Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 106 1.1 XN wysokie obroty

M.B. 02 Sty 2009 19:07 20655 13
  • #1 02 Sty 2009 19:07
    M.B.
    Poziom 15  

    Witam,
    Mój problem polega na tym iż mam za wysokie "niskie" obroty 1500rpm, wygląda na to jak by chodził na ssaniu. Czasami ma normalne obroty, ale sporadycznie :(
    Wymieniłem już świece i termostat, który wyglądał na dobry bo zamykał sie, "zresetowałem" komputer i nic to nie poprawiło, jest tak samo czasem dobrze, a czasem źle. Nie mam wskaźnika temperatury silnika, ale skoro termostat sie zamykał to silnik sie nagrzewał prawidłowo.
    Co możecie mi podpowiedzieć w tej sprawie.

    Pozdrawiam

    0 13
  • #2 02 Sty 2009 19:41
    cybkryst
    Poziom 19  

    moze ci ciagnie lewe powietrze albo krokowy sie zacina sprawdz najpierw to bo jak sie nie myle to jest ten stary typ który uchyla przepustnice albo sam czujnik położenia przepustnicy sie sypie

    0
  • #3 02 Sty 2009 21:57
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 03 Sty 2009 09:29
    M.B.
    Poziom 15  

    Witam,
    Jest to jednopunktowy wtrysk Bosch, rok produkcji auta 1995.

    Komputer resetowałem po przez odłączenie plusowej klemy od akumulatora i dotknięcie do minusowej klemy na około 30 sekund.

    Przy przewodach podciśnienia nic nie było grzebane, takie objawy zaczęły się dziać odkąd jest zimno, bo w lato było wszystko w porządku.

    Właśnie mierzyłem czujnik temperatury (zielony), i ma 8 Kohm-ów (a więc prawidłowo), później zmierzę na rozgrzanym silniku, powinien mieć poniżej 1 Kohm-a.

    Przy nastawniku przepustnicy nic nie grzebałem, a w jaki sposób go sprawdzić :?:

    Dziękuje za wskazówki :D
    Pozdrawiam

    1
  • #5 03 Sty 2009 09:57
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    8k to chyba troche za dużo.
    Poniżej masz parametry.

    napięcie 5 V (odłączona wtyczka)
    opór czujnika: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
    opór czujnika: 200 - 300 omów / 90 °C

    0
  • #6 03 Sty 2009 10:19
    M.B.
    Poziom 15  

    Twoje parametry są prawidłowe, ale na dworze jest -8°C, więc opór czujnik się zwiększy.

    0
  • #7 03 Sty 2009 10:43
    powercars
    Poziom 9  

    Podaj jaką masz krokówkę,będzie nam łatwiej

    0
  • #8 03 Sty 2009 11:12
    M.B.
    Poziom 15  

    A gdzie to sprawdzić :?:

    0
  • #9 03 Sty 2009 11:15
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 03 Sty 2009 11:23
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 03 Sty 2009 12:10
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 03 Sty 2009 15:21
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 03 Sty 2009 16:40
    M.B.
    Poziom 15  

    Witam,
    Mój wtrysk wygląda tak samo jak na zdjęciu rbiesiada.
    Przewody podciśnienia są podłączone prawidłowo.

    Mierzyłem przed odpaleniem silnika mój czujnik temperatury. i miał 8Kohm-a, a po 5 minutach pracy silnika pokazywał 1Kohm. Dalej już nie spadała oporność, więc stawiam na czujnik temperatury. Może gdy na dworze jest większa temperatura to czujnik spada do mniejszej oporności :?: i przez to obroty są prawidłowe, a gdy temperatura jest niższa (np. -5), to oporność schodzi do 1Kohm-a i wtedy obroty są za wysokie :?:

    Kupie i zamontuje go w poniedziałek i napisze co i jak.

    Pozdrawiam

    0
  • #14 07 Lip 2013 11:59
    bigmaster
    Poziom 14  

    Witam

    zakupiłem os starszej osoby z garażu perzocika 106 + lpg bing m z 93r na wtrysku.
    przebieg 309 kkm
    tak jak piszecie do góry mało jest informacji na jego temat.

    oprócz powyższego problemu falujących obrotów:
    tu jest dużo rzeczy do zrobienia:
    stary filtr powietrza
    nieszczelny układ powietrza pełno sylikonu
    i dymi po rozgrzaniu na niebiesko
    rdza w układzie chodzenia (jak spuścić cały wodę, głupie pytanie dołem chodnicy)
    ale co gorsza
    cały czas świeci się kontrolka oleju i cieczy chłodzącej .

    co zrobiłem.
    sprawdziłem olej jest, trudno się w nim sprawdza ciągle brudny bagnet
    wyciąłem termostat bo wydawało mi się ze się nie otwiera
    wentylator dział na krótko od czujnika się nie załącza(nie chce też go za długo katować bez informacji o przegraniu), niestety nie mam wskaźnika temperatury.

    mierzyłem na rozgrzanym silniku czujnik temperatury przy termostacie 368 ohm

    z góry dzięki za pomoc przy ratowaniu mojego kolejnego youngtimer

    0