Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

chrysler t & c 97 3,8 podłączenie pod sondę lambda

MIRAS-S 01 Sty 2009 19:48 2365 15
  • #1 01 Sty 2009 19:48
    MIRAS-S
    Poziom 19  

    Witam.Temat dla znawców amerykańców.Gdzie najbliżej silnika podepnę się do kostki aby uzyskać sygnał z sondy aby połączyć go ze sterownikiem gazowym.

    Jest jedna kostka koło przepustnicy która zasila wtryski i z ogólnych oględzin mogą tam być kable z sondy ale nie jestem tego pewien.
    Bezpośrednio do sondy się się podepnę ze względu na ciasnotę w tym miejscu więc szukam wtyczki jak najbliżej akumulatora.

    Sprawdzałem wiązkę z kablami do której wpada wiązka z sądy lambda,które biegną od strony kolektora ssącego i w tej wiązce są następujące kolory kabli;
    1 zielony
    2 zielony z paskiem pomarańczowym jasnym
    3 zielony z paskiem pomarańczowym ciemnym
    4 czarny
    5 czarny z paskiem niebieskim
    6 gruby brązowy

    czy któryś z tych kabli odpowiadają za pracę sondy.
    Pozdrawiam.

    0 15
  • #2 01 Sty 2009 20:14
    virus123456
    Poziom 16  

    a dlaczego nie chcesz zajrzec do schematu?

    0
  • Pomocny post
    #4 01 Sty 2009 23:04
    virus123456
    Poziom 16  

    po polsku schematów chryslera nie spotykałem i nie wiadomo czy w ogóle są. Zresztą jaka jest różnica, w jakim języku jest?
    Jutro ci podrzucę schemat, po angielsku.

    0
  • #7 06 Sty 2009 16:48
    MIRAS-S
    Poziom 19  

    Męczę się z tymi kablami .Na zdjęciu jest kostka z 14 pinami .A drugie przedstawia kable , prawdopodobnie ze sondy.Aby mieć pewność co do kolorów kabli muszę mieć dokładny opis kolorów jakie tam występują bo zakładam ,że w różnych wersjach mogą się niektóre różnić ze względu na wyblaknięcie.
    chrysler t & c 97 3,8 podłączenie pod sondę lambda
    powyżej na zdjęciu rozłożyłem osłonę termiczną i wdać trochę nie wyraźnie
    kable które opisałem w pierwszym poście.

    Poniżej jest kostka która zasila wtryski czy ktoś może potwierdzić ,czy jest tam sygnał z sondy.

    [url=https://obrazki.elektroda.pl/35_1231254399.jpg]chrysler t & c 97 3,8 podłączenie pod sondę lambda[/url

    0
  • #8 06 Sty 2009 17:24
    emeryt2
    Poziom 42  

    Na schemacie w podanym linku , są dwie sondy. Jedna do pinu 30, a druga do pinu 51, ich masa ze sterownika pin nr.27.

    0
  • #9 01 Lut 2010 16:20
    MIRAS-S
    Poziom 19  

    Podłączyłem miernik elektroniczny pod sondę przed katalizatorem ale przy wejściu do ECU i napięcie wskazywało 0,49V na biegu jałowym ale po podniesieniu obrotów oscylowało 0,45-0,50V na benzynie.
    po podłączeniu się ELM pcmscan kody P0171
    P0134

    ELM nadal wskazywał pracę sondy.

    Mam okazję kupić sondę z Mopara o numerze 4686622 z chryslera 2,4 ale prawdopodobnie pochodzi ona za katalizatorem bo jest z gumką osłonową.

    Z pomiarów wynika ,że jest 1voltowa.

    Panowie koledzy czy ta sonda będzie pasować.

    0
  • #10 01 Lut 2010 19:51
    milejow
    Poziom 42  

    Mierzyłeś sondę na gorącym silniku? 2.4-3,3 i 3,8 maja te same sondy.

    0
  • #11 01 Lut 2010 22:17
    MIRAS-S
    Poziom 19  

    Mierzyłem co jakiś czas aż temperatura wzrosła 50st a silnik cały czas pracował także myślę ,że sonda zdążyła się nagrzać a w między czasie przełączałem na gaz czy będzie widoczna zmiana napięcia.Nic się nie zmieniało.

    Tak czy owak ją i tak wymienię być może ma już spory przebieg 180tys.Czy była już zmieniana sonda tego nie wiem.

    Co można jeszcze sprawdzić z sondą aby ją zdiagnozować ,że na 100% jest uszkodzona pytam tak dla wiedzy.

    0
  • #12 18 Mar 2010 21:45
    MIRAS-S
    Poziom 19  

    Sonda została wymieniona na typ ,który jest za katalizatorem oryginalna ngk i czek już nie świeci.
    Próbowałem zrobić pomiar sondy i na mierniku cyfrowym wskazywało 0,46 tak jakby stała w miejscu.
    Dlaczego nie mogę wykonać prawidłowego pomiaru przy ECU.

    0
  • #13 19 Mar 2010 06:22
    emeryt2
    Poziom 42  

    Diagnostyczna za katalizatorem , będzie właśnie oscylować właśnie w granicach 0,40 - 0,50. Przy sprawnym katalizatorze , uszkodzonym podobnie jak pierwsze / szerszy zakres oscylacji/.

    0
  • #15 19 Mar 2010 09:32
    emeryt2
    Poziom 42  

    Kontrolka nie świeci , spalanie w normie , praca silnika prawidłowa - lej benzynę i do "przodu".

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo