Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FIAT PANDA II mrugają zegary

31 Dec 2008 11:09 2111 5
  • Level 10  
    witam
    mam nastepujacy problem
    w mojej pandzie fabrycznie nie było wspomagania. dokupilem wiec uzywane na allegro, ale od czasu zamontowania zaczely mi mrugac cyferki na liczniku.
    Instalacje w aucie mialem - wystarczylo podpiac i wszystko hula,wlasnie tylko poza tym wqrzajacym mruganiem i kontrolką od wspomagania ktora rowniez sie nie swieci- mimo ze samo wspomaganie działa.

    byłem z tym w serwisie fiata -powiedzieli ze jesli cos jest dołożone poza fabryką -to tak się własnie dzieje bo komputer auta nie ma tego dodatkowego urządzenia wprogramowanego. Rozwiązaniem jest zakup nowego komputera (co jest oczywiscie nieoplacalne) - a malo tego- nie potrafili mi zagwarantować ze to co ewewntualnie zamówią także będzie działać. Ich komputer diagnostyczny nie poradził sobie z problemem - moze skasowac bledy ale przeprogramowac jednostkę w samochodzie juz nie.

    na forum ktos juz mial podobny przypadek - forumowicze pisali cos o examinerze, narzedziu serwisowym fiata.

    czy jest jakis inny sposob na rozwiazanie problemu? ewent gdzie (najchetniej w zachodniopomorskim) moge wykonac taka usluge?

    pozdro
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 32  
    Na Examinerze jaki był błąd ? Zobacz ładowanie jakie masz , połączenie między body a wskażnikami oraz masy bo w Pandach są leciwe.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 10  
    pande mam od ponad 2 lat. cala akcje ze wspomaganiem przeprowadzilem zaraz po kupnie i do tej pory tak jezdze. ale ze niedlugo bede zmienial auto chcialbym doprowadzic to do porzadku - bo jak wytlumaczyc to zjawisko kupujacemu? mi ono osobiscie nie przeszkadzalo.

    co do polaczenia - fiatowski komputer laczyl sie z moim, ale serwisant nie byl w stanie nic z ta sprawa zrobic. cala inna diagnostyka typu airbag itp byla ok - bledu nie pamietam bo to bylo z 1,5 roku wstecz.

    masa jest ok - polaczenie zostalo wymienione bo bylo w kiepskim stanie, a zrobiono to przed wjazdem do serwisu.
  • Level 20  
    Według mnie trzeba zrobić procedurę proxi przy pomocy egzaminera. Takie przyswojenie wszystkich centralek w sieci can.
  • Level 2  
    witam
    jak ktos juz wczesniej pisal sprawdz napiecie ladowania pod obciazeniem ,czyli przy wl. siwatlach i ruszaniu kierownica (wl wspomaganie). Jedyne wyjscie z sytuacji to chyba bedzie podanie pradu bezposrednio z akumulatora na silnik wspomagania pod kolumna kierownicza (przez bezpiecznik). Wymiana sterownika nic nie pomoze ,poniewaz procedura fiatowska wymaga podania vin i na podstawie jego wysylaja juz zaprogramowany sterownik do auta o dokladnie takiej samej konfiguracji jak stary komputer (ot taka ciekawostka fiatowska). pozdrawiam
  • Level 10  
    w najgorszym razie podepne to przez przekaznik - ale troche zabawy bedzie bo dodatkowo na konsoli jest przelacznik ktory wlacza "dodatkowe wspomaganie" dla slabeuszy :-)

    wszystko to dziala poza tym denerwujacym mruganiem i nieswiecaca sie lampką "podwojnego" wspomagania.

    wolalbym to przeprogramowac tak aby dzialalo (bez wymiany kompa)- kto sie tego podejmie? jak pisalem - najchetniej zachodniopomorskie, ewent wlkp.

    ofety na priv