Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Intercooler? może cosik poradzicie...

elmer2 06 Maj 2004 00:06 89050 146
  • #31
    DWAserwis
    Poziom 29  
    czyli tubę od starego gramofonu na klapie silnika - ładna kolorowa i ozdobna - no ewentualnie przed maską do zderzaka - aby szyby niezasłaniała. :wink:

    A może lepiej butlę z tlenem spawalniczym wozić - niedość że tlen i leprze spalanie to przy rozprężeniu ma niską temperaturę :wink:
  • AdexAdex
  • #32
    Scorpio_sco
    Poziom 12  
    to może butlę z Acetylenem jeszcze podłącz zastąpi ci Nitro :) :) :)
  • #33
    tosiek1
    Poziom 15  
    zapewniam ze da sie to zrobic bez stosowania takiego gołębnika na masce jak na przykład w Subaru :D A cos takiego naprawde przynosi efekty,tylko nie wiadomo czy np. instalacja gazowa bedzie to tolerować
  • #34
    WoŹnY
    Poziom 28  
    => j_a_c

    Sprężarki niestety wykonują pracę, a co za tym idzie muszą pobierać jakąś energię, według mnie nawet nie małą. Dają spore ciśnienie przy niezłej wydajności. Pozrównywaliście, a nawet doszliście do wniosku że lepsze od odkurzacza, a tam nieżadko siedzi silnik ponad 2kW :!:
  • #35
    nikos4x4
    Poziom 12  
    Niektorych z was musialbym chyba ,,czubkami,, nazwac...... bez urazy

    Nie zaklada sie intercoolera na wolnossacym silniku bo nie ma to sensu. Nie bede tutaj pisal do czego intercooler sluzy bo kilku ,,nowomechaniko-teoretykow,, to juz napisalo. Pamietaj tez ze wlasnie zimne powietrze jest bardziej kaloryczne czyli mowiac prosto jest wiecej powietrza w powietrzu ale powiem wam ze ciekawe rozwiazaniu widzialem w kadecie zrobionym przez lexmaula To ze auto bylo cale w digitalu to jedno ale to ze mial bardzo dlugi kolektor ssacy podobalo mi sie no bo fakt, Dluzsza droga rozpedzania sie powietrza......


    Pozdrawiam
    Nikos (1999 Toyota 4Runner 4x4 3.4V6 Supercharged)
    nikos(malpa)xl.wp.pl
  • AdexAdex
  • #36
    nikos4x4
    Poziom 12  
    Scorpio ---*** chcesz mi powiedziec ze supercharger szybciej sie zuzywa bo sie caly czas kreci a turbina nie ? to ci powiem ze niejedno turbo wtrakcie pracy silnika na biegu jalowym ma wieksze obroty niz supercharger. Ja mam superchargera firmy TRD i powiem ci ze jest on o tyle fajny bo nie masz turbo dziury, a doladowanie zwiekszasz sobie zakladajac mniejsze kolko pasowe napedu sprezarki




    Pozdrawiam

    Nikos (1999 4Runner 4x4 3.4 V6 Supercharged)

    następnym razem będzie ostrzeżenie<Acula>
  • #37
    Quaki
    Poziom 20  
    :arrow: niko4x4 nie ma powodu nikogo obrazac po to jest to forum zeby pomagac ludziom a nie besztac ich za to ze nie wiedza o czyms w koncu nikt nie jest alfa i omega i nie moze wiedziec wszystkiego
    pozdrawiam
  • #38
    Rocky24
    Poziom 19  
    Quaki napisał:
    :arrow: niko4x4 nie ma powodu nikogo obrazac po to jest to forum zeby pomagac ludziom a nie besztac ich za to ze nie wiedza o czyms w koncu nikt nie jest alfa i omega i nie moze wiedziec wszystkiego
    pozdrawiam


    Moze to i nie na temat :
    ale zdecydowalem sie obronic nikusia z tego wzgledu ze powiedziales ze nikt niejest alfa i omegą ,otusz nikos4x4 jest (jesli chodzi o samochody)
    Jeszcze nikt niebyl w stanie go w niczym pobic (mowie tu o samochodach)
    i nie lubi jak ktos cos partaczy (niepotrafi tego wytrzymac nerwowo)

    Jest to moj odwieczny dobry przyjaciel i bliski sasiad , stad moj pozytywny post

    Pozdrawiam przyszlych samochodowcow !! :)
  • #39
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #40
    coolombo
    Poziom 29  
    nikos4x4 napisał:

    ... Pamietaj tez ze wlasnie zimne powietrze jest bardziej kaloryczne czyli mowiac prosto jest wiecej powietrza w powietrzu ....



    a masło jest bardziej maślane :P
    Jak moze byc więcej powietrza w powietrzu?????? po prostu zimne powietrze jest bardziej gęste od ciepłego i więcej zawiera tlenu, ot cała filozofia.

    pozdrawiam!
  • #41
    dborycki
    Poziom 12  
    nalezy tez dodac ze schladzanie powietrza w ukladzie dolotowym silnika moze spowodowac "wydluzona rekcje na gaz"
  • #42
    P.Artek
    Poziom 21  
    Dodam jako ciekawostkę,mechaniczne sprężarki były stosowane(coś w okresie wojny)w silnikach dwusuwowych zamiast komory wstępnego sprężania a silnik były wyposażone w zawory :!: Różne dziwactwa powstawały tj.silnik diesla dwusuwowy :!:
  • #43
    xmarek
    Poziom 16  
    funGMS napisał:
    Witam wszystkich. Jestem nowy na tym forum, ale zainteresowałem się tematem. Kiedyś swojego czasu kręciłem się przy "elektronicznej klimatyzacji" - bajer i podobno działa - nie sprawdziłem, bo nie miałem wolnej kasy. całość działa na ogniwach Paltier'a albo Poltier'a albo jakoś takoś. To ogniwo jest "pompą" ciepła: pompuje z jednej strony na drugą energię termiczną (przykręcając dwa radiatory i "pompując" - jeden "zabiera" temperaturę drugiemu.

    Wykorzystanie tego (z fizyki i szkoły średniej wiadomo, że sprawność silnika przy silnikach spalinowych się wyznacza z różnicy temperatur na wlocie i na wylocie :roll: ) przy silniku w aucie MA SENS. Tylko tę temperaturę zabraną z kolektora ssącego trzeba gdzieś oddać - z tym niebyłoby problemu - zabudowany dobry radiator i out z auta (swoją drogą silnik pracujący z tym nieźle by wyglądał z boku - jak parowóz :lol: ).

    Każdy znając temperatury wlotu i wylotu wyznaczy sobie, ile ta operacja może przynieść efektu przy "odpompowaniu" jakichś 25C. 8)

    Oczywiście tego też nie praktykowałem, ale mam zamiar coś takiego zrobić.

    Resztę turbin (jakie by nie były) wymagają włożenia energii, którą skąś trzeba wziąć, więc... do mnie to nie przemawia (zwykłego gościa z cywilnym samochodem - notabene Ford Escort EFi 1.6 kat - 110 hp). Jednak przy moich 110 koniach dokładając tym sposobem jakieś 15% silnika (coś 17 koni) już zawsze coś, ale dla PF 126p - 4 konie :?

    Pozdrawiam i życzę udanych eksperymentów.


    No tak uczyłeś się na lekcjach fizyki i pewnie wiesz z podstawowych zasad termodynamiki, że energia (czyli ciepło) jest przekazywane z ciała o temperaturze wyższej do ciała o temperaqturze niższe. jak chcesz więc odebrać ciepło ( ochłodzić ) powietrze zasysane? co będzie tym czynnikiem chłodzącym? Czy ty chcesz ochłodzić powietrze (atmosferyczne) zasysane tym samym powitrzem? nie bardzo rozumiem twój pomysł
  • #44
    Adrian123w
    Poziom 12  
    Intercooler słuzy do schładzania powietrza spręzanego przez turbine (gdy jest chłodne gas się spręrza ) gdy byś zamontował jakąś elektryczną turbine :-) wtedy intercooler może ci polepszyć wydajność . ja mam w mercu 123 300D T i bez niej jest wytaźnie słabszy
  • #45
    manta
    Poziom 39  
    Można też chłodzić amoniakiem poprzez skraplanie (w teorii)
  • #46
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #47
    lopr_pol
    Poziom 23  
    Nic nie poprawisz w tym sprzecie. Sterowanie dawka paliwa jest na 99% mechaniczne, sprezarka nie laduje az tak duzo to i intercoolera nie przewidzieli. Dbaj o filtry, odelzyj samochod to i przyspieszenie wzrosnie :)
  • #48
    adampl1
    Poziom 14  
    Tu już w zasadzie o turbo i intercoolerze powiedzieliscie wszystko, więc nie będę się powtarzał ale mam jedną ciekawostkę dla tych którzy wyśmiewają lub uważają za gorszy pomysł wstawienia elektrycznago silnka dołądowania powietrza. Otóż w samochodzi Toyota Land Cruiser 120 do tej pory była stosowana tradycyjna turbina napędzana gazami wylotowymi. W najnowszym wypuście tego auta japończycy założyli elektryczną turbinę i muszę powiedzieć że ten sam silnik ma teraz więcej koni. Więc może jednak odkurzacz :)
    18.04.05
    Dodaje sprostowanie swojego postu
    Muszę ze wstydem przyznać że nie przestudiowałem tego silnika dokładnie on ma normalną turbine a silnik elektryczny służy do zmiany geometri łopat wirnika. A więc jednak nie odkurzacz :oops:
  • #49
    TTOM
    Poziom 11  
    ludzie - nie wiem dlaczego ale mam nieodparte wrażenie, że wiekszość tych odpowiedzi idyskusji prowadzi tylko do jednego - nabicia punktów :) Jeśli chodzi o kombinowanie z silnikami maluchów - po prostu to nie ma wiekszego sensu - wsadzicie kasę , którą moglibyscie wywalic na paliwo lub naprawy. A nawet jeśli coś zmajstrujecie to raczej wyjdzie z tego po przyjrzeniu się blizej raczej lipna wioskowa wersja tjuninga a nie tunningu. Każdy posiadacz malucha /kiedyś mialem 126/ ma takie napady, że chce go poprawiać ale po jakimś czasie znajduje lepszą robotę /jak każdy/ - i jka moze kupuje cos innego i od tej pory raczej z przymrużeniem oka spoglada na przeróbki 126 - taka jest prawda. Teraz odpowiedź dla tych co mi powiedzą "ale nie każdego stać" - to tym bardziej nie trwońcie kasy bo jak wam silniczek odparuje albo odpadnie mu dekielek to dopiero będziecie mieć niepotrzebne wydatki. Natomiast muszę docenić waszą wiedzę i chęć rozwijania wiedzy i tematu - ale wprowadzanie tego w życie w przypadku 126 to już heroizm /niepotrzebny/. Pozdrowka
  • #50
    retoropak
    Poziom 12  
    coloombo zle mowisz z tym ze jest wiencej tlenu!!!
    w tej samej objetosci jest wiecej powietrza a co sie z tym wiaze tlenu
    Widzialem wolnossace silniki z intercoolami chlodzonymi CO2 (sa tez takie z doladowaniem)
    hmmm ktos tam napisal ze turbo sie wlancza i wylancza hmmm ciekawe jak ??? chyba jak zgasimy silnik to sie wylonczy
    ktos pisal o czystym tlenie
    kumpel ma wtryski czystego tlenu bezposrednio za filtrami powietrza(3,8 litra v6 supercharged) przejechal tak z 30tys mil odkad to zamontowal i silnik jeszce elegancko kreci a kopa to ma wysmienitego ponad 200 koni w seri
    subaru wrx polyka na momencie kiedys acure nsx (honda nsx) malo co nie wzielismy
  • #51
    wueska
    Poziom 16  
    dozuce swoje 12 groszy :P

    intercooler to porostu chłodnica powietrza:) Jeśli się zna podstawy fizyki to wie sięze ciepłe powietrze ma mnieszą gęstość od zimnego. Turbina pracuje w sąsiedztwie ukłądu wydechowego i potrafi się nagrzac do tego są oporuy powietrza przy sprężaniu i mamy całkiem niezłą temperature i małą sprawność, żeby porawic sprawność turbiny stosuje się układ chłodzenia powietrza który ma za zadanie schłodzić i przesto zageścić powietrze:) Sprawność takiego układu jest już bardzo wysoka, czyli intercooler dodaje dużo :) montowanie bez niego sprężarki nie ma sensu:)
  • #52
    capri
    Poziom 11  
    Witam!!! Kupiłem Vectrę 2.0 DTL ma cosik ok 82KM, wiem że są jeszcze silniki 2.0 DTI moc ok 100KM z tym że silnik DTI ma intercooler a ten mój go nie ma. Czy wystarczy założyć intercooler do mojej vectry i też będe miał 100KM czy muszę zmienić też sterowanie?
    Pozdrawiam
  • #53
    wueska
    Poziom 16  
    Jak jesteście tacy ambitni i przerabiacie odkurzacze to już lepiej liczyć doładowanie dynamiczne (przy dobrym dostrojeniu skuteczność większa niż turbo)
  • #54
    Roli
    Poziom 26  
    Doładowanie dynamiczne jest głównie stosowane w motocyklach i formule 1. Polega ono na tym że im szybciej jedziesz tym szybciej jedziesz. A tak serio to doładowanie dynamiczne polega na wykorzystaniu zjawiska falowania strugi powietrza występującej w przewodach dolotowych silnika w czasie dolotu. Zjawisko falowania jest wywołane impulsami pochodzacymi od miejscowego nadciśnienia, które powstaje w momencie zamykania zaworu dolotowego. Ludzie nie przesadzajcie przecież do tego potrzeba sporo wiedzy i doświadczenia, a jeżeli nie wierzycie to zapytajcie Pana Węglarskiego czy to jest łatwe czy nie.
  • #55
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #56
    sampler
    Poziom 16  
    Ja mam pytanie odnosnie ukladow recyrkulacji spalin. Jak wiadomo im niz sza temperatura powietrza w dolocie tym lepiej. W takim razie czy stosowanie zaworow EGR nie pogarsza osiagow silnika, ze nie wspomne o zasyfieniu ukladu dolotowego? Cel stosowania EGR w benzyniaku to obnozenie NOx a w dieslu ? Szybsze nagrzewanie sie silnika?
  • #57
    Roli
    Poziom 26  
    Cytat:
    ze nie wspomne o zasyfieniu ukladu dolotowego


    A niby dlaczego układ dolotowy miałby sie zasyfić od wydechu ??? Przecież nie ma tam żadnego badziewia, oleju, paliwa !!!
  • #58
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #59
    leinadzs
    Poziom 27  
    sampler napisał:
    Cel stosowania EGR w benzyniaku to obnozenie NOx a w dieslu ?


    W dieslu też
  • #60
    lacho11
    Poziom 10  
    Mam troche doświadczenia z turbo elektrycznym e-turbo.
    To jest strona gdzie możecie sobie takie coś kupić

    http://www.electricsupercharger.com

    Na tej stronie sprzedają e-turbo, ale silnik do napędu ma moc ok 700W/12V daje 60A. A ciśnienie jakie wytważa to 1PSI czyli 0,07bara. Jak się to ma do turbosprężarek które dają od 0,5 - 1bara

    Dla mnie sprawa jest prosta zwykłe elektro-turbo jest za mało wydajne, żeby wytwożyć tyle powietrza, chodźby dla silnika 1,5l i do tego go jeszcze doładować na tyle żeby to miało większy sens.

    Sam robiłem e-turbo z wykożystaniem silników od modeli latających ok. 35000obr/min, ale skutek był mizerny, żeby nie powiedzieć że zerowy.

    Oriętuje się ktoś może jak są skonstruowane sprężarki mechaniczne G60 od Coorrado? Tam nie ma wirnika jak w e-turbo ani żadnogo śmigła. Tylko jakieś ślimaki, nie mam pojęcia jak to dziala.