawet nie zdarzy się obrucić dmuchawa..
  • #6
    andrzej0769
    Level 19  
    Tym bardziej wygląda że to przegrzany silniczek lub zatarty.
  • #7
    marek_kobra
    Level 10  
    A gdzie znajduje się w kadecie ten silniczek od wentylatora??
  • #8
    rico37p
    Level 28  
    Z przodu na podszybiu. Jaki bezpiecznik wkładasz, bo może za mały, powinien być 20A (żółty).
  • #9
    Krzysi0
    VIP Meritorious for electroda.pl
    dostęp do silniczka jest takiw miare fajny
    trzeba odkręcić i zdjąć wycieraczki, potem odkrecić plastiki oraz zdjąć osłone. Będzie widać już silnik dmuchawy. Przymocowany z tego co pamiętam jest na 2 wkrętach.
  • #10
    andrzej0769
    Level 19  
    Jak się tam dostaniesz nie musisz wszystkiego wykręcać bo śruby mogą się ukręcić.Wystarczy po obu stronach silnika odchylić dwa szerokie zatrzaski i wyjdzie cała góra z silnikiem,uzwojenie silnika widoczne bez jego rozbierania.
  • #11
    Staszek49
    Level 35  
    Miałem podobne przypadek w "kadeciku", ale w moim zatarł się silnik dmuchawy tj. oś silnika kręciła się bardzo ciężko i "wywalało" bezpiecznik. Później doszło do tego, że oś wirnika kręciła się razem z ułożyskowaniem, następstwem czego było zupełne zablokowanie silnika dmuchawy i palenie kolejnych bezpieczników. O ile nie spaliło się uzwojenie silnika to po jego rozebraniu i przesmarowaniu ( w zasadzie łożysk tzw. suchych nie smaruje się) można pobawić się z jego uruchomieniem a jak nie to tylko wymiana np. na używkę.
  • #12
    marek_kobra
    Level 10  
    Dzięki Kolegą za wszytkie posty,
    w poniedziałek biore się za rozbieranie i naprawe tej usterki, bo zimą nie idzie ujechać bez dmuchawy, szyby zaraz zaparowane ..
    dzięki wielkie
    PS: Po usunięciu usterki dam znać co tam było do zrobienia.