Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Routery nie dostają adresu IP na WAN

Yansen 02 Sty 2009 15:30 3011 10
  • #1 02 Sty 2009 15:30
    Yansen
    Poziom 22  

    Od czasu do czasu podłączam różne routery i spotykam się z problemem jak w temacie.

    Kabel wpięty w sieciówkę komputera i wszystko działa. Po sklonowaniu MACa niektóre routery nie dostają inne (droższe) bez problemu.

    O co chodzi ? Kiedyś czytałem, że problem jest w nieprawidłowej masce: karty Lan akceptują, routery nie i że wykorzystują niektóre firmy ten mechanizm do zabezpieczania się przed podziałem łącza. Wiem, że przestało się już praktykować takie "sztuczki", ale widać niektóre firmy pozostały jeszcze w średniowieczu.

    Czy ktoś mi podpowie jak ugryźć temat i jak rozmawiać z firmą odnośnie zmiany (sprawdzane routery są na 100% sprawne).

    0 10
  • #2 02 Sty 2009 17:44
    Jan_Werbinski
    Poziom 32  

    Co jest serwerem IP dla ruterów? Co wspólnego z tematem ma poprawnie wpięty kabel w sieciówkę komputera?

    0
  • #3 02 Sty 2009 18:11
    piotr66
    Poziom 11  

    Wygląda, że mam podobny problem.
    Proszę więc o pomoc w konfiguracji WAN routera WL-1500R
    Moje połączenie to:
    wifi -> AP (ovislink WL-5450AP) -> router WL-1500R-> PC i laptop wifi.
    Mam dwa loginy i dwa hasła od ISP łączone po PPPoE. Dotychczas pracowałem tylko na WL-5450AP po dwóch kablach i wszystko działało.
    Chcę uwolnić laptopa od kabla.

    W routerze WL-1500R zakładce WAN ustawiam:
    Connection type - PPPoE
    WAN IP Addres - Obtain Automatically
    Service Name - Nazwa od ISP
    User Name - login od ISP
    Password - hasło od ISP
    Verify Password - - hasło od ISP
    DNS - nie wpisuję
    Auto-reconnect - Connect-on Demand
    Idle Time OUT - 0
    MTU - 1492
    TTL +1

    W takich ustawieniach po zapisaniu Apply kontrolka WAN mruga cały czas i się nie łączy.
    Podobnie po zmianie Auto-reconnect - Always ON
    Nie jest filtrowany MAC, bo po podłączeniu innego laptopa w LAN połączenie jest nawiązywane.

    Po zmianie Connection Type na DHCP Client or Fixed IP pojawia się prawidłowy IP jak dotychczas dla PC.
    W sieci LAN PC i laptop się widzą. Po zapisaniu ustawień wifi laptop widzi WLAN i się łączy z routerem ale nie z internetem.
    Proszę o pomoc co robię źle. Czy połączenie AP - router ma być kablem prostym czy skrętką. Ja mam prosty.
    Czy trzeba ingerować w jakieś ustawienia AP?

    0
  • #4 02 Sty 2009 19:39
    abdenagof
    Poziom 23  

    ja bym spróbował statycznie podać ip na wan routera, ip spisesz ze stacji roboczej podłączonej do sieci przed wpięciem routera

    0
  • #5 02 Sty 2009 21:30
    Yansen
    Poziom 22  

    Jan_Werbinski napisał:
    Co jest serwerem IP dla ruterów? Co wspólnego z tematem ma poprawnie wpięty kabel w sieciówkę komputera?


    Nie wiem co jest serwerem DHCP, raczej jakieś duże przemysłowe rozwiązanie, sieć jest spora, obejmuje wiele miejscowości.

    Co ma kabel... nie zrozumiałem pytania. Wpięty bezpośrednio do notebooka powoduje, że internet działa (kartę dostarczył provider). Po sklonowaniu adresu MAC w routerze i wpięciu kabla (WAN) router nie otrzymuje adresów, a próba wpisania adresów statycznie kończy się komunikatem o złej masce.

    0
  • #6 02 Sty 2009 21:54
    abdenagof
    Poziom 23  

    jelsi router podaje komunikat o zlej masce to na moje tylko dlatego iż nie jest ona poprawna

    jesli maska z teoretycznego punku była ok, jednak nie pasowała do maski używanej w danej sieci router musi ją przyjąć, co najwyżej będą wystepowały problemy w komunikacji pomiędzy routerem a siecią

    urządzenia sieciowe nie wymieniają pomiędzy sobą informacji na temat używanych masek, interfejs wan z punktu widzenia dhcp nie różni się niczym innym od interfejsu karty sieciowej

    problem jest gdzieś indziej

    0
  • #7 02 Sty 2009 22:17
    Yansen
    Poziom 22  

    No właśnie idąc tym tropem skontaktowałem się z administratorem, który stwierdził że musi zmienić adresację w tej podsieci i rzekomo to wykonał, ba! wymagane było nawet stawiennictwo właściciela w firmie w celu aneksowania umowy (!). Po tych zabiegach niestety nic się nie zmieniło.

    Pojawił się nawet serwisant i też nic nie wskórał, twierdząc, że to wina routera, ale to mnie nie przekonuje. Routery są na 100%sprawne (zawsze w takiej sytuacji pożyczam znajomym kilka różnych modeli).

    Czy komuś przychodzi do głowy coś jeszcze ?

    0
  • #8 02 Sty 2009 22:23
    abdenagof
    Poziom 23  

    a możesz podać jakie jest ip, brama, maska,

    0
  • #9 02 Sty 2009 22:43
    Yansen
    Poziom 22  

    abdenagof napisał:
    a możesz podać jakie jest ip, brama, maska,


    Wysłałem na PW

    0
  • #10 03 Sty 2009 09:30
    piotr66
    Poziom 11  

    Z wifi prowidenta karta sieciowa PC otrzymuje przydzieloną przez DHCP maskę 255.255.255.255. Czy to może być przyczyną problemów z połączeniem WAN w routerze?

    0
  • #11 03 Lut 2009 17:27
    Yansen
    Poziom 22  

    Problem został rozwiązany (niestety połowicznie) a wina leżała po stronie ( i leży nadal) dostawcy adresu. Administratorzy nie potrafią mimo wielu próśb ustalić właściwej maski podsieci czego routery nie akceptują. Po wpisaniu przez mnie prawidłowej maski routing działa - mimo, że wpisane przeze mnie parametry nie są zgodne z umową jaką otrzymał właściciel dzierżawionego łącza.

    Niestety minęło już wiele czasu i wszelkie moje emaile odbijają się echem, ja swoje, administratorzy swoje.

    Internet działa, choć wg panów administratorów nie powinien. Technik z firmy przyjechał i po 4 godzinach pracy stwierdził, że 3 routery są uszkodzone. Co ciekawe nie przywiózł swojego, żeby udowodnić że jesdnak jest wszystko w porządku.

    Ech... amatorka. Nazwy firmy nie podam, chociaż mam straszną pokusę aby to zrobić i ustrzec ewentualnych innych klientów.

    Temat zamykam.

    0