Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio '98, inst. sekwencyjna, przerywa i gaśnie.

brownnoiser 31 Gru 2008 10:41 3526 19
  • #1 31 Gru 2008 10:41
    brownnoiser
    Poziom 9  

    Witam
    Jakieś 2 miesiące temu założyłem do Renault Clio 1.2 z 1998 roku instalację LPG, sekwencyjną. Problem po 12 wizytach w serwisie nie został rozwiązany a ja już straciłem nadzieję... Samochód na wolnych obrotach strasznie przerywa (faluje), dławi się i często gaśnie (w międzyczasie przełącza się sam na benzynę i znowu na gaz). Dzieje się tak np. przy postoju na światłach lub czasami nawet przy redukcji biegu. Nie pomogły żadne regulacje więc wymienili mi reduktor (Alaska) to również nie przyniosło rezultatów. Czyszczony był silniczek krokowy, zmieniłem kable i świece i nic. W serwisie po regulacji samochód pracuje normalnie a po przejechaniu ok 10 km znowu zaczyna "wariować". Winą obarczano też zbyt dużą średnicę dyszek ale okazało się, że założone są najmniejsze z produkowanych. Poza złą pracą na wolnych obrotach wszystko jest ok a na benzynie nie występują żadne tego typu objawy. Z góry dzięki za jakieś sugestie lub ew. polecenie jakiegoś porządnego warsztatu, w którym ktoś się tego podejmie i poradzi sobie z tym(okolice Bielska-białej, ew. Krakowa).
    pozdrawiam

    0 19
  • #2 31 Gru 2008 14:53
    dariusz105
    Poziom 26  

    napisz jaka to instalacja i wtryski oraz jesli jest mozliwosc zrzuty z kompa gazownika.ostatecznoscia jest zdiecie instalacji jesli zaklad nie doprowadzi jej do porzadku choc mam nadzieje da sie tego uniknac

    0
  • #3 31 Gru 2008 16:31
    brownnoiser
    Poziom 9  

    Co do instalacji to tyle wyczytałem z książeczki serwisowej:
    - reduktor Alaska
    -zbiornik 580/200
    -układ sterujący STAG-200
    Niestety nie wpisali nic na temat listwy wtryskowej.

    Z wyciągu świadectwa homologacji:
    wielozawór - Tomassetto
    zawór tankowania - Tomassetto
    CO/HC przy prędkości biegu jałowego(%/ppm): 0,12 ; 41
    CO/HC przy powdwyższonej prędkości obrotowej biegu jałowego: 0,05 ; 19
    Wskaźnik nadmiaru powietrza odpowiednio: 1,012 0,998

    Nie wiem wiele więcej, pojadę po Nowym Roku to może mnie oświecą bo nie znam się na tym zupełnie. Dodam jeszcze, że raz po kolejnej regulacji kiedy to umówili mnie już na wymianę reduktora mechanik podniósł taką prostą na wykresie (chyba ilość gazu? na pionowej osi było napisane mnożnik) na moje oko dwukrotnie efektem tego było to, że kiedy samochód się porządnie zagrzał przestawał przerywać na wolnych obrotach i ogólnie falowanie na zimnym silniku było na tyle małe, że było do wytrzymania. Niestety po wymianie reduktora regulował to znowu ktoś inny i pogorszył tylko sytuację, prosiłem żeby tą krzywą podniósł nieco wyżej ale niestety nie miał poważania do moich sugestii.
    Co do ściągnięcia instalacji to mówisz o całkowitym jej zlikwidowaniu? Czyli wydane 2500zł pójdą w błoto? Mógłbyś mi dokładnie napisać o co mam poprosić mechanika, o jakie dane? Z góry dzięki.
    pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #5 31 Gru 2008 17:31
    teges

    Poziom 21  

    Witam. W Renult Clio są bardzo krótkie czasy wtrysku benzyny i dlatego ten samochód wymaga odpowiedniego doboru elementów instalacji gazowej.I tak po kolei jeśli założony został Stag 200/4 to niech już zostanie nic nie wiem jaka jest listwa wtryskowa przypuszczam że Valtek 3 omy ijeśli tak to niestety do wymiany najlepiej na Matrixa lub Magic jet, dysze 1.0 są dostępne w hurtowniach.Reduktor Alaska może zostać ciśnienie 1.10-1.16 następnie skalibrować sterownik i zrobić mapy na trasie.Podczas kalibracji tak dobierać dysze i ciśnienie aby mnożnik był ok 1.05 - 1.10.

