Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Komercjalne wdrożenie zgłoszenia patentowego

ddigital 31 Gru 2008 20:42 2289 17
  • #1
    ddigital
    Poziom 10  
    Wejdę w spółkę umożliwiającą komercjalne wdrożenie lub sprzedam prawa na wyłączność wdrożenia na terenie RP na system i urządzenie jak w zgłoszeniu patentowym P-384396 z dnia 2008.02.05 .

    Streszczenie opisu patentu jest zamieszczone poniżej.
    Pełna kopia wniosku jest dostępna (PDF 335KB) pod adresem: http://www.pelczar.com.pl/AP00108-ALL-LU010208.PDF



    Korespondencje proszę przesyłać na adres AP00108( a t )pelczar.com.pl . Informuję, iż odpowiem tylko na wybrane oferty.

    Streszczenie

    „System i urządzenie umożliwiające powiadomienie operatora pojazdu komunikacji zbiorowej o żądaniu zatrzymania pojazdu na przystanku komunikacyjnym”.

    Przedmiotem wynalazku jest system i urządzenie umożliwiające zdalne powiadomienie operatora pojazdu komunikacji zbiorowej o żądaniu zatrzymania tego pojazdu na przystanku komunikacyjnym przez osobę znajdującą się na tym przystanku.
    Urządzenie będące podmiotem wynalazku składa się z części stacjonarnej [DI] zainstalowanej na infrastrukturze przystanku komunikacyjnego [SA] oraz z części [DR] oddzielonej od infrastruktury przystanku komunikacyjnego [SA]. Medium komunikacyjnym umożliwiającym przesyłanie danych pomiędzy częścią stacjonarną [DI] zainstalowaną na elemencie infastruktury w obszarze [DP(R)] a częścią oddzieloną [DR] znajdującą się na pokładzie pojazdu komunikacji zbiorowej [MV] są fale radiowe o właściwościach podobnych ale nieograniczonych wyłącznie właściwościami fal radiowych pasma ISM.
    Zgłoszenie żądania zatrzymania pojazdu komunikacji zbiorowej [MV] na przystanku komunikacyjnym [SA] przez osobę oczekującą na pojazd komunikacji zbiorowej [MV], odbywa sie poprzez zmianę stanu manipulatora [M(n)] umieszczonego na infrastrukturze przystanku komunikacyjnego [SA] przez osobę [PW] oczekującą na przystanku [SA]. Zmiana stanu manipulatora [M(n)] umieszczonego na infrastrukturze przystanku komunikacyjnego [SA] przez osobę [PW] powoduje aktywację radiowego bloku nadawczego [RI DI TX_ISM] i emisję zmodulowanego sygnału radiowego, w sposób umożliwiający conajmniej zdalne odtworzenie na podstawie wysyłanego sygnału radiowego informacji o zmianie stanu manipulatora [M(n)] umieszczonego na infrastrukturze przystanku komunikacyjnego [SA].
    Żądanie zatrzymania pojazdu [MV] na przystanku komunikacyjnym [SA] zgłaszane jest operatorowi pojazdu komunikacyjnego [MV] przez urządzenie [DR] znajdujące się na pokładzie pojazdu komunikacyjnego [MV] w formie przekazu dźwiękowego lub wizualizacji za pomocą sygnalizatora optycznego.
    Kontaktuj się z ogłoszeniodawcą poprzez Prywatną Wiadomość (ikonka PW).
  • #2
    avatar
    Poziom 35  
    .... nie wiem czy jestem osoba normalnie stapajaca na tym padole ale przeciez juz od paru lat takie urzadzenie jest wprowadzone w wielu malych miejscowosciach zglaszenia zatrzymania sa wysylane przez sms ... do autobusu jak mozna opatentowac cos co juz istnieje i jest uzywane ?
    z tego co wiem to w wiekrzych miastach ten "genialny" pomysl zostal rozwiniety do tego stopnia ze mozna sobie zakupic bilet via sms
  • #3
    gzgzgz
    Poziom 11  
    skoro opatentował urząd to znaczy że jest to coś odmiennego i pewnie działa to na zasadzie fal radiowych ale ja bym się skupił na sensie takiego wynalazku bo według mnie prostym rozwiązaniem byłoby zamontować na przystanku coś na wzór światła jak przy przejściu dla pieszych (działałoby to tak: chcesz jechać to naciskasz na przycisk i koło przystanku świeci się lampa widoczna dla dojeżdżającego autobusu) dobre to byłoby o tyle że nie trzeba by montować drogich odbiorników w KAŻDYM pojeździe jaki przejeżdża do tego przystanku. A w ogóle w tym pomyśle powyżej skąd kierowca ma wiedzieć że dana osoba chce jechać właśnie tam gdzie on jedzie dla przykładu: dojeżdża do przystanku autobus do miejscowości A a gość na przystanku chciał jechać do B a taki autobus dojedzie za 5 minut więc ten do A i tak musi się zatrzymać żeby dowiedzieć się że nikt nie wsiądzie.
    według mnie pomysł wymagałby mocnego dopracowania
  • #5
    mmm777
    Poziom 29  
    Zasadniczo, to w dawnych prymitywnych czasach, gdy chciało się wsiąść do autobusu stojąc na przystanku `na żądanie' - to podnosiło się rękę....




