Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B5 1.9TDI 115KM problem z ABS i ESP

jacek_1987 02 Jan 2009 22:16 9235 4
  • #1
    jacek_1987
    Level 10  
    Samochód tak jak w temacie kod silnika ATJ w manualu 6-biegów sprowadzony z Nieniec uszkodzony. Podczas prac blacharskich musiałem wyjąc deske rozdzielczą i całą elktryke pod deską po lewej stronie przekaźniki i resztę ustrojstwa po złożeniu wszstko ładnie pięknie odpala i jeździ pasacik ale nie gasną kontrolki od ABS i ESP
    No i teraz zaczynam szukac więc VAG-COM poszedł w ruch w ABS-ie były jakieś tam błędy czujnik obrotu kół lewy ale był wyrwany - założyłem drógi no więc po skasowaniu błędów co pozostało to jedynie błąd o numerze 18036 - który niby oznacza brak sygnału z czujnika skrętu kierownicy.
    Moja pierwsza myśl wymienię ten czujnik który jest pod kierownicą i będzie git ale lipa znieniłem i dalej ten sam błąd.
    Oczywiście logowanie do ABS-u i jego ponowne kodowanie oraz kalibracja czujnik G85 nic nie pomagały. Bezpieczniki wszystkie ok. Nie mam juz pojęcia co z tym może być oczywiście zbieżność ustawiona kierownica jest na wprost. W oczku czujnika również jest żółta plamka która wskazuje o jego wypośrodkowaniu. Podkreślę że miałem wywalone wszystkie przekaźniki może jest jakiś odpowiedzialny za ABS i ESP jak tak to pytanie który.
    Sprawdzałem juz chyba wszystko po kilka razy i już mi ręce opadają.
    Poproszę o jakieś sugestie co może być przyczyną tego błędu w VAG-u nr. 18036- Magistrala CAN brak sygnału z czujniką skrętu kierownicy
    W sterowniku CAN brak błędów.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    cardiag
    Level 30  
    no a prześwietliłeś instalacje do czujnika?
  • #3
    jacek_1987
    Level 10  
    Wizualnie wszystko jest ok nie widać jakiego kolwiek przerwania obwodu. Do czujnika dochodzi również zasilanie bo sprawdzałem tylko nie ma tej cholernej komunikacji. Aha i dodam że w silniku też jest jakis tam błąd juz nie pamiętam jaki (musiałbym sprawdzić)odnośnie ABS-u. Może to jakoś powiązać z silnikiem ?????
  • #4
    cardiag
    Level 30  
    no niestety tak, bo jak z komunikacją magistrali CAN, to nie koniecznie usterka może być w ABS.
    pozdrawiam,
    Adam
  • #5
    jacek_1987
    Level 10  
    No tak w golfie IV miałem taki przypadek że jak ściągnąłem kostkę z czujnika temperatury powietrza przy intercoolerze to zapalała się kontrolka od trakcji. Hmm tylko co może tu być???