Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan 1,9TDI 110KM 1997r. brak mocy.

31 Gru 2008 17:59 13266 16
  • Poziom 10  
    Witam. Mam szarana i mam problem z mocą silnika,mianowicie ciężko go rozbujać do setki. Skrzynia automat .Kolega ,który robi automaty przejechał się i powiedział że wszystkie biegi pracują prawidłowo.Wcześniej były przypadki ,że czasami nie chciał zapalać,było coś z elektroniką pompy,usterka usunięta. Sprawdziłem działanie zaworów przy turbinie,jest ok.natomiast ciśnienie pomiędzy interkulerem,a kolektorem ssącym wynosi 0,5 bara przy maksymalnych obrotach silnika.
    Silnik na postoju wchodzi na obroty elegancko,a w czasie jazdy muł.
    Pytanie jest takie,czy to elektronika,czy może turbina????
    Przed grzebaniem w elektryce bywało różnie,raz miał buta,a raz nie.
    Z GÓRY DZIĘKUJE ZA SUGESTIE.
  • Poziom 10  
    Szczerze mówiąc to nie brałem tego pod uwagę,bo komp wyświetla brak błędów.
  • Poziom 10  
    Ja mam panowie taki problem i niewiem co z tym zrobic pomozcie mam sharana od roku i na poczatku zdarzalo sie to sporadycznie. Mianowicie to jest tak ze jesli jade na 3 biegu i obroty silnika wejda powyzej 3,5 tys obrotow to wiesza sie turbina. Po wylaczeniu zaplonu dzieje sie to samo. To samo dzieje sie tez na 4 biegu no i na 5 powyzej predkosci 100-110km/h. Nie mozna wtedy autem rozpedzic sie do wiekszych predkosci. Podlaczylem komputer kablem do laptopa i sprawdzilem kody bledow. pokazywalo mi 3 tj. blad 519 (Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym-G71) blad 553 (Przepływomierz masowy powietrza-G70 )i blad 575 (Ciśnienie w kolektorze dolotowym). Pozniej zagladajac pod maske zauwazylem 3 przetarte przewody cisnieniowe. Wymienilem jeden najbardziej dziurawy i znikl blad z przeplywomierzem powietrza i zostaly te 2. Problem z turbina nie zmienil sie czym to moze byc spowodowane z gory dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam. Rece juz mi opadaja gdy chce sie wyprzedzic auto jakies i nagle czujesz jak by cie ktos z tylu za hak zlapal.
  • Poziom 9  
    Mam problem z sharanem 98 110 miga kontrolka świec żarowych totalny brak mocy jak przy zwykłym dieslu i nie wchodzi na maksymalne obroty czy to mogą być świece
  • Poziom 9  
    czy może to być sterownik turbiny???? jutro jadę do mechanika i aż się boję co usłyszę
  • Poziom 27  
    TOMEKH1982 napisał:
    Mam problem z sharanem 98 110 miga kontrolka świec żarowych totalny brak mocy jak przy zwykłym dieslu i nie wchodzi na maksymalne obroty czy to mogą być świece

    najpewniej połączenie ECU-czujnik lub sam czujnik wzniosu iglicy (we wtrysku sterującym)
  • Poziom 20  
    w sharanie 110 ps mogą to być zapieczone kierownice turbiny
  • Poziom 33  
    Czujnik w ecu wariuje. Podejrzeć ciśnienie atmosferyczne, wymienić wężyk w ecu.
  • Poziom 9  
    Byłem u mechanika i powiedział że przewody od turbiny i przepływomierza są uszkodzone więc wymienię i zobaczę mam nadzieje ze to będzie główna przyczyna czy ktoś miał podobny problem wielkie dzięki za te poprzednie wskazówki
  • Poziom 20  
    tak to normalny objaw w starych modelach tdi a najlepiej zacząć od wężyków bo to niewielki koszt a jeżeli widać że są popękane to najlepiej wymienić łącznie z tym do ecu
  • Poziom 33  
    U mnie kolega zjadł zęby na jeżdżeniu po mechanikach, Galaxy AFN, czyli to samo i czujnik ciśnienia atmosferycznego w ECU widział ok. 680 hPa, czyli za nisko. Po otwarciu ECU syknęło ciśnienie, czyli wiadomo było, że wężyk nieszczelny. Po wymianie śmiga aż miło.
  • Poziom 9  
    wymieniłem przewody dalej to samo dzisiaj byłem na kompie i wyszło ze wtrysk sterujący ile może ta cześć kosztować używana z wymiana u mechanika powoli mam dość tego auta zawsze jakiś problem

    Dodano po 9 [minuty]:

    i mam nadzieje ze to będzie to a nie znowu po wymianie wyjdzie ze coś innego
  • Poziom 9  
    Kolego, mam podobny problem z audi a4 1.9 tdi AFN, te same kody błędów, wężyki okej, a przepływomierz mam oryginalny z data 96r. przy obecnym przebiegu 240tys to już będzie jego koniec się domyślam ;) Odezwe się jak go wymienię... Pozdro!
  • Poziom 9  
    Witam.Auto mam już zrobione, problemem nie był wtryskiwacz sterujący jak wyszło na komputerze a przerwany kabelek od czujnika sterownika wtryskiwaczy.Po usunięciu usterki auto odzyskało moc, kontrolka spirali zniknęła, brak błędów a koszt naprawy 60 zł.
  • Poziom 39  
    "Kabelek od czujnika sterownika wtryskiwaczy".
    Co to takiego?