Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TespolTespol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw polo 1,4d 92r problem z pradem

01 Sty 2009 12:49 2965 9
  • Poziom 2  
    Czy rozładowany nowy aku 60Ah/600A raz na tydzień to normalne ?

    Zacznę od początku, padł mi altek no to oddałem go do warsztatu i ładnie go naprawili. Po prostu działa pięknie, ale raz na tydzień aku padał, mowie sobie pewnie jak jeździłem bez ładowania to aku zajechałem. Wiec kupiłem nowy Centra futura, taki ładny prawie amerykański. Ale problem jest dalej 7-8 dni i aku wyładowany. Wykręciłem altek gdyż zaraz po odpaleniu się nie wzbudzał (znaczy po podłączeniu miernika wskazywał około 12V) dopiero po wciśnięciu gazu do polowy ładowanie było prawidłowe (14,5V). Panowie sprawdzili na maszynie i stwierdzili ze jest ok (dodam fotkę wydruku). A problem jest dalej, nie wiem czy robi jakąś różnice to co jest napisane na tym wydruku ze jakiś tam generic 12V, 50A a ja mam dizelka z aku 60A. Czy mogli mi założyć słabszy regler i to jest przyczyna moich problemów ?



    Vw polo 1,4d 92r problem z pradem

    z góry dziękuje za odpowiedź.
  • TespolTespol
  • Poziom 12  
    Z tego ca na tej fotce masz wynika że faktycznie wszystko ok. z twoim ładowaniem w aucie.Prąd upływu też ok. To o czym piszesz że 12v po uruchomieniu silnika a dopiero po przygazówce więcej, to akurat nie w tym problem. Układ ładowania, wzbudzenia alternatora jest tak skonstruowany że prąd wzb. płynie z akumulatora, przez stacyjkę, lampkę ładowania, regulator do wirnika. Z tego co pamiętam żarówka w lampce ładowania powinna być większej mocy niż pozostałe, zamiast 2W, czyba 3 albo nawet 5, ale praktycznie nikt tego nie pilnuje i o tym nie pamięta i przy pierwszej wymianie wstawia to co ma pod ręką, np 2W, a to potem owocuje wyższą prędkością potrzebną do wzbudzenia. A akumulator pada co tydzień przy normalnej eksploatacji czy po tygodniu postoju?
  • Moderator Samochody
    Dałeś sam alternator do sprawdzenia czy sprawdzana była też instalacja w aucie?
  • TespolTespol
  • Poziom 18  
    Witam.Jeśli jeżdzisz bardzo krótkie dystanse to nie doładuje po rozruchu .
  • Poziom 17  
    Sprawdź upływność prądu na klemach akumulatora w sanie spoczynkowym. I w tym samym miejscu prąd ładowania.
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie. Została tylko do sprawdzenia instalacja w samochodzie. Sprawdź ile pobiera prądu przy wyłączonych odbiornikach. Powinno być mniej niż 0,1 A jak jest wiecej to musisz sprawdzić czy gaśnie ośw. bagażnika i radio.Problemy z wzbudzeniem mogą być skutkiem zaśniedziałego złącza przewodu wzbudzenia. To ten niebieski odchodzacy od alternatora. Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    slawek*2000 napisał:
    A akumulator pada co tydzień przy normalnej eksploatacji czy po tygodniu postoju?


    Jeżdżę dzień w dzień kolo 30km (około 200km tygodniowo). Z normalnym użytkowaniem, znaczy radio trochę dmuchawy i wszystko.

    ociz napisał:
    Dałeś sam alternator do sprawdzenia czy sprawdzana była też instalacja w aucie?


    Tak sam alternator, do reszty nie mam zastrzeżeń. No pomijając kłopoty z akumulatorem.

    WITEK1952 napisał:
    Sprawdź ile pobiera prądu przy wyłączonych odbiornikach.


    Czyli zwykły elektroniczny miernik ustawić na DCA i jeden koniec do plusa w aku a drugi do klemy? Jeśli tak to wskazania były 0.02. O ile dobrze pamiętam.
  • Poziom 9  
    Witam masz kolego 1. uszkodzony alternator na zaciskach akumulatora przy 1000 obr/min musi być 14,2V. 2. zwarcie w instalacji (prztarty kabel, lub cos żle podłączone lub nie wyłączone).Trzeba zapiąć amperomierz i przeszukiwać obwody do skutku. Mam na myśli amperomierz cęgowy, dość czuły. Trochę tożmudna robota. Powodzonka.
  • Poziom 12  
    Od kiedy masz tego diesla ? Bo zwyczajnie nikt na to nie wpadł ,że zeby diesel miał dobre ładowanie to koło pasowe musi być prawie o polowe mniejsze niż w benzynie.Nie zmieniałes ostatnio paska? Wyciągniety pasek jest cieńszy przez co głębiej wchodzi w kolo pasowe altka -powodując jego szybsze obroty. może przez przypadek ktoś ci zamienił koło w serwisie ? W serwisie obroty podaje się bezpośrednio na ośke (zazwyczaj). Dla tego u nich będzie działał . Robie dokladnie te same kilometry co ty i nie wiem co to akumulator.
  • Poziom 2  
    ctr ta napisał:
    Od kiedy masz tego diesla ?


    Kupiłem go we wrześniu a kłopoty zaczęły się jak alternator padł, coś koło końca października. Wcześniej nie było problemu z brakiem prądu. Albo może było cieplej i nie używałem tak np dmuchawy.

    Tak czy inaczej dziękuję za wskazówki i zainteresowanie.