Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw sharan 1.9tdi 110km, spadek mocy ale nie tryb awaryjny

kamilmkm 01 Jan 2009 21:57 38626 14
  • #1
    kamilmkm
    Level 10  
    Witam

    Na wstepie z gory przepraszam ze zakladam nowy temat ale juz od kilku dni przegladam neta w poszukiwaniu rozwiazania mojego problemu ale niestety bezskutecznie.

    posiadam sharana 1,9tdi 110km, rok 1999

    mam problem z moca silnika, od 2900 obrotow autku tak jakby ubywa kilkanascie konikow ale nie jest to tryb awaryjny, nigdy go nie mialem, kiedy bym nie jechal zawsze po przekroczeniu tych 2900 obrotow (do 2900 ladnie ciagnie) (czy to 3 czy 4 bieg) mam ubytek mocy, nie jakis ogromny ale jakbym zamiast 110 mial 80-90km. Nie ma zadnego dlawienia, szarpania samochodem, tylko znacznie zmniejsza sie "ciag", przyspieszenie autka i tak juz jednakowo ciagnie do 4000 obrotow, a wlasnie chyba powinien wraz z zwiekszajacymi sie obrotami coraz mocniej przyspieszac, a u mnie po spatku mocy caly czas jest w miare jednakowy ciag az do ponad 4000obrotow. Turbina sie nie wylacza, nie musze wylaczac samochodu, wrzuce tylko wyzszy bieg i dalej ladnie przyspiesza do tego momentu. Na 5 biegu ladnie dochodzi do 110-120km/h a pozniej strasznie powoli sie wlecze, 140 mialem po ok 2 kilometrach wciskania gazu w podloge, dokladnie nie mam gdzie przetestowac.
    Wydaje mi sie tez ze gdy zredukuje z 4 biegu na 3, tak zeby na trojce w chwili redukcji bylo ponad 3000obrotow to chyba troche lepiej przyspiesza niz jakbym ciagnal trojka od 2000obrotow, ale jest to tylko minimalnie lepiej, albo nawet mi sie tylko tak wydaje.
    Ruszalem sztanga i chodzi lekko, po zapaleniu samochodu gruszka ciagnie sztange, filtr paliwa i powietrza wymienilem, przeplywomierz przedmuchalem i zadnego efektu, komp nie pokazuje zadnych bledow, ostatnio staralem sie jezdzic ostro, dynamicznie, ciagnalem wysoko na biegach ale niestety zadnych zmian niema.

    Co moze byc tego przyczyna ? gdzie szukac problemu?

    Bardzo prosze o pomoc
  • #2
    Sztomel
    Level 35  
    zazwyczaj na 100% skoro łopatki turbiny się nie zacinają to powodem są nieszczelności na wężykach podciśnienia, piszesz, że to nie tryb awaryjny a czy moc silnika wraca po jego zgaszeniu i ponownym odpaleniu ?
    jeśli ma moc z dołu i tylko w tych obrotach to przyznam, że dość nietypowy objaw.
  • #3
    kamilmkm
    Level 10  
    Turbina sie nie wylacza, nie musze wylaczac samochodu, wrzuce tylko wyzszy bieg i dalej ladnie przyspiesza do tych 2900 obrotow
  • #4
    yaaro
    Level 33  
    wiec kolejna glowna usterka tdi brak mocy i osiagow czyli zatkanyy filtr paliwa
  • #5
    Sztomel
    Level 35  
    kamilmkm wrote:
    Turbina sie nie wylacza, nie musze wylaczac samochodu, wrzuce tylko wyzszy bieg i dalej ladnie przyspiesza do tych 2900 obrotow

    turbina nigdy się nie wyłącza - to tylko taki efekt, chyba niższy bieg;
    kolega yaaro ma rację - filtry - paliwa i powietrza
  • #6
    kamilmkm
    Level 10  
    yaaro wrote:
    wiec kolejna glowna usterka tdi brak mocy i osiagow czyli zatkanyy filtr paliwa


