Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel OMEGA B - rozładowujący się akumulator

pcichomski 03 Sty 2009 12:31 11551 22
  • #1 03 Sty 2009 12:31
    pcichomski
    Poziom 16  

    Witam,
    Przejrzałem forum - temat był już wałkowany - ale mam wrażenie nie rozwiązany, więc podnoszę go raz jeszcze.
    W aucie OPEL OMEGA B 2.5TD kombi po kilku dniach nieużywania zastaję całkowicie wyładowany akumulator - akumulator jest nowy, bo początkowo problem zwalałem na leciwość poprzedniego i wymieniłem.
    Po naładowaniu zmierzyłem prąd na klemie przy wyłączonym aucie, zamkniętych drzwiach itd. Jest tego ok 1A (!). Zacząłem sprawdzać przepływy przez bezpieczniki.

    Bezpiecznik nr 7 - ok. 0.35A (!)
    opisany w instrukcji jak "oświetlenie wewnętrzne", faktycznie oprócz lampek w drzwiach i oświetleniu kabiny przy jego wyjmowaniu klapie dodatkowo jakiś przekaźnik za bezpiecznikami - może moduł oświetlenia (opóźnienie).

    Bezpiecznik nr 12 - ok 0.65A (!)
    opisany: 1. oświetlenie wnętrza, 2. ośw. bagażnika 3.światła awaryjne, 4. Info-Display, 5.Radio, 6.System informacyjny.

    Zmieniarka i radio fabryczna, żadnych dodawanych instalacji. Czy to możliwe żeby urządzenia te pobierały taki prąd w standby`u?. Może ktoś rozpoznał już ten problem.

    0 22
  • #2 03 Sty 2009 12:41
    stachu121
    Poziom 19  

    Miałem taki problem ale w fordzie mondeo mk2.
    W moim przypadku tak samo sie zachowywały bezpieczniki ale okazało sie altelnator byl do wymiany.
    Otóż pewnego wieczora czyściłem szczotki w nim i zapomniałem go podpiąć i rano akumulator był sprawny, i samochód odpalił za pierwszym razem. zorientowałem sie ponieważ kontrolka od ładowania się świeciła.
    Posprawdzaj wszystko dokładnie.

    1
  • #3 03 Sty 2009 12:46
    pcichomski
    Poziom 16  

    Prąd na klemie spada do pojedynczych mA po wyjęciu tych 2 bezpieczników - więc raczej to nie alternator dodatkowo obciąża akumulator, a coś co "wisi " na tych bezpiecznikach. Po odpięciu alternatora nic się nie zmienia.

    0
  • #4 03 Sty 2009 19:14
    fructon
    Poziom 33  

    sprawdz czy nie swieci oswietlenie w bagażniku lub lampka w schowku to czesta przyczyna w omach

    0
  • #5 03 Sty 2009 22:24
    enricofatal
    Poziom 13  

    jesli zapioles A w instal. za akumulat. i masz 1A poboru
    to fatalnie mialem podobny problem w astrze okazalo sie
    ze w przedziale bezpieczn. byl sterownik oswietl. wewne. on mi powodowal
    tkz. lewy pobor nie powiedziane ze w pana przypadku bedzie to samo
    troszke pracy z A i powinen pan zlokalizowac miejsce,

    0
  • #6 04 Sty 2009 00:41
    pcichomski
    Poziom 16  

    Witam ponownie,

    Jeszcze raz przemierzyłem pobory prądu z klemy.

    Pobór przez bezpiecznik "12" od CD zanika po kilkunastu sekundach - w tym czasie zmieniarka mieli płytami - poprzednio mierzyłem od razu po wpięciu amperomierza i stąd wychodziło mi ponad 1A poboru << ten temat jest zamknięty.

    Pozostaje problem obciążenia na bezpieczniku 7 (ośw. wnętrza i światła awaryjne).
    Gdy wszystko się już uspokoi po podłączeniu akumulatora, "ucieka" mi jeszcze ok 0.3A prądu praktycznie w całości przez ten bezpiecznik (po jego wyjęciu z klemy płynie jeszcze tylko ok 50mA) (oczywiście drzwi są zamknięte i lampki wyłączone:). Wkładanie tego bezpiecznika powoduje "klepanie" przekaźnika z jakąś elektroniką, prawdopodobnie od opóźnienia lampek wewnętrznych (żółta kostka z oznaczeniem: GM 24427610 , 38697). Wyjęcie przekaźnika z podstawki powoduję zanik prądu w bezpieczniku "7", a więc ten przekaźnik wydaje się być przyczyną upływów.
    Co ciekawe po zasileniu tego przekaźnika na warsztacie między końcówkami 30 i 31 pobiera on tylko 0.1A prądu - tak więc 0.2A gdzieś jeszcze przez niego płynie w instalację samochodu.

    Lampki w schowku, bagażniku itd wyłączone.

    Może ktoś wie dokładniej jaka jest funkcja tego przekaźnika, czy jego własny pobór 100mA jest prawidłowy i gdzie może uciekać jeszcze te 0.2A prądu.

    Pozdrawiam.

    1
  • #7 04 Sty 2009 07:39
    emeryt2
    Poziom 42  

    W/g Wordshopu , bezpiecznik nr.7 to szyby.Oczywiście skrzynka bezp. po lewej stronie kierowcy. Jaki amperaż tego bezpiecznika?

    0
  • #8 04 Sty 2009 14:53
    pcichomski
    Poziom 16  

    emeryt2 napisał:
    W/g Wordshopu , bezpiecznik nr.7 to szyby.Oczywiście skrzynka bezp. po lewej stronie kierowcy. Jaki amperaż tego bezpiecznika?

    Mam polskie tłumaczenie instrukcji obsługi z netu, i tam też są to szyby, ale w moim niemieckim oryginale od tego egzemplarza auta 7 opisane jest jako oświetlenie wewnętrzne - widać są rożne wersje. Po wyjęciu tego bezpiecznika szyby "chodzą", a wyłącza się oświetlenie.
    Amperaż: 30A

    0
  • #9 04 Sty 2009 16:06
    emeryt2
    Poziom 42  

    30 A to n ie tylko oświetlenie , za duży na taki mały pobór prądu. Inne układy też zasila sprawdz co jeszcze zasila.

    0
  • #10 04 Sty 2009 22:05
    pcichomski
    Poziom 16  

    No właśnie - pytanie: Co ten bezpiecznik jeszcze zasila - prześledzenie tego po kabelkach wydaje mi się szalenie trudne - miałem nadzieję że ktoś może mieć jakieś schematy.

    Powtórzę co zaobserwowałem: Wyjęcie żółtego "kłapiącego" przekaźnika z podstawki (prawdopodobnie od sterowania opóźnienia oświetlenia) powoduję CAŁKOWITY zanik prądu w bezpieczniku "7", a więc ten przekaźnik wydaje się być przyczyną upływów. Co jest zasilane z tego przekaźnika ?

    1
  • #11 28 Paź 2009 13:59
    zibi25
    Poziom 1  

    :?:ten pobór jest normalny,jeśli masz radio to jest podtrzymanie funkcji,na komputer tez podtrzymanie.także pobór tego rzędu jest normalny,,,,,,,,,,,,,,

    0
  • #12 28 Paź 2009 21:35
    Michal232323
    Poziom 15  

    Według książki "sam naprawiam" to ten bezpiecznik jest od podnoszenia szyb,napisz jeszcze o który przekaznik ci dokładnie chodzi

    0
  • #13 28 Paź 2009 23:11
    pcichomski
    Poziom 16  

    Napiszę jeszcze raz:
    Mam polskie tłumaczenie instrukcji obsługi z netu, i tam też pod tym bezpiecznikiem są szyby, ale w moim niemieckim oryginale instrukcji od tego egzemplarza auta bezpiecznik 7 opisany jest jako oświetlenie wewnętrzne - widać są rożne wersje. Po wyjęciu tego bezpiecznika szyby dalej "chodzą", a wyłącza się oświetlenie wewnętrzne i światła awaryjne.
    Wkładanie i wyjmowanie tego bezpiecznika (nr 7) powoduje "klepanie" przekaźnika z jakąś elektroniką, prawdopodobnie od opóźnienia lampek wewnętrznych (żółta kostka z oznaczeniem: GM 24427610 , 38697). Wyjęcie przekaźnika z podstawki powoduje zanik omawianego prądu w bezpieczniku "7", a więc ten przekaźnik wydaje się być przyczyną upływów.

    Podsumowując: po wyłączeniu samochodu przez klemę ucieka mi ok. 0.3A prądu. Praktycznie cały ten prąd przepływa przez bezpiecznik nr 7. Prąd ten zanika jeśli wyciągnę z podstawki żółty moduł o oznaczeniu GM 24427610 , 38697, który "klekoce" przy wyjmowaniu i wkładaniu tego bezpiecznika. Wygląda na to że moduł ten ma jakiś związek z ośw. wewnętrznym, bo po jego wyjęciu oświetlenie gaśnie. Nie wydaje mi się by prąd pobierał zestaw audio, bo "wisi" on na innym bezpieczniku i prąd w tym bezpieczniku jest pomijalny.

    Nie wydaje mi się też, że tego rzędu upływ był typowy, bo w skali doby daje to 7Ah wyładowania akumulatora - po kilku dniach ma prawo nie zakręcić rozrusznikiem.

    Pozdrawiam

    0
  • #14 13 Gru 2009 15:32
    crsevolution
    Poziom 16  

    Mam to samo - te same obserwacje, ten sam przekaźnik, podobna wartość prądu - rozwiązałeś to już kolego?

    0
  • #15 13 Gru 2009 18:30
    pcichomski
    Poziom 16  

    crsevolution napisał:
    Mam to samo - te same obserwacje, ten sam przekaźnik, podobna wartość prądu - rozwiązałeś to już kolego?

    Niestety nie udało mi się dotąd rozwiązać tego problemu - po prostu jak przez kilka dni mam nie jeździć - wyjmuję bezpiecznik i już - noszę się z zamiarem zrobienia na na stałe jakiegoś "pstryczka".

    0
  • #16 13 Gru 2009 19:44
    Mietek1976
    Poziom 13  

    Wysteruj ten przekaznik po kluczyku lub przez czasówkę i wszystko będzie ok.

    0
  • #17 13 Gru 2009 22:43
    pcichomski
    Poziom 16  

    Mietek1976 napisał:
    Wysteruj ten przekaznik po kluczyku lub przez czasówkę i wszystko będzie ok.
    Nie bardzo rozumiem - czy mam przepiąć linię zasilającą na obwód rozłączany stacyjką? Podejrzany moduł-przekaźnik steruje m.in światełkami ostrzegawczymi w drzwiach - nie jestem pewien czy rozsądnie będzie pozbawić się tej funkcji (po wyłączeniu stacyjki obwód ten przestanie sterować tym oświetleniem). Czy kolega Mietek1976 wie może do czego dokładnie ten przekaźnik służy i czy ten pobór prądu wynika z jakiegoś defektu czy jest to normalne?

    Pozdrawiam

    0
  • #18 13 Gru 2009 23:12
    korarm
    Poziom 13  

    Pobór prądu 0,30 A nie jest normalnym zjawiskiem jak już ktoś pisał. nie wiem co ten przekaźnik zasila jeszcze ale skoro jest to czasówka to powinienneś podłączyć amperomierz pod aku, zamknąć auto maske silnika też, oczywiście zakluczyć z pilota czy kluczyka i za pół godziny przyjść zobaczyć co się dzieje. być może wina samego przekaźnika jak się nie rozłączy.
    Pozdrawiam

    0
  • #19 14 Gru 2009 02:37
    mansky
    Poziom 18  

    pcichomski napisał:
    No właśnie - pytanie: Co ten bezpiecznik jeszcze zasila - prześledzenie tego po kabelkach wydaje mi się szalenie trudne - miałem nadzieję że ktoś może mieć jakieś schematy.

    Powtórzę co zaobserwowałem: Wyjęcie żółtego "kłapiącego" przekaźnika z podstawki (prawdopodobnie od sterowania opóźnienia oświetlenia) powoduję CAŁKOWITY zanik prądu w bezpieczniku "7", a więc ten przekaźnik wydaje się być przyczyną upływów. Co jest zasilane z tego przekaźnika ?
    Schematy znajdziesz na www.bestiales.pl

    0
  • #20 12 Sty 2013 12:33
    sp9umi
    Poziom 10  

    W moim przypadku pobór prądu wynosił 250 mA , po wymianie wspomnianego żółtego przekaźnika na nowy wszystko wróciło do normy pobór prądu około 20 mA (należy poczekać na wyłączenie przekaźnika kilka minut).

    0
  • #21 17 Gru 2018 16:04
    kubatj123
    Poziom 9  

    Witam mam ten sam problem z Omegą.
    Jest pan w stanie napisać gdzie szukać tego przekaźnika?

    0
  • #22 17 Gru 2018 18:59
    pcichomski
    Poziom 16  

    Oma dawno u innego właściciela, ale o ile pamiętam to po lewej stronie za bezpiecznikami. Nie widać na od razu bo jakoś tak wyżej po otwarciu płytki z bezpiecznikami. Bardziej znalazłem na słuch przekręcając stacyjkę.

    0
  • #23 17 Gru 2018 19:03
    kubatj123
    Poziom 9  

    Witam, dzięki za zainteresowanie moim pytaniem;)
    Jak go zlokalizuje to dam znać.
    Pozdrawiam.

    0