Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki pobór prądu na postoju?

Maciej Zembaty 03 Sty 2009 12:10 50020 42
  • #1 03 Sty 2009 12:10
    Maciej Zembaty
    Poziom 12  

    Witam,
    szukając na necie znalazłem informację o tym, że instalacja na postoju powinna pobierać prąd 50mA. Posiadam Seata Cordobę 1.6, 98r, pełna elektryka. Zmierzyłem pobór prądu i wyszło 0.15A. Teraz nie wiem czy te 50mA odnosi się do samochodów z podstawowym wyposażeniem czy też ogólnie i tyczy się to też mojego samochodu?
    Czy ktoś mierzył u siebie jak to wygląda?

    Pozdrawiam serdecznie.

    2 29
  • Pomocny post
    #2 03 Sty 2009 12:45
    koleszka
    Poziom 24  

    Mierzyłem w Toyota Celica 2.2, 96r. Normalnie na postoju ma 170mA, jednak po wyjęciu panelu z radia już tylko 80mA a po odłączeniu bezpiecznika od radia 60mA. Więc może masz ten sam problem? Radio w tym samochodzie to Pioneer z wyższej półki.

    3
  • Pomocny post
    #3 03 Sty 2009 12:53
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Za dużo koledzy, minimum 100mA musicie zejść w dół

    2
  • #4 03 Sty 2009 12:58
    koleszka
    Poziom 24  

    goldwinger napisał:
    Za dużo koledzy, minimum 100mA musicie zejść w dół


    Zgadza się, tylko jak sie okazuje niektóre radia samochodowe mimo że wyłączone to pobierają prąd rzędu 100mA, dlatego polecam koledze znalezienie bezpiecznika od radia samochodowego, wyjęcie go i pomiar bez podłączonego radia. W tej Celice jest nie seryjny alarm dlatego prąd na postoju jest 60mA.

    0
  • #5 03 Sty 2009 13:00
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Co do radia to zawsze dwa powody albo źle podłączone albo jakiś badziew z marketu

    4
  • #6 03 Sty 2009 13:21
    koleszka
    Poziom 24  

    goldwinger napisał:
    Co do radia to zawsze dwa powody albo źle podłączone albo jakiś badziew z marketu


    Tak jak pisałem jest o oryginalne radio Pioneer z wyższej pułki, czyta MP3, duży graficzny wyświetlacz i sporo bajerów. Po ponownym włączeniu zaczyna odtwarzanie od miejsca w którym skończyło czytać muzykę z CD i może właśnie podtrzymywanie tej pamięci powoduje zwiększony pobór prądu. Zastanawiam się co można podłączyć źle w takim radiu? Sam je montowałem i wszystko działa poprawnie. Zaznaczam ze po wyjęciu panelu pobór prądu spada do 18mA.

    2
  • #7 03 Sty 2009 13:51
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    koleszka napisał:
    Zastanawiam się co można podłączyć źle w takim radiu?

    Plus po stacyjce zwarty ze stałym

    0
  • #8 03 Sty 2009 14:08
    koleszka
    Poziom 24  

    goldwinger napisał:
    koleszka napisał:
    Zastanawiam się co można podłączyć źle w takim radiu?

    Plus po stacyjce zwarty ze stałym


    Problem w tym że przewody do radia były juz doprowadzone z instalacji samochodu, a dostać się do stacyjki w tym modelu to horror. Faktycznie zasilanie jest z przed stacyjki, ale pod maską jest bezpiecznik od radia, wiec producent przewidział właśnie takie rozwiązanie. Poza tym innym mankamentem jest fakt iż odcięcie radia od zasilania powoduje wysunięcie anteny. Więc podłączenie go pod kluczyk wymagało by zmian w fabrycznej instalacji. Trudno nazwać to błędem w podłączeniu, producent w tamtych czasach widocznie nie przewidział że radio może mieć taki pobór prądu spoczynkowego.

    1
  • #9 03 Sty 2009 20:15
    Maciej Zembaty
    Poziom 12  

    goldwinger napisał:
    koleszka napisał:
    Zastanawiam się co można podłączyć źle w takim radiu?

    Plus po stacyjce zwarty ze stałym


    Możesz jaśniej to wyłożyć? :D

    0
  • Pomocny post
    #10 03 Sty 2009 21:01
    koleszka
    Poziom 24  

    Koledze chodziło o to żeby radio samochodowe miało odcinane zasilanie poprzez kluczyk w stacyjce. Wtedy nie ma problemu z dodatkowym poborem prądu przez radio na postoju (bo bez kluczyka nie będzie ono zasilane). Tak jak napisałem w niektórych modelach samochodów jest to kłopotliwe. Jednak najpierw wypadało by sprawdzić czy to właśnie radio w twoim samochodzie powoduje ten dodatkowy pobór prądu, bo może się okazać że przyczyna leży gdzie indziej.

    0
  • #11 03 Sty 2009 21:41
    ociz
    Moderator Samochody

    Nigdy się nie spotkałem żeby normalne(nie jakaś chińszczyzna), sprawne i prawidłowo podłączone(nie koniecznie tylko po stacyjce) pobierało więcej niż 0.02A.

    1
  • #12 03 Sty 2009 21:52
    koleszka
    Poziom 24  

    ociz napisał:
    Nigdy się nie spotkałem żeby normalne(nie jakaś chińszczyzna), sprawne i prawidłowo podłączone(nie koniecznie tylko po stacyjce) pobierało więcej niż 0.02A.


    Jest to Pioneer DEH-P6900IB, radio wyłączone z włożonym panelem pobiera blisko 100mA, po wyjęciu panelu pobór prądu spada do 18mA. Sam się trochę zdziwiłem ale takie są fakty, poleciłem koledze żeby wyjmował panel jeśli zostawia samochód na długi postój, zobaczymy co będzie dalej.

    1
  • Pomocny post
    #13 03 Sty 2009 22:08
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    ociz, są trakie co biorą więcej
    nie chodzi mi o odłączenie całości stacyjką, napisałem jasno że chodzi o połączenie stałego z tym po stacyjce (czytaj czerwonego z żółtym)

    0
  • #14 03 Sty 2009 22:27
    ociz
    Moderator Samochody

    Z doświadczenia wiem że niektórzy są tacy zdolni że potrafią nawet sterowanie/zasilanie anteny podłączyć razem do plusa a potem takie tematy jak ten ;)

    0
  • #15 03 Sty 2009 23:04
    koleszka
    Poziom 24  

    Nie raz podłączałem radio samochodowe więc wiem co i gdzie podłączyć. Tak poza tym to chyba w tym samochodzie były już zamontowane kostki ISO, więc ja nic nie zmieniałem, a wszystko działa poprawnie. Może producent tak skonstruował ten sprzęt, że pobiera znaczny prąd przy włożonym panelu. Jeśli to było by moje auto to bym wyjął radio i dokonał dokładnych pomiarów. Być może w instalacji na stałe jest połączony żółty z czerwonym. Wracając do tematu na razie nie wiadomo co kolega Maciej Zembaty robił w swoim samochodzie i co powoduje podwyższony pobór prądu. Więc dalsza dyskusja na temat które radio ile pobiera nie ma sensu. Zwracam sie z uprzejmą prośbą do kolegi Maciej Zembaty aby napisał od kiedy występuje ten problem i jakich zmian w samochodzie dokonywał przed pojawieniem sie problemu. Przydał by się też pomiar poboru prądu przez same radio, bo to często jest przyczyną problemów.

    1
  • #16 03 Sty 2009 23:16
    ociz
    Moderator Samochody

    koleszka napisał:
    Nie raz podłączałem radio samochodowe więc wiem co i gdzie podłączyć.

    Nie twierdzę że nie.
    koleszka napisał:
    Tak poza tym to chyba w tym samochodzie były już zamontowane kostki ISO, więc ja nic nie zmieniałem, a wszystko działa poprawnie.

    I to jest też problem coniektórych, bo niby jak wtyka pasuje i działa to wszystko jest OK, a nie zawsze tak jest!

    0
  • #17 03 Sty 2009 23:28
    koleszka
    Poziom 24  

    ociz napisał:

    koleszka napisał:
    Tak poza tym to chyba w tym samochodzie były już zamontowane kostki ISO, więc ja nic nie zmieniałem, a wszystko działa poprawnie.

    I to jest też problem co niektórych, bo niby jak wtyka pasuje i działa to wszystko jest OK, a nie zawsze tak jest!


    Jeśli to jest fabryczna kostka ISO to raczej nie ma sensu na siłę kombinować i szukać usterki. Nie twierdze, że zawsze kostka jest fabryczna i wszystko jest ok podpięte, jednak w starszych samochodach instalacja wcale nie przewiduje sterowania radia z kluczyka. W takich sytuacjach nie rzadko klient nie chce żeby dobierać się do stacyjki zwłaszcza gdy zależy mu na czasie. Potem sprzedaje samochód, ktoś kupuje radio które pobiera spory prąd spoczynkowy i problem gotowy. Tak swoją droga to jestem ciekawy jak jest z tą Celica i przy najbliższej okazji sprawdzę czy kostka ISO jest fabryczna i czy sterowanie zasilaniem (żółty przewód) jest podpięty pod kluczyk.

    0
  • #18 04 Sty 2009 08:27
    emeryt2
    Poziom 42  

    Kto , podłączając radio / kostkę/ dobiera sie do stacyjki, plus po stacyjce można dostać z dużo innych miejsc.
    Goldwinger ma rację.

    0
  • #19 07 Sty 2009 19:07
    Maciej Zembaty
    Poziom 12  

    Dokonałem pomiarów z zalecanymi przez Was instrukcjami i wyszło, że po zdjęciu panelu od radia dalej jest 0.15A, zaś po wyjęciu bezpiecznika pobór spadł do 0.14A, czyli niewiele. Pozostało sprawdzić pobór na pozostałych bezpiecznikach ale poczekam aż przestanie sypać śnieg.

    0
  • #20 09 Lut 2009 15:05
    baciano
    Poziom 2  

    Pobór prądu na postoju powinien wynosic max 0,08A taka jest norma, przeważnie pobór wynosi 0,05A. Sprawdz radio bo to ono najczęściej jest przyczyną rozładowywania sie aku na postoju. Ja mam ten sam problem, mam nowe radio ALPINE i mam pobór prądu bez radia 0,07A a jak podłącze radio to mam 0,20A i rozładowuje mi nowy aku 62AH który mam kilka miesięcy pomimo tego że radio jest wyłączone. Pojechałem na gwarancje z aku i mi pomierzyli wszystko i wyszło że to wina radia tak jak pisałem wyżej. Koleś powiedział że radio powinno być podłączone w taki sposób żeby działało tylko gdy kluczyk jest w stacyjce. Gdy radio jest podłączone z ominięciem stacyjki pobór prądu znacznie rośnie. Podłączyłem radio tak żeby działało tylko z kluczykiem w stacyjce i zobaczymy co będzie Wink Pobór prądu 0,20A na godzine czyli w ciągu doby traci się 5Ah z akusia.

    Dodano po 6 [minuty]:

    podłączyłem radio pod stacyjkę czyli tak jak jest fabrycznie i zmierzyłem pobór prądu i oto wyniki:
    samochód-golf3 /silnik-1,8 /akumulator-centra futura 62Ah/ladowanie idealne 14,1
    auto otwarte, radio wyłączone bez panela-podłączone pod stały plus - 0,20A (200mA)
    auto otwarte, radio wyłączone-podłączone pod stacyjke - 0,03A (30mA)
    auto zamknięte, radio wyłączone-podłączone pod stacyjke, alarm uzbrojony - 0,04A (40mA)
    radio podlaczone pod staly plus bez panela pobiera 0,16A (160mA) trzeba podlaczyc radio tak zeby dzialalo tylko z kluczykiem w stacyjce. Pytalem w kilku sklepach z radami i powiedziano mi ze nowe radia biora duzo pradu ze wzgledu na bajery wyswietlacze i inne badziewia w ktore sa wyposazone wiec pozostaje tylko podpiac pod stacyjke ;)

