Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 6 2l diesel.Zrobiłem zwarcie aku.

Andrzej 22 02 Sty 2009 15:04 28969 17
  • #1 02 Sty 2009 15:04
    Andrzej 22
    Poziom 9  

    Witam.Padł mi akumulator który był jeszcze fabryczny i zakupiłem nowy.Niestety aż wstyd się przyznać ale podczas wymiany z rozpędu źle założyłem klemy (znaczy się odwrotnie!).Efekt był taki że zapaliły się światła awaryjne-zapaliły się nie mrugając.Wszystko trwało z 2-3 sek.Gdy poprawnie go założyłem i przekręciłem kluczyk to efekt jest taki że w ogóle nie zapala się panel środkowy tzn.radio,nadmuch,wyświetlacz komputera i wszystko inne co się na nim znajduje.Nawet nie jest podświetlony!Działają wszystkie kontrolki wokół zegarów.Najgorsze jest jednak to że w ogóle nie kręci rozrusznik.Po przekręceniu kluczyka w pozycje ,start rozrusznika' nie dzieje się zupełnie nic.
    Czy jest jakiś bezpiecznik który za to odpowiada?Z tego co wiem to każde urządzenie typu radio dmuchawa itp.ma swoje własne zabezpieczenie ,a tu nie działa nic.Boje się myśleć co się mogło porobić!Proszę o pomoc i jakieś sugestie.

    0 17
  • #2 02 Sty 2009 15:31
    Jack14
    Poziom 38  

    No ładnie dałeś "czadu" :cry:.
    Bez serwisu i kasy raczej nic Sam nie zrobisz.

    ps

    Owszem urządzenia elektroniczne są często zabezpieczane przed omyłkowym podłączeniem zasilania (zamiana - z + i odwrotnie) ale obawiam się, że samochód jako całość nie.

    A jak klemy? pasowały?
    Bardzo dziwne albo bardzo dużo siły.

    Pozdrawiam.

    0
  • #3 02 Sty 2009 15:49
    janusz2008
    Poziom 33  

    Sprawdż wszystkie bezpieczniki w kabinie i pod maską silnika. Rozruch idzie przez przekażnik, może masz szczeście i nic tragicznego się nie stało.Miałem z czymś takim do czynienia, tylko w SEACIE a spalił się tylko prostownik w alternatorze.

    1
  • #4 02 Sty 2009 16:13
    viper555
    spec od auto-elektro

    Alternator ma bezpiecznik i z niego jest też inne zasilanie którego brakuje.P

    2
  • #5 02 Sty 2009 16:22
    Andrzej 22
    Poziom 9  

    Klemy na tyle były poluźnione że siły nie musiałem użyć.Jak posprawdzać przekaźniki?Wzrokowo widać że są przepalone czy trzeba mieć miernik?

    0
  • #6 02 Sty 2009 17:07
    eltron
    Poziom 26  

    Najpierw sprawdź to co kolega Viper555 napisał.

    0
  • #7 02 Sty 2009 18:02
    Andrzej 22
    Poziom 9  

    Może ktoś mi napisać jak zlokalizować ten bezpiecznik w alternatorze?Jest umiejscowiony gdzieś na jego obudowie czy trzeba go rozebrać?

    0
  • #8 02 Sty 2009 18:45
    viper555
    spec od auto-elektro

    W skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika 80lub 100 amper.P

    2
  • #9 02 Sty 2009 20:11
    Andrzej 22
    Poziom 9  

    Wiem że strasznie truje d..e ale proszę powiedz mi jeszcze jak taki bezpiecznik wygląda.Nie wydaje mi się aby to był któryś z tych małych kolorowych bezpieczników.Znalazłem schemat mojej skrzynki.Mazda 6 2l diesel.Zrobiłem zwarcie aku.
    Ten zaznaczony to też jakiś bezpiecznik alternatora ale on ma 10A.

    0
  • #10 02 Sty 2009 20:16
    eltron
    Poziom 26  

    szukaj gdzieś koło akumulatora, albo w skrzynce bezpieczników w komorze silnika - to duży bezpiecznik.

    0
  • #11 02 Sty 2009 20:56
    Andrzej 22
    Poziom 9  

    Ok.Dzięki za podpowiedzi.Dziś jest już ciemno a w garażu nie mam światła więc nie sprawdzę.Jutro postaram się go odnaleźć choć nie wiem jak taki duży bezpiecznik ma wyglądać:?: Jakby co to z chęcią poczytam dalszych sugestii w trapiącym mnie niesamowicie temacie.Tak czy inaczej wielkie dzięki za wszystkie informacje!