    przeciez napisalem ze wymienilem filtr paliwa i powietrza przed swietami i nic sie nie zmienilo, zadnej poprawy nie ma, jest jak bylo
  • #7
    Sztomel
    Level 35  
    a to sorry, faktycznie;
    podepnij w takim razie auto pod vaga i zrób logi dynamiczne to wtedy się okaże co jest uwalone.
  • #8
    kamilmkm
    Level 10  
    myśle nad zrobieniem tych logow w trakcie jazdy, ale niestety nie mam zadnych znajomych mechanikow z kompem, a nie chce wydawac wiekszych kwot na jakies serwisy, jesli nic poradze to chyba sam kupie kabel i bede cos wtedy dzialal.
    Narazie chcialbym moze cos jeszcze sprobowac przeczyscic czy cos podobnego zrobic, gdyby ktos spotkal sie z podobnym problemem jak opisuje to prosze napisac gdzie prawdopodobnie jest problem.
  • #9
    adalbert!
    Level 11  
    Kolego odepnij przepływkę - od przepływki kabel na wyłaczonym silniku. To, że błędu nie było .... Przedmuchanie przepływki to może się też słabo zakonczyć. Adaptacje jej trzeba zrobić tak czy inaczej.
    A jak autko będzie jechać na odpiętej przepływce w całym zakresie obrotów dobrze (tak samo ciągnąć od dołu do góry - gorzej ale równo) - to chyba znalazłeś problem ;-)
  • #10
    qaz5137
    Level 11  
    Witam wszystkich ja panowie mam pewien problem mam sharana od roku i na poczatku zdarzalo sie to sporadycznie. Mianowicie to jest tak ze jesli jade na 3 biegu i obroty silnika wejda powyzej 3,5 tys obrotow to wiesza sie turbina. Po wylaczeniu zaplonu dzieje sie to samo. To samo dzieje sie tez na 4 biegu no i na 5 powyzej predkosci 100-110km/h. Nie mozna wtedy autem rozpedzic sie do wiekszych predkosci. Podlaczylem komputer kablem do laptopa i sprawdzilem kody bledow. pokazywalo mi 3 tj. blad 519 (Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym-G71) blad 553 (Przepływomierz masowy powietrza-G70 )i blad 575 (Ciśnienie w kolektorze dolotowym). Pozniej zagladajac pod maske zauwazylem 3 przetarte przewody cisnieniowe. Wymienilem jeden najbardziej dziurawy i znikl blad z przeplywomierzem powietrza i zostaly te 2. Problem z turbina nie zmienil sie czym to moze byc spowodowane z gory dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam. Rece juz mi opadaja gdy chce sie wyprzedzic auto jakies i nagle czujesz jak by cie ktos z tylu za hak zlapal.
  • #11
    kamilmkm
    Level 10  
    ja swojego sharana juz naprawilem, mialem padnieta przeplywke, kupilem uzywana na auto-zlomie za grosze i swietnie dziala juz ze 3 miesiace.

    Wiele sie oczytalem w zimie na temat braku mocy w TDI i przy trybie awaryjnym (czyli odlaczanie turbiny) to chyba przewaznie zaworki szwankuja, nieraz wystarczy je rozebrac i przeczyscic, albo masz zapieczone kierowniczki w turbinie i tez wtedy wlacza sie tryb awaryjny na wysokich obrotach. Wejdz pod autko i zobacz czy zaraz po zapaleniu silnika gruszka wciaga sztange przy turbinie, przy wylaczonym silniku zobacz palcami czy luzno ta sztanga chodzi.

    poczytaj na forum golfa, tam sa spece od tdi, wstaw logi dynamiczne jak masz kompa i od razu ci powiedza co jest walniete.
    tylko trzeba troszke sklamac i podac ze sie ma golfa tdi 110km bo jak pisalem ze mam problem z sharanem to tez nikt nie odpisywal, ale jak zmienilem tylko nazwe na golfa to nie nadazalem czytac odpowiedzi:D
    http://forum.vwgolf.pl
  • #12
    nostra
    Level 10  
    Panowie dołączam się do tematu ze spadkiem mocy. (Sharan TDI 110km 99r.)
    Mam następujący problem:
    Niedawno wymieniałem mechanizm wycieraczek i przez przypadek odłączyłem przewód elastyczny zakończony kątowym wtykiem od czarnego zbiorniczka umieszczonego w podszybiu niedaleko wycieraczek od strony kierowcy.
    Przy odłączeniu tej rurki było słychać syczenie.
    Po tym fakcie samochód jedzie jakby miał co najwyżej 80KM?
    Czy to może być to co pisał kolega wyżej:
    "zazwyczaj na 100% skoro łopatki turbiny się nie zacinają to powodem są nieszczelności na wężykach podciśnienia, " - czyli wyrównało się ciśnienie.
    Czy mogę sam to naprawić jeśli tak, to jak??

    a czy mogę zrobić taki test:
    wyciągnąć wężyk i zrobić ostrą jazdę testową (wysokie obroty na każdym biegu)
    a następnie włożyć wężyk i znów test? (nic się nie stanie bez włożonego wężyka?)

    Jeśli wężyki są szczelne to po wyjęcia wężyka powinienem znów usłyszeć syczenie?
    A czy mogło się coś w tym układzie zapowietrzyć itp??

    Bardzo proszę o pomoc - sprawa pilna.
    Z góry dziękuję za pomoc!
  • #13
    mamwi
    Level 13  
    Mam pytanie tego typu: dwa razy zdarzyło mi się, że w 110 TDI tak jakby zawiesiła się turbina (max 90 km/h, jak maluch), po restarcie silnika problem zniknął. Ale jak puszczę gaz, szczególnie z wyższych obrotów, to za prędkościomierzem słychać takie "cykanie", które po spadku obrotów ustaje. czy może to być czujnik podciśnieniowy? Bo gdzieś tam idzie przewód z instalacji podciśnieniowej.
  • #14
    baniol79
    Level 10  
    witam
    Mam taki błąd 17552,p1144 Miernik masy powietrza rząd cylindrów 1 przerwany obwód prądowy zwarcie z masą g70. Pytanko gdzie tego szukać. Mam sharan 2001. 19tdi 116 km. pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi
  • #15
    brratek
    Level 10  
    U mnie było tak: zero błędów, turbina nie gwiżdże... Po sprawdzeniu n75 - niesprawny. Podmienilem ten n75 obok od zaślepionego zresztą egr i śmiga :)
    Ten niesprawny n75 wpialem we wtyczkę od egr żeby nie wywalał błędów.