    0
  • #21 08 Maj 2010 14:35
    Nelom
    Poziom 10  

    Witam.!
    U mnie działo sie dokladnie jak napisal kolega wyzej radio pobierało az 0,16A wiec podpielem radio po stacyjce i wszystko byloby ok gdyby nie to ze radio nie zapamietuje ustawien.
    Mam radio Alpine CDA-7893R.
    Podłaczylem tylko żólty kabel pod zasilanie po stacyjce (czerwony wisi zaizolowany gdzies z boku)
    Wie ktos o co tu chodzi? dlaczego radio dziala gdy podlaczony jest zólty kabel który rzekomo jest tylko podtrzymaniem pamieci?
    Zaznacze jeszcze tylko ze obojetne ktory kabel podlacze (zólty czy czerwony) pod stacyjke to radio bedzie dzialalo ale bez zapamietywania stacji a gdy podlacze czerwony pod stacyjke a zólty pod prad staly to automatycznie na panelu zapala mi sie kontrolka aku.

    0
  • #22 08 Maj 2010 15:14
    rico37p
    Poziom 28  

    Właśnie odciełeś pamieć. Coś dzwoni ,ale w którym kościele ????

    Dodano po 1 [minuty]:

    Użyj SZUKAJ było wielokrotnie opisywane na forum.

    2
  • #24 08 Maj 2010 22:23
    milejow
    Poziom 42  

    Kiedy świeci się kontrolka akumulatora?

    1
  • #25 08 Maj 2010 22:30
    ociz
    Moderator Samochody

    W radiu nie ma przypadkiem jakiejś zworki lub bezpiecznika który można włożyć w 2 pozycjach?

    1
  • #26 08 Maj 2010 23:16
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Może radio było grzebane? Ewidentnie zwarte są zasilania.

    0
  • #27 08 Maj 2010 23:43
    milejow
    Poziom 42  

    Nic nie zwarte, podłącz czerwony pod ACC a żółty kawałkiem przewodu bezpośrednio pod akumulator(podłączenie oczywiście na próbę), ominiesz w ten sposób kontrolę zużycia energii przez BSI i kontrolka nie powinna świecić

    0
  • #28 09 Maj 2010 16:12
    Nelom
    Poziom 10  

    Mieliście racje kabel czerwony z żółtym były zwarte, radio kupiłem używane wiec na pewno było grzebane coś w nim bo jest kilka kabli poprzecinanych.
    teraz rozdzieliłem oba kable i teraz wyglądają tak:
    Jaki pobór prądu na postoju?
    po podłączeniu żółtego kabla pod stale 12V i czerwonego pod 12V po stacyjce radio naturalnie zapamiętuje stacje ale pobiera za dużo prądu bo 0,09A na wyłączonym radiu i zapłonie.
    Dodam jeszcze ze kontrolka aku już nie świeci kiedy rozdzieliłem oba kable.
    Ps.
    Wiecie do czego są te trzy kable? (pomarańczowy i niebieski maja końcówkę która nasuwa się na końcówkę kabla różowego)
    Jaki pobór prądu na postoju?

    Dodano po 4 [godziny] 46 [minuty]:

    Rozwiazalem juz swoj problem po rozdzieleni kabla zóltego i czerwonego trzeba bylo zamienic miejscami czyli czerwony dac na stale 12V a zólty na 12 V po stacyjce i jest juz wszystko ok.
    zapomnialem sprawdzic ta kombinacje przed napisaniem poprzedniego posta ;D
    dzieki wszytkim za pomoc!

    0
  • #29 09 Maj 2010 17:24
    gosztekseba
    Poziom 31  

    Nelom napisał:
    Rozwiazalem juz swoj problem po rozdzieleni kabla zóltego i czerwonego trzeba bylo zamienic miejscami czyli czerwony dac na stale 12V a zólty na 12 V po stacyjce i jest juz wszystko ok.


    To radio to chyba naprawdę kombinowane... Nie traci ustawień po wyłączeniu kluczyka? Żółty to przecież pamięć...

    0
  • #30 09 Maj 2010 18:28
    tzok
    Moderator Samochody

    Niektóre radia mają na odwrót... zazwyczaj te, które mogą być sterowane zapłonem, ale można je też włączyć przy wyłączonym zapłonie (np. Oplowskie i Grundigi WKC).

    1