    Cytat:
    Królestwo jego roiło się od maszyn myślących, bo Poleander rozmieszczał je wszędzie, gdzie tylko mógł; nie to, że w obserwatoriach astronomicznych lub w szkołach, ale w kamienie na drogach móżdżki kazał wprawiać elektryczne, które wielkim głosem przechodnia ostrzegały, aby się nie potknął; także w słupy, w mury, w drzewa, aby wszędzie dało się drogi dopytać; podczepiał je chmurom,. żeby obwieszczały z góry deszcz, przydał je górom i dolinom, jednym słowem niepodobna było na Kyberze stąpnąć, aby o rozumną maszynę nie zawadzić.
  • #6
    ddigital
    Poziom 10  
    „avatar”
    System nie wymaga infrastruktury GMS i nie wymaga posiadania telefonu.
    Z użyciem infrastruktury GSM są związane koszty stałe. Dodatkowo system powiadamiania z pojazdów za pomoca GSM/GPRS jest opatentowany co dodatkowo podwyższa koszty stałe.

    „Gzgzgz”
    Problem miejscowości docelowej jest rozwiązany prze kilka przycisków i kodowanie sygnału Jednymi z wielu założeń konstrukcyjnych są:
    (1) Niska cena jednostkowa urządzenia instalowanego na przystanku
    (2) Brak kosztów stałych działania systemu
    (3) Własne zasilanie części urządzenia zainstalowanego na przystanku

    Schemat blokowy prototypu urzadzenia (PDF 131KB) jest dostępny adresem http://www.pelczar.com.pl/00108-BLOCK-0-LU110208.PDF

    „mmm777”
    Jednymi z wielu założeń konstrukcyjnych jest, aby kierowca pojazdu niezależnie od pory dnia i warunków atmosferycznych był powiadamiany o żądaniu zatrzymania z odległości minimum 150m. Powinno to poprawić bezpieczeństwo poprzez ograniczenie gwałtownych hamowań i czy zmiany pasów ruchu.
  • #7
    avatar
    Poziom 35  
    ddigital - wprawiasz mnie w oslupienie - tj moja rozmowa telefoniczna jest opatentowana ? jak dzownie z samochodu ? jakos operatorzy udostepniaja karty sim do takich systemow - np namierzanie pojazdu z gpsu przy pomocy sieci gsm ... ,,, no ale ja nie staram sie obronic tego pomyslu - chce wskazac ze jest on bez sensu - bo juz taki system dziala i sie sprawdza ...
  • #8
    gzgzgz
    Poziom 11  
    ale zanim wyślesz smsa np. w czasie mroźniej zimy to autobus już może przejechać a do tego dochodzi taka kwestia że jak ktoś ma droższy telefon to boi się go nawet wyciągać z kieszeni gdy na przystanku stoi grupa łysych "fanów" sportu w dresach tzw. szafy trzydzwiowe :)
  • #9
    kubus_puchatek
    Poziom 18  
    Poddam pod opatentowanie więc pomysł który pozwala obniżyć koszty sygnalizacji takowej na przystanku do drobnych 200-300 zł.
    ogniwo słoneczne, ostrzegawcza lampa błyskowa w kolorze np zielonym i odbiornik radiowy + dekoder kodu. autobus zaś ma wbudowany nadajnik kodu o niewielkiej mocy, zasięg jakieś 100 m.
    Autobus podjeżdza. Jeśli ktoś wcisnął przycisk to przy zbliżeniu autobusu zaczyna migać ostrzegawcza lampa błyskowa. widoczność nawet w gęstej mgle gwarantowana na jakieś 50 m. Takie coś zamiast wyjechanego systemu po około 1000 na przystanek.

    Dodano po 13 [minuty]:

    ps. dodam do tego pomysłu dowcip.
    Idzie turysta przez targ a góral wydziera się ...Maść na szczury maść na szczury...
    Turysta zdziwiony pyta się ale jak ona działa.
    Góral odpowiada więc że trzeba złapać szczura i posmarować maścią pod ogonem a szczur zdechnie w ciągu tygodnia.
    Turysta na to zdziwiony odpowiada ale jak ja złapię szczura to go po prostu zabiję!!!. A góral na to: ano panocku można i tak a można i tak....
    tak samo jest z tym pomysłem.
  • #10
    ddigital
    Poziom 10  
    "avatar"

    Systemy oparte na GSM sa zabezpieczone wieloma patentami. Czy system nie narusza jakiegoś patentu najlepiej sprawdzić na stronie European Patent Office http://ep.espacenet.com .

    Poniżej zamieszczam kilka linków do European Patent Office związanych pośrednio z tematem.

    Method, device and system for inquiring public bus information
    http://v3.espacenet.com/publicationDetails/biblio?CC=CN&NR=1988688&KC=&FT=E

    Information Transfer Arrangement and Method for Vehicles
    http://v3.espacenet.com/publicationDetails/biblio?CC=US&NR=2008015771&KC=&FT=E

    SYSTEM, METHOD AND APPARATUS FOR IMPROVED TRANSPORTATION MANAGEMENT
    http://v3.espacenet.com/publicationDetails/bi...008113035A1&DB=EPODOC&locale=en_V3&CC=WO&FT=D

    Vehicle driving recorder with GSM network access and its center monitoring software
    http://v3.espacenet.com/publicationDetails/bi...=101110163A&DB=EPODOC&locale=en_V3&CC=CN&FT=D

    "kubus_puchatek"

    System dzialajacy na podobnej zasadzie (aktywny nadajnik na pojezdzie) jest opatentowany US Patent 5,774,072. Dowcip jest OK.

    Dodano po 18 [minuty]:

    "kubus_puchatek"

    Z aktywnym nadajnikiem na pojeździe jest problem w sytuacji, kiedy kilka pojazdów z zamontowanymi nadajnikami znajdzie się blisko siebie. O wiele łatwiej jest zsynchronizować pracę nadajników umieszczonych na stacjonarnym obiekcie, jakim jest przystanek (np. skrzyżowanie z kilkoma przystankami)

    Dodano po 1 [godziny] 34 [minuty]:

    "avatar"

    Poniżej kilka dodatkowych linków.

    Mobile phone equipped bus stop or railway halt has individual number on sign for users to obtain SMS data on approaching trains or buses
    http://v3.espacenet.com/publicationDetails/bi...R=20310081U1&DB=EPODOC&locale=en_V3&CC=DE&FT=

    D

    Driver notification
    http://v3.espacenet.com/publicationDetails/bi...R=2008064420A1&DB=EPODOC&locale=en_V3&CC=US&F

    T=D

    System for identifying the position of a transit vehicle to a passenger using SMS
    http://v3.espacenet.com/publicationDetails/bi...NR=2448672A&DB=EPODOC&locale=en_V3&CC=GB&FT=D

    METHOD FOR PROVIDING CUSTOMIZED INFORMATION FOR USING A PUBLIC TRANSPORTATION SYSTEM
    http://v3.espacenet.com/publicationDetails/bi...R=2604104A1&DB=EPODOC&locale=en_V3&CC=CA&FT=D