    0
  • #12 02 Sty 2009 21:06
    enauto
    Poziom 29  

    Tylko uważaj przy wyjmowaniu bo może być przykręcany, powinien być w małej skrzyneczce przy akumulatorze

    0
  • #13 02 Sty 2009 21:41
    eltron
    Poziom 26  

    Andrzej 22 napisał:
    Ok.Dzięki za podpowiedzi.Dziś jest już ciemno a w garażu nie mam światła więc nie sprawdzę.Jutro postaram się go odnaleźć choć nie wiem jak taki duży bezpiecznik ma wyglądać:?: Jakby co to z chęcią poczytam dalszych sugestii w trapiącym mnie niesamowicie temacie.Tak czy inaczej wielkie dzięki za wszystkie informacje!


    może wyglądać tak samo jak te małe bezpieczniki tylko jakieś 3x większy albo może być w postaci blaszki przy samym akumulatorze.

    0
  • #14 03 Sty 2009 13:55
    Andrzej 22
    Poziom 9  

    Pogrzebałem i częściowo znalazłem rozwiązanie.Przepalił się główny bezpiecznik w skrzynce pod maską-100A(mieliście rację)Z racji że nie mam takiego to delikatnie zwarłem blaszki w bezpieczniku i auto odpaliło <jupi> Jak na razie to połowa sukcesu bo nadal nie ma napięcia na konsoli środkowej (Nie jest podświetlona,nie otwiera się nawigacja,brak radia oraz nie działa wyświetlacz kompa.Chodzi natomiast nawiew i jego regulacja)Wszystkie bezpieczniki pod maską oprócz tego 100A są OK.Po sprawdzeniu bezpieczników w kabinie znalazłem jeden przepalony 15A który znajduje się na środku i jest wyraźnie wyżej od pozostałych.Nie mam żadnych bezpieczników więc go nie wymieniłem i nie wiem czy coś się zmieni po jego wymianie.I jeszcze jedna sprawa.Jak dobrać się do tego bezpiecznika 100A pod maską?Za nic w świecie nie mogę go wyciągnąć.Piszecie że może być przykręcony ale nie mogę znaleźć żadnej śruby.Podczas próby siłowego wyciągnięcia bezpiecznik połamał się.

    1
  • #15 03 Sty 2009 15:43
    viper555
    spec od auto-elektro

    Jest przykręcony z dwóch stron.P

    2
  • #16 03 Sty 2009 16:16
    Andrzej 22
    Poziom 9  

    Patrzyłem na allegro jak wygląda taki bezpiecznik i faktycznie ma takie dwa wąsy na boki z otworami.Wygląda na to że przez te otwory przechodzą te dwie szpilki do których przykręcone są kable zasilające z aku.Próbowałem to jakoś rozebrać ale nie bardzo mi to idzie.Wydaje mi się że trzeba wyciągnąć całą skrzynkę i w tedy będzie dostęp.Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.

    0
  • #17 07 Sty 2009 13:49
    Andrzej 22
    Poziom 9  

    Witam.Sprawa zamknięta.Jeśli to komuś w przyszłości pomorze to w moim przypadku zakończyło się to wymianą głównego bezpiecznika w skrzynce pod maską (100A-kolor w katalogu granatowy-lub ciemno niebieski tylko nie niebieski bo nie pasuje!) oraz jednego w kabinie.Co ciekawe opisany on jest jako bezpiecznik od oświetlenia górnego, tymczasem u mnie nie działało też radio,wyświetlacz kompa oraz nawigacja!Koszt-25zł.Postarzałem się przy tym o kilka lat ;) Podejrzenia o uszkodzeniu komputera, immobilajzera i temu podobnych rzeczach zrobiło swoje ;) Wielkie dzięki wszystkim za pomoc!!!!!!!!!!!

    0
  • #18 07 Sty 2009 14:06
    janusz2008
    Poziom 33  

    Masz powód być zadowolonym, co by nie mówić miałeś szczęście i zaoszczędziłeś kupe forsy. Na przyszłość sprawdzaj dwa razy. Dobrze że nie jesteś saperem, i drugiego razu już by nie było. Powodzenia!

    0