Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Rover 1.4 uszkodzona uszczelka pod głowicą

30 Gru 2008 20:39 6617 20
  • Poziom 9  
    Kupiłem poldka okazało się że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą. Mam na oku inny silnik z przebiegiem 70000km.Czy ktoś doradzi co robić remont starego i cena kupna silnika są podobne.
  • Poziom 16  
    jak zrobisz remont swojego to bedziesz wiedzial co masz zrobione a uzywany silnik to uzywany
  • Poziom 9  
    Tak tylko jak go kupowałem to chodziło wszystko fajnie w połowie drogi okazało się że temperatura nic nie pokazuje a jak zajechałem to płe=ynu w zbiorniczku nie było wiec mogłem go przegrzać.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Coś musiało być nie tak ponieważ mechanik powiedział że kostka była zdjęta z czujnika
  • Poziom 16  
    a ile tego plynu brakowalo?
  • Poziom 9  
    Dolałem w domu 2 litry i było mało
  • Poziom 17  
    Mówisz, że mechanik oceniał zdaj się na jego opinię. Jesli jest to mechanik który wie co robi to napewno Ci mądrze doradzi. Przyjmując, że stan silnika jest OK to naprawa samej głowicy na pewno się opłaci. Przy tym wskazane jest wyrównać płaszczyznę głowicy i dotrzeć (chociaż) zawory a to nie jest aż tak znaczący koszt. Przy wymianie silnika jest ta niepewność, w jakim stanie on jest i dopiero uruchomienie daje ostateczną odpowiedź.
  • Poziom 9  
    Ale do końca chodził super miał niezłego powera noi zajechałem do mechanika w płynie był olej a jak był zimny to nie chciał zapalać

    Dodano po 5 [minuty]:

    Tylko że po rozebraniu okazało się ze uszczelka jest świezo wymieniona i w żadnym stopniu nie uszkodzona jedną stroną głowica była bardzo mocno dokręcona widać rowki
  • Poziom 16  
    to trzeba bylo odrazu tak napisac
    skoro masz drugi silnik 70 000km przebiegu a ten mogl juz rowno dostac to na twoim miejscu bez zastanowienia kupuje drugi silnik albo bym pojechal do tego co ci sprzedal poldka i na dzien dobry spuscil mu wpier...
    1.a czy jak kupywales poldka to chociaz sprawdziles stan oleju
    2.czy moze jadac nim to cala droge pedal gazu w podlodze
  • Poziom 9  
    Olej naszczęście sprawdziłem było ok Pedału nie wciskałem bardzo bo było slizko.

    Dodano po 1 [minuty]:

    To mnie zastanawia czemu był tak mocne ten silnik do końca?Przebieg tego poldka to 185000km
  • Poziom 16  
    to czyli juz masz rozebrane wszystko? sprawdz stan gładzi cylindrowej i przyjrzyj sie calej powierzchni cylindra jesli jest dobra i nie ma duzych progów to mozna bylo by sie skusic na sprawdzenie i remont samej glowicy
  • Poziom 9  
    Dół raczej wygląda oki tylko podobno są też spore luzy na zaworach i za bardzo były przekręcone szpilki

    Dodano po 4 [minuty]:

    A jeśli był robiony to głowica mogła być już kilka razy planowana
  • Poziom 16  
    oddaj glowice do sprawdzenia na szczelnosc i do planowania wymien uszczelniacze sprawdz prowadnice i podocieraj zawory poskladaj wszystko do kupy odpal i módl sie żeby blok byl w porzadku
  • Poziom 9  
    Oki dzieki prześpie się z tym probkemem
  • Poziom 16  
    chyba ze wolisz drugi silnik wrzucic profesjonalny remont glowicy to nie lada koszt a warto zrobic wszystko a jak masz drugi silnik ktory sprawdzisz jeszcze w aucie to bylo by duzo lepiej
  • Poziom 19  
    Panowie!!! Dlaczego z prostej sprawy jaką jest uszczelka pod głowicą wychodzi prawie remont kapitalny silnika. to są bardzo dobre silniki jedyną wadą jaką mają to pompa wodna która przecieka i uszczelka pod głowicą jest tego nastepstwem. te silniki bez problemu kręcą po 200000 km i zadnych luzów na prowadnicach nigdy nie miałem. zrobiłem takich uszczelek ze 20 i zawsze tylko było planowanie głowicy i nowa uszczelka. sam mam MG ZS z silnikiem 1.8 to jest dokładnie ta sama konstrukcja i przy 80000 km padła mi uszczelka. wymieniłem i autko smiga jak nowe. nawet grama wody nie dolałem przez ostatnie 1,5 roku. Tobie tez radze zrobić to samo chyba ze autko jest na gazie to w tedy lepiej jest zregenerować ją cała
  • Poziom 16  
    a kolega aarti7 dolal 2 litry i bylo malo mial wode w oleju no i sam zasugerowal zmiane silnika
  • Poziom 19  
    Jak dla mnie to jeśli w drugim silniku nie była robiona uszczelka to za jakieś pare tysiecy bedzie i sprawa zatoczy koło. 70000- 80000 km to nalezy sie spodziewać ze uszczeleczka poleci. nie ma różnicy czy to jest 1.4 1.6 1.8 tyle wytrzymują i juz.
    A jaki typ uszczelki zastosujesz?? blaszaną (oryginał) czy tradycyjny zamiennik
  • Poziom 22  
    Nie wszyscy umieją naprawiać te silniki ,nie umiejętny montaż i demontaż głowicy może prowadzić do jej skrzywienia.
  • Poziom 19  
    Tu sie zgodze z kolegą JurkiemN
  • Poziom 16  
    kolego aarti7 oddaj głowice do sprawdzenia i weryfikacji czy nadaje sie jeszcze do montazu wtedy bedziesz wiedzial na czym stoisz
  • Poziom 16  
    Koledzy mają rację nie wszyscy mechanicy radzą sobie z tymi silnikami ,dobrze wymieniona uszczelka starcza na około 80 tyś dużo zależy od stylu jazdy jakości uszczelki no i mechanika. Gaz też skraca żywotność uszczelki (u mnie wytrzymała 70tyś.). Po doświadczeniach własnych i moich kolegów którzy naprawiali uszczelkę w Poldku 1.4 ,przestałem liczyć na mechaników i robię to sam. Poprostu mechaników jest mnóstwo ,ale dobrych bardzo mało.