Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes w 210 2.9td '97 - epc motor elektronik

jburak 02 Jan 2009 17:20 11880 13
Computer Controls
  • #1
    jburak
    Level 11  
    Witam
    Potrzebuje pomocy auto było już kilka razy u "dobrego" mechanika i bez zmian. Co jakiś czas podczas jazdy ( a skrzynia automat) auto gaśnie podczas jazdy. Wyciągam kluczyk zapalam i jade dalej :):):) ??? nawet i 600km bez problemu. Ostatnio jednak epc zaczeło pojawiać się często to jest po nocy i auto potrafiło zgasnąc 2 razy na kliku kilomatrach a to wcześniej się nie zdarzało. Dolałem do zbiornika dodatek STP mający na celu oczyszczenie układu paliwowego i wtryskiwaczy.po 200kilometrach Skutek jest taki:
    auto pracuje wyrazniej ciszej, mniej kopci, jest zwiniejsze i nie zapala się EPC.W cuda nie wierze i proszę o podpowiedz co może być przyczyną takiego stanu, tym bardziej ze nie mam za bardzo ochoty regenerować pompy bez potrzeby
  • Computer Controls
  • #2
    sebol_jazda
    Level 13  
    jak dodanie uszlachetniacza wystarczyło to może warto zmienic stacje gdzie tankujesz :wink:
  • #3
    erdaniel
    Level 14  
    a czasem nie jest tak że usterka nie występuje jak jest więcej niż pół zbiornika.
  • Computer Controls
  • #4
    jburak
    Level 11  
    Kurcze tak naprawde to na to nie zwrociłem uwagi być może jak tak to na co by to wskazywało?
  • #5
    jburak
    Level 11  
    Nie ilość paliwa w zbiorniku jest bez znaczenia
  • #6
    trebor35
    Level 2  
    witam.
    podpinam się pod ten temat chociaż dawno nie komentowany.
    posiadam w210 2.9td automat

    mam identyczny problem:
    podczas jazdy auto gaśnie i wyświetla sie komunikat: EPC motor electronic. jeśli spróbuje odrazu odpalic to tylko kręci,nie udaje sie. po odczekaniu dosłownie ok 15 sek odpala normalnie. wyswietla jeszcze wtedu ten błąd (przez kilka odpaleń).

    dokładnie jak kolega wyżej,kiedys było bardzo rzadko(kilka miesięcy nawet),ale ostatnio niemam codziennie.

    byłem na kompie:
    1220 Mech.dawkowania/pompa wtrysk. odchyłka regulacji
    1482 stopien końcowy żarzenia świecy.sygnał niezrozumiały

    wygląda na to,że coś z pompą. ale może ktoś to rozumie. byłbym wdzięczy.
  • #7
    tomek70
    Level 21  
    Zacznij od rzeczy najtańszych - wymień oringi na przewodach paliwowych przy pompie i filtrze.
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Szukaj pod hasłem " mercedes pompa Lukas". Zbieraj do skarbonki, tanio nie będzie. Ewentualnie przekładka na pompę rzędową Boscha.
    Nie doczytałem, silnik 2.9 więc powyższe Ciebie nie dotyczy!
  • #9
    trans-serwis
    Level 39  
    Pawel wawa wrote:
    Szukaj pod hasłem " mercedes pompa Lukas". Zbieraj do skarbonki, tanio nie będzie. Ewentualnie przekładka na pompę rzędową Boscha
    Nie strasz go bo to nie ten silnik. Pompa Lucasa jest przy silniku 2,2 d
  • #10
    trebor35
    Level 2  
    to może spróbuje od tych oringów i dam znać. dzieki.

    zapomniałem jeszcze dodać,że jestem niemal przekonany,że auto gaśnie w momencie zdjęcia nogi z gazu. tak zwróciłem uwage.
  • #11
    pioart
    Level 38  
    Witam.
    Może to głupie, ale może jakaś diagnostyka na początek? Wspominam o niej, choć miałem dwa przypadki z tym autem takie same /2,9 automat 97’ i 98’/ . Pomimo zdiagnozowanej usterki w pompie , wyświetlacz „EPC motor electronic” usterka nie była umiejscowiona w samej w pompie, pomimo błędów wynikających z jej pracy / czujniki, sterowanie/ , w obu przypadkach błąd wynikał z błędami sygnału z i do pompy. Po diagnostyce zainteresował bym się wiązką idącą do pompy /ciągłość przewodzenia, styki/ zanim przejdziesz do bardziej inwazyjnych metod. Nie twierdzę, że to taki sam przypadek, ale warto sprawdzić. Co do ilości paliwa raczej nie ma wpływu /autopsja/ wyciek paliwa z pompy o-ringiem raczej też nie jest wskazaniem na taki błąd. Szewc w podartych butach chodzi, mam wyciek w „roboczej 210 2.9” i po usunięciu usterki /przerwany przewód w wiązce/ jakiś rok temu i pomimo wycieku błąd nie pojawia się. Wiem szkoda paliwa, ekologia, poduszka lada moment do wymiany /kolejny raz/ ale nie ma nigdy czasu, będę musiał do mechanika zaprowadzić.
    Pozdrawiam
  • #12
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    trans-serwis wrote:
    Nie strasz go bo to nie ten silnik. Pompa Lucasa jest przy silniku 2,2 d
    Ja nie wiem, jak ja to czytałem, pewien byłem, że o silniku 2,2 piszemy.
    Oczywiście wyszła całkowita bzdura!
    Przepraszam!
    Koledze trans-serwis dziękuje za wyłapanie i wskazanie idiotyzmu!

    pioart wrote:
    zainteresował bym się wiązką idącą do pompy


    To prawda, wiązkę trzeba sprawdzić bardzo dokładnie. Przewody mają tendencję do wykruszania/łamania izolacji.
  • #13
    trebor35
    Level 2  
    cześć.
    auto jest już u fachowca trochę czasu.
    wiązki i przewody według niego są ok.

    uważa,że to wina nastawnika pompy. bo samą pompę wykluczył po diagnostyce,choć ma lekkie odchyłki zapłonu. sorki jeśli coś nie jasno piszę,ale tak to zapamiętałem.

    nie podjąłem decyzji,ale chyba kupię całą pompę po regeneracji.

    co myślicie?
  • #14
    trans-serwis
    Level 39  
    Skoro zapala się EPC to jakie błędy zarejestrował sterownik silnika. Jeżeli rzeczywiście nastawnik to będzie określone błędem.