Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez plus jednopunktowy wtrysk BOSCHA gasnący silnik

03 Sty 2009 02:23 3053 1
  • Poziom 22  
    Witam od jakiegoś czasu w moim polonezie 1.6 jednopunktowy wtrysk BOSCHA mam problem z gasnącym i przerywającym silnikiem. Ma instalację gazową I generacja jeździł na niej ok. 130000km bez większych problemów aż do teraz. Z paliwem już dość dawno temu pojawił się problem, gaz ostatnio zaczął strzelać i czasem nawet gasnąć, wymieniłem parownik i filtr nie pomogło, ps jeszcze nie jeździłem na regulacje, ale chodzi mi o przywrócenie pracy na paliwie (przynajmniej na początek).
    Objawy są następujące gdy przyszły zimniejsze dni bardzo ciężko odpala i czasem nawet przy naładowanym aku jakoś ciężko kręci. W lecie odpalał dobrze ale już pracował tak samo. Po odpaleniu silnika i po ok. 2 min, po rozgrzaniu jest tak samo, nie równo pracuje czasem gaśnie, i ostatnio bardzo głośno zaczęły pracować zawory, strasznie klekoczą, wymieniłem przewody i świece nic nie dało. Niedawno rozkręciłem wtrysk tzn cały układ i w miarę możliwości przeczyściłem (wyczyściłem benzyna i przedmuchałem wszystko). Zauważyłem, że przepustnica jest lekko otwarta. Więc postanowiłem wyregulować żeby ją domknąć ale zabrakło regulacji i została (mniej) ale jednak lekko otwarta, czy może ona powinna być uchylona :?: Wymieniony został filtr paliwa. Bez poprawy.

    Zauważyłem, że przy odpalaniu dziwnie zachowuje się przekaźnik pompki paliwa, są dwa jeden włącza pompkę, drugi właściwie nie wiem po co jest, ale bez niego ten pierwszy nie włącza pompki są obok siebie i są takie same. Przy przekręceniu kluczyka ten pierwszy włącza pompkę na parę sekund, a przy kręceniu rozrusznikiem dziwnie pracuje jakby się rozłączał i załączał (cyka), więc wyjąłem go i podłączyłem na "krótko" przewodami żeby pompka pracowała cały czas. Raczej nie dało to żadnej poprawy w pracy silnika.
    Czy w takim razie możliwe jest, że jest coś nie tak z pompką paliwa? jaka powinna być jej wydajność w l/min np.
    Co może być odpowiedzialne za taki stan rzeczy, słyszałem że wtrysk mógł się zapiec i niewłaściwie podawać paliwo. Czy jest jakiś amatorski sposób żeby to sprawdzić? Obiło mi się o uszy, że zdarza się że po takim przebiegu mogą wypalać się gniazda zaworów, szczególnie bez regulacji. Po wymianie parownika gazu jeździłem ok. 5000km bez regulacji. Jak sprawdzić zawory bez demontażu głowicy, bo teraz jedynie przez odgłos klekotania można wywnioskować że coś jest nie tak, a może któryś z czujników tylko od którego zacząć? Gdzie w tym poldku jest silniczek krokowy, albo jakiś podzespół który odpowiada za wolne obroty?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze