Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel OMEGA B - rozładowujący się akumulator

03 Jan 2009 12:31 12106 22
  • Level 16  
    Witam,
    Przejrzałem forum - temat był już wałkowany - ale mam wrażenie nie rozwiązany, więc podnoszę go raz jeszcze.
    W aucie OPEL OMEGA B 2.5TD kombi po kilku dniach nieużywania zastaję całkowicie wyładowany akumulator - akumulator jest nowy, bo początkowo problem zwalałem na leciwość poprzedniego i wymieniłem.
    Po naładowaniu zmierzyłem prąd na klemie przy wyłączonym aucie, zamkniętych drzwiach itd. Jest tego ok 1A (!). Zacząłem sprawdzać przepływy przez bezpieczniki.

    Bezpiecznik nr 7 - ok. 0.35A (!)
    opisany w instrukcji jak "oświetlenie wewnętrzne", faktycznie oprócz lampek w drzwiach i oświetleniu kabiny przy jego wyjmowaniu klapie dodatkowo jakiś przekaźnik za bezpiecznikami - może moduł oświetlenia (opóźnienie).

    Bezpiecznik nr 12 - ok 0.65A (!)
    opisany: 1. oświetlenie wnętrza, 2. ośw. bagażnika 3.światła awaryjne, 4. Info-Display, 5.Radio, 6.System informacyjny.

    Zmieniarka i radio fabryczna, żadnych dodawanych instalacji. Czy to możliwe żeby urządzenia te pobierały taki prąd w standby`u?. Może ktoś rozpoznał już ten problem.
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • Level 19  
    Miałem taki problem ale w fordzie mondeo mk2.
    W moim przypadku tak samo sie zachowywały bezpieczniki ale okazało sie altelnator byl do wymiany.
    Otóż pewnego wieczora czyściłem szczotki w nim i zapomniałem go podpiąć i rano akumulator był sprawny, i samochód odpalił za pierwszym razem. zorientowałem sie ponieważ kontrolka od ładowania się świeciła.
    Posprawdzaj wszystko dokładnie.
  • Level 33  
    sprawdz czy nie swieci oswietlenie w bagażniku lub lampka w schowku to czesta przyczyna w omach
  • Level 13  
    jesli zapioles A w instal. za akumulat. i masz 1A poboru
    to fatalnie mialem podobny problem w astrze okazalo sie
    ze w przedziale bezpieczn. byl sterownik oswietl. wewne. on mi powodowal
    tkz. lewy pobor nie powiedziane ze w pana przypadku bedzie to samo
    troszke pracy z A i powinen pan zlokalizowac miejsce,
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • Level 16  
    Witam ponownie,

    Jeszcze raz przemierzyłem pobory prądu z klemy.

    Pobór przez bezpiecznik "12" od CD zanika po kilkunastu sekundach - w tym czasie zmieniarka mieli płytami - poprzednio mierzyłem od razu po wpięciu amperomierza i stąd wychodziło mi ponad 1A poboru << ten temat jest zamknięty.

    Pozostaje problem obciążenia na bezpieczniku 7 (ośw. wnętrza i światła awaryjne).
    Gdy wszystko się już uspokoi po podłączeniu akumulatora, "ucieka" mi jeszcze ok 0.3A prądu praktycznie w całości przez ten bezpiecznik (po jego wyjęciu z klemy płynie jeszcze tylko ok 50mA) (oczywiście drzwi są zamknięte i lampki wyłączone:). Wkładanie tego bezpiecznika powoduje "klepanie" przekaźnika z jakąś elektroniką, prawdopodobnie od opóźnienia lampek wewnętrznych (żółta kostka z oznaczeniem: GM 24427610 , 38697). Wyjęcie przekaźnika z podstawki powoduję zanik prądu w bezpieczniku "7", a więc ten przekaźnik wydaje się być przyczyną upływów.
    Co ciekawe po zasileniu tego przekaźnika na warsztacie między końcówkami 30 i 31 pobiera on tylko 0.1A prądu - tak więc 0.2A gdzieś jeszcze przez niego płynie w instalację samochodu.

    Lampki w schowku, bagażniku itd wyłączone.

    Może ktoś wie dokładniej jaka jest funkcja tego przekaźnika, czy jego własny pobór 100mA jest prawidłowy i gdzie może uciekać jeszcze te 0.2A prądu.

    Pozdrawiam.
  • Level 42  
    W/g Wordshopu , bezpiecznik nr.7 to szyby.Oczywiście skrzynka bezp. po lewej stronie kierowcy. Jaki amperaż tego bezpiecznika?
  • Level 16  
    emeryt2 wrote:
    W/g Wordshopu , bezpiecznik nr.7 to szyby.Oczywiście skrzynka bezp. po lewej stronie kierowcy. Jaki amperaż tego bezpiecznika?

    Mam polskie tłumaczenie instrukcji obsługi z netu, i tam też są to szyby, ale w moim niemieckim oryginale od tego egzemplarza auta 7 opisane jest jako oświetlenie wewnętrzne - widać są rożne wersje. Po wyjęciu tego bezpiecznika szyby "chodzą", a wyłącza się oświetlenie.
    Amperaż: 30A
  • Level 42  
    30 A to n ie tylko oświetlenie , za duży na taki mały pobór prądu. Inne układy też zasila sprawdz co jeszcze zasila.
  • Level 16  
    No właśnie - pytanie: Co ten bezpiecznik jeszcze zasila - prześledzenie tego po kabelkach wydaje mi się szalenie trudne - miałem nadzieję że ktoś może mieć jakieś schematy.

    Powtórzę co zaobserwowałem: Wyjęcie żółtego "kłapiącego" przekaźnika z podstawki (prawdopodobnie od sterowania opóźnienia oświetlenia) powoduję CAŁKOWITY zanik prądu w bezpieczniku "7", a więc ten przekaźnik wydaje się być przyczyną upływów. Co jest zasilane z tego przekaźnika ?
  • Level 1  
    :?:ten pobór jest normalny,jeśli masz radio to jest podtrzymanie funkcji,na komputer tez podtrzymanie.także pobór tego rzędu jest normalny,,,,,,,,,,,,,,
  • Level 15  
    Według książki "sam naprawiam" to ten bezpiecznik jest od podnoszenia szyb,napisz jeszcze o który przekaznik ci dokładnie chodzi
  • Level 16  
    Napiszę jeszcze raz:
    Mam polskie tłumaczenie instrukcji obsługi z netu, i tam też pod tym bezpiecznikiem są szyby, ale w moim niemieckim oryginale instrukcji od tego egzemplarza auta bezpiecznik 7 opisany jest jako oświetlenie wewnętrzne - widać są rożne wersje. Po wyjęciu tego bezpiecznika szyby dalej "chodzą", a wyłącza się oświetlenie wewnętrzne i światła awaryjne.
    Wkładanie i wyjmowanie tego bezpiecznika (nr 7) powoduje "klepanie" przekaźnika z jakąś elektroniką, prawdopodobnie od opóźnienia lampek wewnętrznych (żółta kostka z oznaczeniem: GM 24427610 , 38697). Wyjęcie przekaźnika z podstawki powoduje zanik omawianego prądu w bezpieczniku "7", a więc ten przekaźnik wydaje się być przyczyną upływów.

    Podsumowując: po wyłączeniu samochodu przez klemę ucieka mi ok. 0.3A prądu. Praktycznie cały ten prąd przepływa przez bezpiecznik nr 7. Prąd ten zanika jeśli wyciągnę z podstawki żółty moduł o oznaczeniu GM 24427610 , 38697, który "klekoce" przy wyjmowaniu i wkładaniu tego bezpiecznika. Wygląda na to że moduł ten ma jakiś związek z ośw. wewnętrznym, bo po jego wyjęciu oświetlenie gaśnie. Nie wydaje mi się by prąd pobierał zestaw audio, bo "wisi" on na innym bezpieczniku i prąd w tym bezpieczniku jest pomijalny.

    Nie wydaje mi się też, że tego rzędu upływ był typowy, bo w skali doby daje to 7Ah wyładowania akumulatora - po kilku dniach ma prawo nie zakręcić rozrusznikiem.

    Pozdrawiam
  • Level 16  
    Mam to samo - te same obserwacje, ten sam przekaźnik, podobna wartość prądu - rozwiązałeś to już kolego?
  • Level 16  
    crsevolution wrote:
    Mam to samo - te same obserwacje, ten sam przekaźnik, podobna wartość prądu - rozwiązałeś to już kolego?

    Niestety nie udało mi się dotąd rozwiązać tego problemu - po prostu jak przez kilka dni mam nie jeździć - wyjmuję bezpiecznik i już - noszę się z zamiarem zrobienia na na stałe jakiegoś "pstryczka".
  • Level 14  
    Wysteruj ten przekaznik po kluczyku lub przez czasówkę i wszystko będzie ok.
  • Level 16  
    Mietek1976 wrote:
    Wysteruj ten przekaznik po kluczyku lub przez czasówkę i wszystko będzie ok.
    Nie bardzo rozumiem - czy mam przepiąć linię zasilającą na obwód rozłączany stacyjką? Podejrzany moduł-przekaźnik steruje m.in światełkami ostrzegawczymi w drzwiach - nie jestem pewien czy rozsądnie będzie pozbawić się tej funkcji (po wyłączeniu stacyjki obwód ten przestanie sterować tym oświetleniem). Czy kolega Mietek1976 wie może do czego dokładnie ten przekaźnik służy i czy ten pobór prądu wynika z jakiegoś defektu czy jest to normalne?

    Pozdrawiam
  • Level 13  
    Pobór prądu 0,30 A nie jest normalnym zjawiskiem jak już ktoś pisał. nie wiem co ten przekaźnik zasila jeszcze ale skoro jest to czasówka to powinienneś podłączyć amperomierz pod aku, zamknąć auto maske silnika też, oczywiście zakluczyć z pilota czy kluczyka i za pół godziny przyjść zobaczyć co się dzieje. być może wina samego przekaźnika jak się nie rozłączy.
    Pozdrawiam
  • Level 18  
    pcichomski wrote:
    No właśnie - pytanie: Co ten bezpiecznik jeszcze zasila - prześledzenie tego po kabelkach wydaje mi się szalenie trudne - miałem nadzieję że ktoś może mieć jakieś schematy.

    Powtórzę co zaobserwowałem: Wyjęcie żółtego "kłapiącego" przekaźnika z podstawki (prawdopodobnie od sterowania opóźnienia oświetlenia) powoduję CAŁKOWITY zanik prądu w bezpieczniku "7", a więc ten przekaźnik wydaje się być przyczyną upływów. Co jest zasilane z tego przekaźnika ?
    Schematy znajdziesz na www.bestiales.pl
  • Level 10  
    W moim przypadku pobór prądu wynosił 250 mA , po wymianie wspomnianego żółtego przekaźnika na nowy wszystko wróciło do normy pobór prądu około 20 mA (należy poczekać na wyłączenie przekaźnika kilka minut).
  • Level 10  
    Witam mam ten sam problem z Omegą.
    Jest pan w stanie napisać gdzie szukać tego przekaźnika?
  • Level 10  
    Witam, dzięki za zainteresowanie moim pytaniem;)
    Jak go zlokalizuje to dam znać.
    Pozdrawiam.