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dwa pierwsze linki jeszcze raz:

    http://v3.espacenet.com/publicationDetails/bi...=20310081U1&DB=EPODOC&locale=en_V3&CC=DE&FT=D

    http://v3.espacenet.com/publicationDetails/bi...008064420A1&DB=EPODOC&locale=en_V3&CC=US&FT=D
  • #11
    submariner
    Poziom 32  
    no fajne ale chyba troche na sile , przeciez podswietlony napis i guzik z timerem wystarczy.
  • #12
    bolek
    Specjalista - oświetlenie sceniczne
    ddigital skoro masz już patent, (a na moje oko twój pomysł ma racje bytu) to proponuje osobiście pukać do busiarzy czy MZK. Tutaj może i przypadkiem zaglądnie jakiś busiarz, ale na pewnie nie zakład komunikacyjny
  • #13
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #14
    satgal
    Poziom 40  
    Do tego trzeba dodać że są pasażerowie co się nudzą albo są niecierpliwi na przystanku i co zrobią należy zgadnąć gdy kierowca uzna że ich nie wezmie z jakiegoś powodu gdzie wyładują złość pewnie na tym patencie. Od dawna w W-wie w przystankach są wmontowane urządzenia podające automatycznie nazwę przystanku i wyświetla się to w się autobusie oraz gdy mija przystanek ze zmianą strefy opłat automatycznie przestawia się kasownik biletów.
  • #15
    ddigital
    Poziom 10  
    „Bolek”
    Firmy przewozowe są zbyt rozdrobnione. W Nowosybirsku (z Tomska jest współautor projektu) wdrożenie projektu przejmuje producent wiat przystankowych (duża firma budująca na terenie całej Rosji).

    „Saabotaz”
    W Polsce problemy z urzędnikami oczywiście istnieją, ale na całe szczęście nie dotyczą one zasilania urządzenia na przystanku. Urządzenie jest zaprojektowane, aby zapewnić bezobsługowy 2 letni okres pracy nadajnika na zasilaniu z baterii. Okres ten można wydłużyć do 5 lat stosując dodatkowo „solar cell”.

    Cześć na przystanku jest wandalo odporna. Rekomendowane przyciski są IK10; bateria i elektronika zamontowane są w rurze.

    Moja działalność komercyjna ogranicza się do:
    () rozeznania potencjalnych potrzeb
    () przedstawienia rozwiązania technicznego
    () zabezpieczenia prawnego inwestycji
    () zabezpieczenia rozwiązania technicznego przed błędem prawnym

    „satgal”
    Z jakiegoś powodu projektanci systemu z Warszawy nie uwzględnili możliwości zgłaszaniu zadania zatrzymania przez osobę oczekującą na przystanku. Prawdopodobni przyczyna jest natury zwyczajowej. Prawdopodobnie decydenci uznali że klimat w Polsce na tyle łagodny i wiaty przystankowe nie musza być szczelnie obudowane.
  • #16
    solar1
    Poziom 15  
    Panowie moze przeniesmy ten post do innego dzialu....

    poza tym do wlasciciela patentu - ten pomysl jest totalnie bez sensu ! W polsce juz funkcjonuja takie systemy na bazie sieci gsm i np plus daje do takich systemow karty sim nie wymagajace abonamentu - gsm dziala swietnie w tej konfiguracji
    Ja sam uwazam ze ten system to absurd bo mieszkam w malej miejscowosci i z zasady wiem ze podniesienie reki albo wyskoczenie na droge przed autobusem daje 100% pewnosc ze autobus sie zatrzyma - bez wnikania czy system ma uszkodzony wandalo odporny przycisk czy moze baterii juz brak albo ktos se pozyczyl solara do oswietlenia oczka wodnego z przystanku.....

    btw przycisk wandalo odporny to koszt chyba 40zl/szt w hurcie przy 1000 szt
    ... koszty tego sa ogromne jak dla mnie laika
  • #17
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #18
    ddigital
    Poziom 10  
    "solar1" "Saabotaz"
    Dziekuje za opinie. Opinie na temat propowanego systemu są różne pozytywne jak i negatywne (z przewaga pozytywnych). Ocena wynika z przyjętych załozeń.

    Moim zadaniem jest dotrzec z informacja o produkcie do jak najwiekszej liczby czytelnikow i pokazac alternatywne rozwiazanie problemu.