Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes w 210 2.9td '97 - epc motor elektronik

jburak 02 Sty 2009 17:20 10080 13
  • #1 02 Sty 2009 17:20
    jburak
    Poziom 10  

    Witam
    Potrzebuje pomocy auto było już kilka razy u "dobrego" mechanika i bez zmian. Co jakiś czas podczas jazdy ( a skrzynia automat) auto gaśnie podczas jazdy. Wyciągam kluczyk zapalam i jade dalej :):):) ??? nawet i 600km bez problemu. Ostatnio jednak epc zaczeło pojawiać się często to jest po nocy i auto potrafiło zgasnąc 2 razy na kliku kilomatrach a to wcześniej się nie zdarzało. Dolałem do zbiornika dodatek STP mający na celu oczyszczenie układu paliwowego i wtryskiwaczy.po 200kilometrach Skutek jest taki:
    auto pracuje wyrazniej ciszej, mniej kopci, jest zwiniejsze i nie zapala się EPC.W cuda nie wierze i proszę o podpowiedz co może być przyczyną takiego stanu, tym bardziej ze nie mam za bardzo ochoty regenerować pompy bez potrzeby

    0 13
  • #2 04 Sty 2009 16:06
    sebol_jazda
    Poziom 13  

    jak dodanie uszlachetniacza wystarczyło to może warto zmienic stacje gdzie tankujesz :wink:

    1
  • #3 05 Sty 2009 18:56
    erdaniel
    Poziom 14  

    a czasem nie jest tak że usterka nie występuje jak jest więcej niż pół zbiornika.

    2
  • #4 06 Sty 2009 19:13
    jburak
    Poziom 10  

    Kurcze tak naprawde to na to nie zwrociłem uwagi być może jak tak to na co by to wskazywało?

    0
  • #5 01 Lut 2009 22:08
    jburak
    Poziom 10  

    Nie ilość paliwa w zbiorniku jest bez znaczenia

    0
  • #6 29 Sty 2013 13:58
    trebor35
    Poziom 2  

    witam.
    podpinam się pod ten temat chociaż dawno nie komentowany.
    posiadam w210 2.9td automat

    mam identyczny problem:
    podczas jazdy auto gaśnie i wyświetla sie komunikat: EPC motor electronic. jeśli spróbuje odrazu odpalic to tylko kręci,nie udaje sie. po odczekaniu dosłownie ok 15 sek odpala normalnie. wyswietla jeszcze wtedu ten błąd (przez kilka odpaleń).

    dokładnie jak kolega wyżej,kiedys było bardzo rzadko(kilka miesięcy nawet),ale ostatnio niemam codziennie.

    byłem na kompie:
    1220 Mech.dawkowania/pompa wtrysk. odchyłka regulacji
    1482 stopien końcowy żarzenia świecy.sygnał niezrozumiały

    wygląda na to,że coś z pompą. ale może ktoś to rozumie. byłbym wdzięczy.

    3
  • #7 29 Sty 2013 15:34
    tomek70
    Poziom 20  

    Zacznij od rzeczy najtańszych - wymień oringi na przewodach paliwowych przy pompie i filtrze.

    0
  • #8 29 Sty 2013 15:54
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Szukaj pod hasłem " mercedes pompa Lukas". Zbieraj do skarbonki, tanio nie będzie. Ewentualnie przekładka na pompę rzędową Boscha.
    Nie doczytałem, silnik 2.9 więc powyższe Ciebie nie dotyczy!

    0
  • #9 29 Sty 2013 17:11
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Pawel wawa napisał:
    Szukaj pod hasłem " mercedes pompa Lukas". Zbieraj do skarbonki, tanio nie będzie. Ewentualnie przekładka na pompę rzędową Boscha
    Nie strasz go bo to nie ten silnik. Pompa Lucasa jest przy silniku 2,2 d

    0
  • #10 29 Sty 2013 19:17
    trebor35
    Poziom 2  

    to może spróbuje od tych oringów i dam znać. dzieki.

    zapomniałem jeszcze dodać,że jestem niemal przekonany,że auto gaśnie w momencie zdjęcia nogi z gazu. tak zwróciłem uwage.

    0
  • #11 29 Sty 2013 21:50
    pioart
    Poziom 37  

    Witam.
    Może to głupie, ale może jakaś diagnostyka na początek? Wspominam o niej, choć miałem dwa przypadki z tym autem takie same /2,9 automat 97’ i 98’/ . Pomimo zdiagnozowanej usterki w pompie , wyświetlacz „EPC motor electronic” usterka nie była umiejscowiona w samej w pompie, pomimo błędów wynikających z jej pracy / czujniki, sterowanie/ , w obu przypadkach błąd wynikał z błędami sygnału z i do pompy. Po diagnostyce zainteresował bym się wiązką idącą do pompy /ciągłość przewodzenia, styki/ zanim przejdziesz do bardziej inwazyjnych metod. Nie twierdzę, że to taki sam przypadek, ale warto sprawdzić. Co do ilości paliwa raczej nie ma wpływu /autopsja/ wyciek paliwa z pompy o-ringiem raczej też nie jest wskazaniem na taki błąd. Szewc w podartych butach chodzi, mam wyciek w „roboczej 210 2.9” i po usunięciu usterki /przerwany przewód w wiązce/ jakiś rok temu i pomimo wycieku błąd nie pojawia się. Wiem szkoda paliwa, ekologia, poduszka lada moment do wymiany /kolejny raz/ ale nie ma nigdy czasu, będę musiał do mechanika zaprowadzić.
    Pozdrawiam

    1
  • #12 30 Sty 2013 04:38
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    trans-serwis napisał:
    Nie strasz go bo to nie ten silnik. Pompa Lucasa jest przy silniku 2,2 d
    Ja nie wiem, jak ja to czytałem, pewien byłem, że o silniku 2,2 piszemy.
    Oczywiście wyszła całkowita bzdura!
    Przepraszam!
    Koledze trans-serwis dziękuje za wyłapanie i wskazanie idiotyzmu!

    pioart napisał:
    zainteresował bym się wiązką idącą do pompy


    To prawda, wiązkę trzeba sprawdzić bardzo dokładnie. Przewody mają tendencję do wykruszania/łamania izolacji.

    1
  • #13 21 Lut 2013 17:27
    trebor35
    Poziom 2  

    cześć.
    auto jest już u fachowca trochę czasu.
    wiązki i przewody według niego są ok.

    uważa,że to wina nastawnika pompy. bo samą pompę wykluczył po diagnostyce,choć ma lekkie odchyłki zapłonu. sorki jeśli coś nie jasno piszę,ale tak to zapamiętałem.

    nie podjąłem decyzji,ale chyba kupię całą pompę po regeneracji.

    co myślicie?

    0
  • #14 21 Lut 2013 19:38
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Skoro zapala się EPC to jakie błędy zarejestrował sterownik silnika. Jeżeli rzeczywiście nastawnik to będzie określone błędem.

    3