    0
  • #6 01 Sty 2009 19:27
    dariusz105
    Poziom 26  

    opisz jak wygladzja wtryski i jaki maja kolor.u gazownika na kompie odczytaj czasy wtrysku to wiele wyjasni.jako ostatecznosc podalem demontaz instalacji i wowczas zaklad zwraca cala kase.jesli chcesz podaj adres podesle instrukcje twojej instalki

    0
  • #7 06 Sty 2009 16:38
    brownnoiser
    Poziom 9  

    Witam ponownie. Byłem dzisiaj w serwisie po raz kolejny bo stwierdziłem, że zanim stracę gwarancję jadąc do innego zakładu wykorzystam wszystkie możliwości. No i Panowie twierdzą, że winne są zawory, które mam prawdopodobnie rozregulowane. Jutro jadę na regulację i się okaże. Listwę wtryskową mam Rail 3 Ohmy i mechanik twierdzi, że stag 200 pracuje tylko na listwie 3 ohmowej i że na powyżej proponowanych nie będzie działać (właściwie to się z nim o to pokłóciłem i jeśli regulacja nie pomoże to jadę na wymianę tej listwy). Jeśli chodzi o czasy wtrysku to mi tylko odbełkotał obrażony, że on ustawia to tak, że daje chyba 3ms na Pb przy pracy na PB i ustawia tak samo przy pracy na gazie. Mnożnik mam około 1,3, średnicę dyszek 1,6. Po dzisiejszej jego regulacji silnik już nawet nie faluje na wolnych obrotach tylko od razu gaśnie. Ma ktoś może jeszcze jakieś argumenty, które mógłbym jutro wytoczyć bo jestem prawie pewien że regulacja zaworów nic nie da. Z góry dzięki.

    0
  • #8 06 Sty 2009 22:02
    dariusz105
    Poziom 26  

    jesli samochod nie dziala prawidlowo jest to niezgodne z umowa i masz prawo zarzadac zwrotu pieniedzy i demontazu instalacji.masz wygrane w sadzie.jest to tylko argument majacy utemperowac zapedy gazownika.czerwone waltki pracuja poprawnie powyzej 3.5ms. co do wspolpracy z innymi wtryskami zarzadaj otwarcia zakladki wtryski w programie do ustawiania instalacji,jest tam calkiem dluga lista obslugiwanych wtryskow kturej gazownik nie podwarzy(pominac wtryski 1 om obslugiwane przez staga 300)wtryski MJ nie sa jeszcze na liscie choc sa obslugiwane.foto pokazujace dokladnie miejsce wiercena kolektora bylo by baaaaaaardzo pomocne.

    0
  • #9 06 Sty 2009 22:56
    bartek_j
    Poziom 35  

    Jeżeli na wolnych obrotach przełącza samo gaz-benzyna to pewnie temperatura reduktora spada. Winne nieprawidłowe wpięcie reduktora w instalację chłodzenia.
    Musiał byś się podłaczyć do sterownika i zrobic screenshota ustawień mapy / mnożnika albo zarządać tego od gazowników. Na tej podstawie można będzie powiedzieć czy kompletacja instalacji jest poprawna.

    0
  • #10 07 Sty 2009 17:03
    brownnoiser
    Poziom 9  

    Na wolnych obrotach przełącza na Pb raczej dlatego, że sterownik jest tak zaprogramowany by automatycznie przełączyć na paliwo jeżeli obroty spadną poniżej jakieś wartości( a tutaj samochód się dławi i obroty spadają praktycznie do zera). Dzisiaj byłem regulować zawory i oczywiście nic to nie pomogło, w warsztacie powiedzieli mi że nie było tak źle z tymi zaworami i raczej one nie miały na nic wpływu. Jutro jadę do gazownika i będę domagał się zmiany listwy wtryskowej na Magic jet 1,8 Ohm bo na stronie dealera przeczytałem, że 1 Ohmowy matrix po 2 miesiącach przy sterowniku stag-200 wysiądzie. Wie ktoś może czy jest możliwe żeby w Renault Clio z 1998 roku czas wtrysku paliwa mógł być poniżej 3 ms ? Zastanawiam się czy może to być wina czasu wtrysku czy może poprostu sama listwa jest uszkodzona. Znalazłem na forum taką odpowiedź na podobny problem:


    " Proponuję sprawdzić szczelność wtryskiwaczy.
    Miałem podobny problem z wolnymi obrotami na gazie ( wtrysk z kompem Agis ). Obroty falowały w zakresie od prawie zgaśnięcia do 1000. Na benzynie praca idealna 750 obr. Gazownicy wyprawiali cuda, programowali centralkę w lewo i w prawo. Nic nie pomagało. Któregoś razu podsunąłem im myśl, ze może jest problem, z którymś wtryskiem. I to był strzał w dychę. okazało się, że nie domykają sie 2 z 4 wtryskiwaczy. Rezultatem tego było ciągłe podawanie niewielkiej ilości gaz na dwa cylindry. Sonda wykrywała zbyt bogata mieszankę, komp skracał czas wtrysku i uchylał bardziej silnik krokowy, żeby dać więcej powietrza i poprawić skład mieszanki. Obroty podnosiły się, komp wprowadzał korektę i je obniżał obroty spadały ale rozjeżdżał się składa mieszanki. I tak w kółko. Po wymianie wtrysków, stabilne wolne obroty na poziomie takim jak na benzynie."

    0
  • #11 08 Sty 2009 10:29
    dariusz105
    Poziom 26  

    no wiec co do puszczajacych wtryskow jest taka mozliwosc choc myslalem ze po tylu wizytach listwa byla zmieniana kilka razy.szczelnosc mozesz sprawdzic sam zdejmujac przewody z wtryskow i po posmarowaniu mydlinami obserwujac cz nie puszczaja baniek.jesli chodzi o matrixa to bardzo dobre wtryski i nie wystepuja jako 1om wiec cos zle przeczytales.jak najbardziej beda pracowaly z sagiem 200 choc cena nie jest zachecajaca.

    0
  • #12 08 Sty 2009 21:43
    brownnoiser
    Poziom 9  

    Byłem dzisiaj na kolejnej regulacji i o dziwo samochód zaczął pracować prawidłowo. Przejechałem 50 km i nadal wszystko bez zająknięcia. Niestety postał 3 godz. i znowu to samo. W poniedziałek jadę na wymianę listwy wtryskowej ale już sam nie wiem czy to jej wina bo mam wrażenie że ten sterownik nie trzyma ustawień. Jest to możliwe?

    0
  • #13 08 Sty 2009 22:19
    dariusz105
    Poziom 26  

    reset sterownika jest mozliwy jednak utracil by on wszystkie ustawienia.moze monter pamieta jakie byly czasy wtrysku na wolnych gdy chodzil prawidlowo i czy ulegly aktualnie zmianie?

    0
  • #14 09 Sty 2009 17:18
    brownnoiser
    Poziom 9  

    Witam. Dzięki z poprzednie rady i sugestie. Dzisiaj zauważyłem rzecz, która może być kluczowa w moim problemie. Kiedy samochód strasznie przerywa na wolnych obrotach i gaśnie zauważyłem, że przy jeździe i dodawaniu gazu coś strasznie bzyczy pod maską, kiedy zdejmę nogę z gazu bzyczenie znika. Po przejechaniu dzisiaj kilkunastu kilometrów bzyczenie nagle się skończyło i samochód zaczął pracować idealnie. Potem postał kilka godzin i po odpaleniu znowu przy dodawaniu gazu zaczął bzyczeć pod maską i falować na wolnych obrotach i po jakimś czasie znowu ucichło i przestał falować( nie jest to takie lekkie bzyczenie jak ma to miejsce po przełączeniu na gaz i na wolnych obrotach nie występuje). Może to coś komuś powie? Z góry dzięki za info.

    0
  • #15 09 Sty 2009 18:50
    dariusz105
    Poziom 26  

    w fazie"docierania"reduktora czasem pojawia sie dzwiek podobny do wycia foki.jesli ten dzwiek to jakis swist moze to swiadczyc o otwarciu zaworu bezpieczenstwa w reduktorze.gdyby tak bylo i wylot byl polaczony z kolektorem zaleje gazem silnik.drugi reduktor i ta sama usterka to malo prawdopodobne.idealnie gdybys w trakcie wystepowania problemu pojechal do zakladu

    0
  • #16 09 Sty 2009 20:11
    brownnoiser
    Poziom 9  

    Nie jest to świst ale taki terkot o dość wysokiej częstotliwości. Na wolnych obrotach jak stoję w warsztacie to nie występuje, natomiast objawia się to dławieniem silnika i falowaniem. Terkot pojawia się przy dodawaniu gazu w czasie jazdy. Po jakimś czasie ustaje i samochód zaczyna pracować prawidłowo na wolnych obrotach. W poniedziałek pojadę na wymianę listwy, mam nadzieję, że w serwisie AC Autogaz zgodzą się na zamontowanie magic jeta bo mój gazownik uzależnił od tego montaż tej listwy, a do tego piątku mieli przestój i nie było z nimi kontaktu. Jego zdaniem spali on sterownik stag-200... Z drugiej strony na tej listwie Rail 3 Ohm, którą mam zamontowaną są momenty,że chodzi prawidłowo - po ustaniu terkotu pod maską (chyba wtryskiwacze) aż do dłuższego przestoju i całkowitego wystygnięcia silnika. Czasy wtrysku mam ok 2,6 - 2,7 ms - ostatnio przyuważyłem, wcześniej były trochę większe (2,8-3,0) ale gość coś pokręcił przy reduktorze (pewnie zwiększył ciśnienie) i się nieco obniżyły.

    0
  • #17 10 Sty 2009 13:21
    dariusz105
    Poziom 26  

    zrudlo dzwieku tylko ty mozesz zlokalizowac podczas gdy wystepuje.nie oficjalnie dwusetki chodza z magic jet ale komp powinien byc w chlodnym miejscu.czas wtrysku na podstawie ktorego dobiera sie listwe to czas wtrysku benzyny na benzynie nie na gazie

    0
  • #18 13 Sty 2009 12:33
    brownnoiser
    Poziom 9  

    Witam. No i doczekałem się nowej listwy wtryskowej. Założyli mi Magic Jeta i wszystko działa bez zarzutów. Zniknął terkot, samochód pracuje stabilnie ale...Okazało się, że nie zamówili odpowiednich dysz do tej listwy i mam obecnie założone za duże. Skutkiem tego jest zbyt mały mnożnik (grubo poniżej 1). Jestem umówiony na piątek na wymianę tych dysz, ale wszystko działa jak nigdy i boję się, że przy tej wymianie znowu coś popsują. Czy zbyt mały mnożnik może spowodować jakieś uszkodzenia bo najchętniej zostawiłbym to tak jak jest?

    0
  • Pomocny post
    #19 13 Sty 2009 19:54
    dariusz105
    Poziom 26  

    niski mnoznik stosuje sie tylko w specjalnych przypadkach i jesli nie wystepuje taka potrzeba powinien byc w okolicach 1.minimalny czas pracy tych wtryskow(czas wtrysku gazu)nie powinien schodzic ponizej 2ms.jesli dysze sa za duze lutuje sie je i rozwierca na potrzebny rozmiar.

    0
  • #20 24 Sty 2009 13:11
    brownnoiser
    Poziom 9  

    Dysze zmienione, wszystko w normie, samochód działa bez zarzutu. Wielkie dzięki za wszystkie sugestie, gdyby nie to forum nie upierałbym się tak przy wymianie listwy wtryskowej, gazownik kazałby mi wymienić pół samochodu zanim by do tego doszedł. Jeszcze raz dzięki.

    0